Voortzetting bouw Smit Enterprice!

Waterlijn is recht maar niet zo mooi als bij jou. Ik lig er niet van wakker op 1 meter afstand zie je het toch niet meer :D
Ja dat geef ik door bas, maar dat zal niet zo snel zijn!
Waarom?? Ik zie steeds dingen die beter kunnen, dus meer tijd gaat daar in zitten :cool:
We zien wel.
Grt peter.
 
De echte zijn ook al lang niet zo strak als bij jou!
Wat dat betreft een een jacht... maar je moppert oven lakken...
Maar het oogt keurig! Door Peter... wordt een schitterend model!

Mijn verfje was een truckje toepassen wat ik al jaaaaren een keer wilde toepassen.
 
Door het niet goed kleven van de afplak was er zwarte verf er onder gezakt. Nu met een hermelijn kwast bij gewerkt met de tong tussen de lippen, je kent her wel, piel werk dus :rofl: reviverven heet dat :D
Maar nu strak, bij arur had ik de antifauling (kleur) ook gelakt, dar vond ik dus nix. Dus enterprise aflakken nope.
Die gaat zonder lak te water :)
Grt peter
 
Ja, als het stoort schraap je het weg, het is laag over laag. Mij stoort het niet op die schaalgrootte.
En de dijkjes vorming van verf langs de tape heb ik ook deels met een stukje 800 grit weggeschuurd. Heel behoudend. Sla je door, kan het over.
Die verf is zwak. Had er al weer een tik tegen van een liggerbuis van mijn vlieger. Tikkie van nop!

Blauwe tesatape, ponstang, over de gapende wond van de 1 microbe millimeter.
Kwasten, nog een keer kwasten... en dan weer uitschuren. Poetszen tot je een gram weegt...

De branie komt bij het uitwerken. Grappig dat dat ook lukte.
Maar hoeft het? Welnee.

Beste gereedschap was de blauwe Tesa tape in repen van 5 mm.
Dat stuurt prachtig. Wordt het nat bij schuren. Kan het loslaten.
Afnemen met beleid, drogen, en het plakt weer! Afgesloten.
De lijn was in kortere stukken.
Te lange klevende serpentine wordt een bende. Goed aanzetten met de vinger, nagel of bankpasje... en het sluit al af.
Creme tape is te sterk. Neemt lak mee, soms ook niet goed verdeelde lijm.
De Tesa is zeer prijzig. Maar doet wat het moet doen.
5 mm stuurt en kleeft voldoende, maar laat de onderliggen lak ongemoeid, de lijm reageert niet met de verf...

Maaaaargoed... straks derde lak opzetten. Wit is als gespoten ingedroogd. Dat is die Duitse. Wit zonder kleurchemie. En droogt wel heel vlot. Pigment is van invloed op de droogtijd...

Bouw ze...
Gr Bas
 
Laatst bewerkt:
Weer wat gereed, beide ankers in de kluizen, gereed om ze te laten vallen. Ook dat werkt naar behoren. :yes: :)
badb4cb4-8b26-425f-bb6a-58db2213d2d1.jpg


grt Peter
 
Stoot ik tegen de kabel verschanzing....... knak pootje afgebroken en kabel los :frustie::mad:
Dat word nog wat in de toekomst :rolleyes:
 
proficiat, ziet er allemaal prachtig uit.
tja, kleine herstellingen ga je altijd hebben als je zo gedetaileerd bouwd. Deze details zijn mooi maar ook kwetsbaar.
Heb het helaas al meerdere malen mogen ervaren, en zoals MicropropSport ook al meld, maak je het sterker, breekt het ergens anders.
 
Dat is en blijft kwetsbaar Peter. Ook ik merk af en toe dat er een verschansingstut los knapt. Drupje CA-lijm fikst het dan wel weer. Is het mogelijk om de bovenste draad wat steviger te maken? Door bijv. de gaatjes op te boren en daar 1,5 mm koperen trekdraad in te schuiven. Dan zou je de isolatie (in de lengte open gesneden) over de bovenste draad kunnen drukken. Geeft een beetje meer body en verdeelt de druk over meerdere stutten. Zou gewoon een setje extra printen en op de werf in voorraad houden. Een paar dagen geleden was ik een verschansingsteun van Smit Finland kwijt. Was los gekomen door onoplettendheid van de schipper (nee geen drank). Inmiddels een nieuwe gemaakt, maar vanochtend vond ik het verloren voorwerp in de kofferbak van mijn Skoda. Laten we blij zijn dat zulk soort zaken met een werfbeurtje op te lossen zijn. Statisch in een vitrine is ook mooi, maar een beetje spelen met het spul geeft bij mij meer voldoening. Succes met de reparatie en maak alvast wat stootwillen of kurkenzakken! Smit Finland heeft aan weerszijden 5 autobanden op het berghout hangen. Gr. Klaas.
 
Die verschansing is een probleem, om de boot op te bouwen (bovenbouw) moet ik hem eerst dwars op zetten om alle stekkers en wateraanvoer voor de brandspuiten aan te sluiten.
Vaak zitten dubben hoe ik dat veilig moet doen, zonder alles te slopen. Nu was het al dan zo ver zoals ik melden, maar ik heb een geweldige vrouw die met me mee denkt.
Zij kwam met een briljante oplossing, ze kwam aan met een in de lengte doorgeknipte keukenrol (leeg). Die plaatste ze over de railing, dat was de oplossing dus.
Maar karton is niet zo stevig, ik bedacht me HEEEE een pvc buis er over met gleuf, daar kan me bovenbouw dus mooi op steunen :) En als bescherming tijdens het knutselen.
Grt Peter
 
Ben bezig geweest een ander systeem te maken voor mijn towingpins en kamroyvork, met motortjes loopt het niet lekker.
Dit keer met servo's, eerst op een schakelaar. Daarna op een draaiknop.

Grt peter
 
En loopt het nu naar je zin Peter? Of is er nog wat finetuning nodig of komt het op de uitbreiding met Arduino? Gr. Klaas.
 
Zoals hij nu is functioneert hij goed, en wie weet doe ik het idd met de arduino. (loopt wat rustiger dan denk ik, maar dat moet ik proberen)
Er zit een schok in, dat komt door de midden stand van de servo.
Had het eerst op een schakelaar geprobeerd maar dan hakt ie helemaal, nu op een draaiknop.
grt Peter
 
Toch weer niet verkeerd hoor! Nu voor towing pins ( Karmoy Forks, Pins / Studs and Sidepins) zou ik echt gewoon bij motoren blijven, of je moet ze met arduino aansturen, maar dat is zo een werk voor pins...

Ik ben even weggeweest maar zeer blij te lezen dat jij gestaag verdergaat!!!
 
Back
Top