Waar zijn alle actieve forum leden gebleven?

Discussie in 'Helpdesk' gestart door Bertus, 29 jul 2015.

  1. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Overigens is de wereld groter dan alleen ons forum. Op andere (ook internationale-) forums zie je precies dezelfde ontwikkeling. Reuze interessant het verhaal van Henri, maar het verhaal van Corrien ligt dichter bij de werkelijkheid.
     
  2. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    Sprak iemand die alleen al gaat hyperventileren bij het zien van de letters h e z i en k


    :banana:
     
  3. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.972
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Ik geloof, dat Henri en jan grotendeels hetzelfde beweren.... Henri belicht alleen andere facetten van hetzelfde probleem.

    Maar op andere forums worden mensen a la Henri NIET onder het vloerkleed geveegd....
     
  4. vwforum

    vwforum

    Lid geworden:
    8 jan 2009
    Berichten:
    1.334
    Locatie:
    nieuwegein
    We kunnen weer na de order van de avond gaan. Lekker bouwen en elkaar in waarden laten.
     
  5. Burp

    Burp Administrator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 jan 2005
    Berichten:
    14.076
    Locatie:
    Zaandam
    Het laatste wat ik er over ga zeggen. Best even over nagedacht of ik er wat over zou roepen of niet. Henri is al vaker van het forum gegaan en weer terug gekomen, niet een of twee maar wel meerdere keren. Elke keer eindigde dat in drama. Ik herinner me wel een aantal accounts. Het bleek gewoon niet te werken. Persoonlijk heb ik niks tegen Henri, vaak in pb met hem gezeten. Soms moet je alleen een besluit nemen dat het niet werkt en er een streep onder zetten. Henri is 3 jaar weg geweest en is er veel gezeur geweest? Het meeste gezeur in de afgelopen tijd ging over het forum (nieuwe software), de kleurtjes, ontbreken van faciliteiten en dergelijke. Ik heb nergens signalen opgevangen dat door de moderatie mensen weg zijn gebleven. Ik geloof oprecht dat we de afgelopen maanden elkaar scherp hebben gehouden en we van elkaar weten wat en hoe er gemodereerd wordt. Sterker nog, we spreken elkaar op aan als het ergens niet goed gaat. En ja, we maken allemaal wel eens een fout. En daar ligt natuurlijk meteen een vergrootglas op.

    Dat ik de post verwijderde mag je tot zo'n fout rekenen als je wilt, maar met de beste bedoelingen. Niet om censuur te plegen zoals vele meteen graag roepen maar wijs geworden door ervaringen uit het verleden. En dat vele de helft niet weten wat er heeft gespeeld is doordat we daar geen open kaart over spelen, omdat het namelijk niemand ene zak aan gaat. Als er wordt besloten (door niemand individueel!) dat we afscheid nemen van iemand, kun je aannemen dat het niet is omdat iemand last heeft van zweetvoeten.

    Even een account aanmaken, en zeggen dat het je enige post is, en je visie van 3 jaar geleden (want zolang was hij niet op het forum geweest weten jullie nog?) dat als waarheid deponeren vind ik behoorlijk opruiend. Want waarom doe je dat anders?

    En waarom actieve leden wegblijven of vertrekken? Ik denk dat Jan daar een aardige uiteenzetting van heeft gegeven, ga ik ook niet nogmaals herhalen.

    En Bert, als laatste, niemand wordt onder het vloerkleed geveegd, je zou beter moeten weten!
     
  6. PH-SVV

    PH-SVV

    Lid geworden:
    15 apr 2009
    Berichten:
    2.001
    Locatie:
    Ede
    Duidelijk verhaal, mijn vorige post kan hiermee komen te vervallen.
     
  7. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.743
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Prima, we kunnen weer verder. Er hoeft niemand meer weg.
     
  8. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.972
    Locatie:
    Oldeberkoop
    OK... dus Harm is niet weg vanwege de moderatie, Ron van Someren ook niet, en al die andere zeurpieten, dat lag hem dus allemaal puur aan hulliezelluf.
    Sorry, dat geloof ik niet. Er zaten zonder meer een aantal tanistrekkers bij tussen, maar "het lag niet aan de moderatie" en "ik heb geen signalen gehoord" zijn gewoon pertinent niet waar.
    Of die signalen terecht zijn, dat is een ander verhaal, maar dat je geen signalen gehoord hebt, valt gewoon niet overeind te houden.

    Daarnaast, je mag je gerust afvragen waarom de pleuris uitbrak:
    Ik heb even geturfd, en als pure reactie op de post twee neutrale reacties (zou je als instemmend kunnen bestempelen), een ronduit instemmende, en twee reacties in de trant van "rot op".... Vijf reacties, en daar bleef het bij. Niemand heeft zelfs naderhand nog gereageerd, toen de post weer terug stond.
    Verder is er helemaal niet meer gereageerd op Henri, ZELFS niet op de lange neus die hij richting modverder trok als "afval2"...
    De rest ging uitsluitend over de moderatie, en dat waren vééél meer posts.

