Ja, als het stoort schraap je het weg, het is laag over laag. Mij stoort het niet op die schaalgrootte.
En de dijkjes vorming van verf langs de tape heb ik ook deels met een stukje 800 grit weggeschuurd. Heel behoudend. Sla je door, kan het over.
Die verf is zwak. Had er al weer een tik tegen van een liggerbuis van mijn vlieger. Tikkie van nop!
Blauwe tesatape, ponstang, over de gapende wond van de 1 microbe millimeter.
Kwasten, nog een keer kwasten... en dan weer uitschuren. Poetszen tot je een gram weegt...
De branie komt bij het uitwerken. Grappig dat dat ook lukte.
Maar hoeft het? Welnee.
Beste gereedschap was de blauwe Tesa tape in repen van 5 mm.
Dat stuurt prachtig. Wordt het nat bij schuren. Kan het loslaten.
Afnemen met beleid, drogen, en het plakt weer! Afgesloten.
De lijn was in kortere stukken.
Te lange klevende serpentine wordt een bende. Goed aanzetten met de vinger, nagel of bankpasje... en het sluit al af.
Creme tape is te sterk. Neemt lak mee, soms ook niet goed verdeelde lijm.
De Tesa is zeer prijzig. Maar doet wat het moet doen.
5 mm stuurt en kleeft voldoende, maar laat de onderliggen lak ongemoeid, de lijm reageert niet met de verf...
Maaaaargoed... straks derde lak opzetten. Wit is als gespoten ingedroogd. Dat is die Duitse. Wit zonder kleurchemie. En droogt wel heel vlot. Pigment is van invloed op de droogtijd...
Bouw ze...
Gr Bas