Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Peter, Tegen het stukdraaien van de servo's zou je de armpjes in kunnen korten en de microswitches op sleufgaatjes kunnen zetten. Dan kun je wat schuiven. Succes ermee! Gr. Klaas.
Die servo,s kan ik afstellen, dat is het probleem niet. Gaat om de bewegingen van de masten op de kraan.
Daar moet ik eens flink over peinzen hoe dat te doen.
Grt peter.
Kunnen daar schakelaartjes tussen Peter? Die de stroom naar de motor uitschakelen. Diode over de schakelaars opdat daar andersom de stroom wel langs kan. Moet even zoeken naar een schema. Roel van Essen heeft ze onder zijn geschutstorens gebouwd. Hieronder schema van Henk Grundmann. Gr. Klaas. https://www.modelbouwforum.nl/media/motor-sturing-met-eindschakelaars.231320/
Piet, werkelijk mooi, petje af.
Ik zag tijdens de film, dat bij het uitschuiven van de arm, de draadlier niet meeliep. Misschien kan je dit met een mixerfunctie op je zender oplossen.
Succes.
Sodeknetters! Ziet er fantastisch uit.
Thunderbirds are go!
Maar een hoop functie om te besturen.
Zender-orgel.
Je zou bijna met een labtop gaan varen!
Peter, De bedrading van eindschakelaars en diodes hoeft niet helemaal naar beneden. De schakelaars komen in de draden naar de motor en de diodes op de schakelaars (over de brekende contacten). Lijkt in het schema veel groter dan het is. Gr. Klaas.
Aan het einde van de beweging (vastlopen) zal de stroom van de servomotor oplopen, je zou ipv een schakelaar ook een stroombegrenzing kunnen toepassen.