    Dat zeg je nu hier, maar je weet donders goed, dat dat niet jullie uitgangspunt KAN zijn: jullie beweren namelijk ZELF bij hoog en bij laag dat hij WEL op het forum geweest is (kreeg ik gisteren per PB te horen, compleet met "onderbouwing"), en daarmee kun je hem vervelend vinden, of stiekum, maar je kunt dan niet HIER opeens mooi weer spelen en zijn mening afdoen als "een mening van 3 jaar geleden, DUS opruiend", want het is het een of het ander: Of hij was hier 3 jaar lang niet (Maar dan kan hij nog steeds meelezen) of hij was hier wel (zoals jullie zelf beweren).
    In het ene geval moet je er rekening mee houden dat hij toch meeleest en dus voorzichtigheid betrachten, in het andere geval is je Eigen argument gewoon domweg ongeldig.

    Fouten maakt iedereen, en daar zul je mij niet over horen. Maar rechtvaardig ze niet op deze manier.
     
  9. Puffin

    Puffin Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 dec 2006
    Berichten:
    5.806
    Locatie:
    Eck en Wiel
    Nuancering, Harm is tijdelijk afwezig omdat hij de kleur niet goed vindt en inderdaad niet blij was dat er niet over gesproken kon worden wat dan wel. Hij weet best hoe het zit, aan hem de keus, soms moet je kunnen zeggen dit is het en daarmee moet je het doen. Het is onmogelijk aan ieders wens te voldoen en de meeste zijn tevreden. Nee is ook een antwoord.
     
  10. afval3

    afval3

    Lid geworden:
    18 okt 2015
    Berichten:
    2
    Locatie:
    ergens
    Ook echt helder, eerst iemand blocken, en dan schoppen met insinuaties.

    Ik ben NIET terug geweest als ingelogged of postend lid. Ik heb WEL af en toe meegelezen. Ik heb in mijn posting NIETS gezegd over gezeur en of dat al dan niet wel of niet doorgegaan zou zijn na mijn afwezigheid. Ik zou het waarderen als jullie ophouden met insinuaties of zelfs kennelijk mensen per PB gaan lopen berichten over wie ik al dan niet geweest zou zijn. Dat neigt zelfs naar smaad/laster. Bedenk je goed waar je mee bezig bent, ik kom ook 'in het echt' op vliegvelden en kom mensen ook 'in het echt' tegen. Wellicht is het goed daarbij op te merken dat DIE mensen die mij 'in het echt' gesproken hebben, geen problemen met mij hebben, ook niet met wat ik in het verleden op het forum gedaan heb.

    Laat ik het ook helder stellen; ik had hier gewoon mogen posten en deelnemen aan fora. Ik had een ban wegens een discussie met Sander Sassen, met als verklaring voor die ban dat ik teveel de discussie opzocht, er teveel mensen daarover klaagden (de incrowd) en ik daarom gebanned werd. Een half jaar later was het kerst, en heeft Robert iedereen, inclusief ondergetekende, gratie gegeven. Daarvoor heb ik toen ZELF bedankt.

    Dat er hier nog steeds mensen lopen (zoals een Robbie TPC, zuiver omdat ik 1 keer een discussie met 'm gehad heb) een hekel aan mij hebben, leidt er toe dat er meedere nieuwe users 'beschuldigd' zijn van 'Hezik' zijn, en daar ruzie mee gezocht is. Voor zover ik weet, zijn er daar ook door die ruzies een aantal van gebanned, waaronder een college van mij, die, kwam ik later pas achter, hier kwam om te stangen. Dat was een terechte ban, van de rest weet ik het niet, maar het zou mij niets verbazen als er mensen gebanned zijn door ruzies die zuiver door haatdragenden zijn gestart omdat iemand ervan verdacht werd 'mij' te zijn.

