Voortzetting bouw Smit Enterprice!

Peter, Tegen het stukdraaien van de servo's zou je de armpjes in kunnen korten en de microswitches op sleufgaatjes kunnen zetten. Dan kun je wat schuiven. Succes ermee! Gr. Klaas.

Die servo,s kan ik afstellen, dat is het probleem niet. Gaat om de bewegingen van de masten op de kraan.
Daar moet ik eens flink over peinzen hoe dat te doen.
Grt peter.

Dank je klaas ga ik naar kijken :)

#stoompomp
Ja dat kan met deze zender, moet ik wel weten hoe je dat doet. Maar ben voorlopig nog niet zo ver.
Grt peter.

Hoe groot zijn die diodes klaas?
En die microswitjes zijn wat groot voor in mn mast.
Misschien met reedrelais werken.
Grt peter

Schit, zit me net te bedenken dat er dan nog meer draden naar omlaag moeten :confused:
En de boel zit al vol in de doorvoer :(
Puzzelen maar weer :zoeken:
Grt peter.

Wuiven naar publiek wordt gewaardeerd!

Sodeknetters! Ziet er fantastisch uit.
Thunderbirds are go!
Maar een hoop functie om te besturen.
Zender-orgel.
Je zou bijna met een labtop gaan varen!

Peter, De bedrading van eindschakelaars en diodes hoeft niet helemaal naar beneden. De schakelaars komen in de draden naar de motor en de diodes op de schakelaars (over de brekende contacten). Lijkt in het schema veel groter dan het is. Gr. Klaas.

Laatst bewerkt:
Ik ga puzzelen klaas, ruimte is beperkt in de kraan. Maar moet er wat op vinden, dank je voor je hulp.
Grt peter.

Aan het einde van de beweging (vastlopen) zal de stroom van de servomotor oplopen, je zou ipv een schakelaar ook een stroombegrenzing kunnen toepassen.

Gaan de servo's altijd tot een maximaal bepaald punt?
Als dat zo is, kan u dan niet gewoon de EPA's (End Point Adjustments ) instellen?

Back