Vragen/Opmerkingen over Trucks, Bouwmachines of Landbouwvoertuigen of Modelbouwverenigingen, Enz.

Hier zijn maar weinig actieve Wedicobouwers momenteel maar er zijn clubs die zich voornamelijk op Wedico richten. Kijk eens op Facebook bij minitruckers, RC vriendenclub etc. Die hebben veel Wedico.

Aan de maten en de centrale groef te zien moet dit voor Wedico zijn, die hebben als enige die rand in het midden van de velg. De 1:16 lijn van LESU is inderdaad op Wedico gericht, ook de assen hebben dezelfde maatvoering.

In principe zijn alle Thicon/TTM spullen bij LESU vandaan, en die zijn ook eigenaar van Wedico.

Op mijn hobbyclub bouwt een medelid voor de eerste keer een RC truck, een Tamiya Scania, en ik help hem erbij.
Ik heb nooit een Tamiya gebouwd, dus ook voor mij is alles nieuw.
Kwam er achter dat er geen servo's bijzitten. Welke raden jullie aan?
Denk niet dat het model ooit echt op een baan zware opleggers zal moeten trekken.

Kan ook Wetronics even contacten.

ik gebruik deze vaak als stuur servo
upload_2023-7-18_22-16-29.png

Die carson zijn inderdaad goede servo's.

Ik neem aan dat je bekend bent met de vooras die beter andersom gemonteerd kan worden?

En ik zou de gaatjes in de deur (bijrijders kant) dicht plamuren en een andere oplossing zoeken voor het kantelen. Ik ga na mijn vakantie kijken hoe ik de cabine steekbaar kan maken.

Ja vooras weet ik. En aanpassen doe ik verder niks, denk niet dat het model ooit op een modelbaan zal rijden.
Zal hem aanraden de carson servo's bij Wetronics te bestellen.

Heb nu twee avonden geholpen, maar ben nog niet van mening veranderd, wat een rommeltje. Onderdelen zitten overal op fraampjes, je zoekt je kleurenblind. Allemaal verschillende schroefjes, je moet wel drie keer kijken of je de juiste hebt.
Maar we houden vol.....

Das een steile leercurve he Fred;)

Kan die als stuurservo beter een goedkopere van Ali nemen. Die Carson is aan de prijs en niet de sterkste.
De schroefjes etc staan op ware grootte in de bouwbeschrijving! Super handig:bye:

Ja zal eens kijken welke maat die servo's moeten zijn. Probleem is geloof ik dat je niet verder kunt bouwen aan het chassis als de servo's niet hebt. Want dan moet alles weer los.

Dank Rolf ja alles op originele plaats. Zal al moeite kosten om te overtuigen de vooras te modificeren. Kan ik wel doorbouwen zonder de servo's?
Optie is ook ook om anders eerst de achteras in elkaar te bouwen. Zal een potje vet meenemen.

Je kunt de bouw volgorde wel enigzins aanpassen. Achter as en bak bijvoorbeeld inderdaad. Maar daarna voor chassis wel servos nodig. Laat trouwens de Servo savers eruit en gebruik gewoon armpjes. Zitten ook bij de Servo.

Goedenavond,

Na aantal jaar in de boten bezig geweest te zijn toch een sprongetje gemaakt naar de trucks.
Tamiya fh12 aangeschaft en intussen al lekker met de bouw begonnen.

Als kleine jongen vaak mee geweest op de FH van me oom die bij Van Santen haarlem werkte.

Ik loop tegen 2 issues aan omtrent deze truck;
Waar plaatsen jullie de accus? Aangezien ik niet de goedkope plastic bakken wil monteren en open chassis wilt rijden.
Welke verlichting is geschikt voor een beier of servonaut systeem? Ik kwam online een site van Deslek rc.Heeft iemand ervaring met hun producten?

Ik ben ooit een foto tegen gekomen van een andere Van Santen truck. Helaas kan ik dit niet meer terug vinden. Wie zou dat geweest kunnen zijn?

Alvast bedankt!

Tim

Laatst bewerkt:
@tim elfering : Ik heb het ook niet kunnen vinden, hier op het modelbouwforum; was dat niet op een of andere transport site? Of zeker weten van een tamiya model? Overigens vond ik wèl de kleurcodes voor deze firma.
Zonder garanties, overigens!

VAN SANTEN
RAL 5010
RAL 1013

Cor

@tim elfering : Ik heb het ook niet kunnen vinden, hier op het modelbouwforum; was dat niet op een of andere transport site? Of zeker weten van een tamiya model? Overigens vond ik wèl de kleurcodes voor deze firma.
Zonder garanties, overigens!

VAN SANTEN
RAL 5010
RAL 1013

Cor

Hoi Cor,

Bedankt voor de ral codes. Die had ik gelukkig via van santen zelf verkregen.
Betreft het model, het zou kunnen op andere site maar zo stond het niet in mijn geheugen.
Via via ook de sticker layout gevonden dus dat komt helemaal goed! Had het leuk gevonden om een 2e te vinden om evt samen te rijden.

Tim

Hallo, ik ben sinds kort in het bezit van een scania R620 6x4 + Carson Reflex Stick.
Alleen ik krijg de servo's niet werkend. Weet iemand waar het aan kan liggen? of is er ergens een betere handleiding dan degene die er standaard bij zit? waar moeten alle knoppen op de afstandsbediening op staan.
De rode led blijft namelijk wel constant branden op de ontvangen, maar de speedcontroler maakt wel een zoemend geluid.

Laatst bewerkt:
Back