hallo ,
De eerste proefvaart is geweest en het was als het aan mij ligt een succes

. Het was s'avonds en het waaide eigenlijk wel redelijk een 3/4 bfr eigenlijk iets teveel voor een maiden maar ik kon het niet laten

Dus bootje opgetuigt en in de haven van Stellendam te water gelaten eerst heb ik gevaren met de kantelkiel buiten werking, je merkt dat de boot veeeeeeel teweinig kielgewicht heeft hij ligt bijna constant op één oor. Daarna de kantelkiel maar in werking gezet en dat is echt een hemelsverschil de vaart zit goed in de boot 8O . Het overstag gaan lukt nog niet goed , de roeruitslag is iets te klein en ik het tacken met een kantel kiel is een kunst :lol: l ik heb ook een paar keer plat gelegen met de kantelkiel naar de verkeerde kant gekanteld niet goed dus :? Toen ik de boot uit het water haalde zat er redelijk wat water is , de afdichting romp dek is niet 100% , de kantel kiel is 100% waterdicht. Hierdoor heeft de zeilservo het laten afweten, ik heb deze direct uit elkaar gehaald en laten drogen ik denk dat dat wel goed komt. Nog even over het overstagprobleem , het kan misschien ook zijn dat de mast iets tever naar voor staat en de boot daardoor wat lijgierig is :?
hier zijn een paar foto's
dit was de doop van de boot voor een behouden vaart
hier lekker zeilen met een gekantelde kiel
oeps verkeerd gekanteld
de rubberboot erbij voor als reddingsboot
nog een keer op één oor, mensen kijken je raar aan als die boot opeens omgaat
Er is nog een lijstje met dingen die verandert dienen te worden maar over het algemeen ben ik wel tevreden
bedankt voor al jullie hulp zonder het forum was het niet gelukt denk ik !!!
mvg Robert