    Dan, laten we eens kijken waarom ik uberhaupt ooit gebanned ben, hoe is het verloop hier geweest. Ik ben eigenwijs en mondig, type snel, en ben niet bang een discussie aan te gaan op een forum, waarbij ik ook naar kan zijn door mensen met hun eigen woorden om de oren te slaan. Ik bedien mij ALTIJD van ABN, gebruik zelden tot nooit scheldwoorden, en heb nooit uit mijzelf iemand persoonlijk aangevallen. Ik ging wel veel discussies aan, en zette die discussies dan ook rucktsichtlos door. Daarmee ving deze hoge boom veel wind, wat in het verkeerde keelschat schoot bij mensen, die vervolgens ZELF de discussie gingen opzoeken, en uitspelen, klagen bij de mods, enzovoort. Hand in eigen boezem, na verloop van tijd is daarmee een situatie ontstaan dat ik er zelf ook aan ben ga meedoen. Hoe dan ook, op een forum met een normale moderatie, was ik nooit gebanned in de eerste instantie. Dat was al een gigantisch zwaktebod. Waar ik bv. veel last van gehad heb, zijn 'volgende mensen'. Op subforum x begin je een discussie met user y, die user Y niet wint, wat ie niet leuk vind, en vervolgens gaat ie AL je postings opzoeken en je OVERAL tegenspreken. Daar wordt niet op gemodereerd.

    "geen signalen ontvangen dat".. dan moet je toch echt je antenne controleren. Nee, als je mensen maar banned voordat ze iets kunnen zeggen, of zelfs een IP-ban oplegd, ja dan hoor je inderdaad niets. Maar laten we even wel zijn, je noemt zelf een paar (afgestorven, inmiddels) spin-offs welke zijn voortgekomen uit het modelbouwforum, zoals het jetforum, het FPV forum, enzovoort. AL die spinoffs hebben als verantwoording voor het zelf starten van een forum, de moderatie hier op het modelbouwforum gegeven.

    Mensen als Ron van Someren, Ondergetekende, Theo Coenen (in mindere mate), Bertus, Plotterwelt, Sander Sassen dat zijn schoolvoorbeelden van users welke erg actief waren, en wegens moderatie vertrokken zijn, waarmee ook veel kennis is weggelopen. En dan noem ik de 'hoge bomen' die veel wind vangen, onderhuids zijn er met die groep nog veel meer mensen meegegaan.

    Dan, het waarom ik hier post. Dat kan ik heel simpel beantwoorden. De vraagstelling is waarom actieve users niet meer komen. Dat is dus een vraag aan (onder andere) MIJ. Ik ben zo'n actieve user die niet meer komt. En ik vind het jammer dat dat zo gelopen is. Ik hoop dat men ooit gaat inzien dat het anders moet, dat moderereen niet is 'de mensen bannen waarover geklaagd wordt', maar ook kijken wie er klaagt, waarom, en hoe het verloop is.

    En Burp, laten we even eerlijk zijn en blijven. De hoofdreden waarom ik gebanned ben en blijf, is omdat er meerdere mods zijn die mij op persoonlijke gronden niet mogen. Omdat ik discussies met ze aanging. Niets meer en niets minder.

    Hoe dan ook, dit gaat niet om mij of over mij. Dit gaat over waarom actieve users niet meer komen. Het antwoord daarop is simpel:

    1) de moderatie/kliekjesvorming
    2) het in 5 jaar tijd tot 2-3 keer toe verdwijnen van alle afbeeldingen uit bouwverslagen
    3) het feit dat dit forum in de huidige staat voor gevorderden (tenminste op vlieggebied) weinig tot niets te bieden heeft
    4) de grote groep 'popcornmensen' die discussies frustreren met onzinopmerkingen als 'ik pak de popcorn' en ook discussies niet tolereren. ZIJ vinden dat er geen discussie mag zijn, en gaan deze dan ook steevast kapotmaken. met offtopic gezever, op de man gespeel, enzvoort. Ban DIE mensen eens, die doen veel meer schade dan mensen die ontopic meedoen aan een discussie, in zuigende vorm of niet.

    Dan kun je zeggen dat je geen signalen krijgt en het daar niet aan ligt, maar kom dan eens met een geode andere verklaring. Die heb ik vooralsnog niet gezien. In tegenstelling tot wat hier beweerd wordt, bestaat deze trend op andere (al dan niet buitenlandse) fora NIET.

    "jij zou toch maar 1 post maken?" Ja. Had ik het ook bij gelaten als er niet direct gewist, gebanned en nagetrapt werd.

    'als we afscheid nemen, is dat niet vanwege zweetvoeten'. Mag ik je er aan herrinneren dat ik ook mod geweest ben? Je vraagt mensen ook niet als mod vanwege zweetvoeten, dunkt mij. En waarom ik mod-af geworden ben? Ik heb die positie destijds uit mijzelf neergelegd, simpelweg omdat er andere moderatoren waren (je weet wel, die mij persoonlijk niet mogen) die het niet konden verkroppen dat Robert mij mod gemaakt hadden, en op basis daarvan dreigden mod-af te worden of zelfs daadwerkelijk mod-af geworden zijn. Hoewel dat van Robert niet hoefde, heb ik toen zelf de functie neergelegd, omdat ik niet wilde dat Robert door mij zonder mods zou komen te zitten.

    Sure, ik heb dingen fout gedaan. Zeker aan het eind van de 'hezik periode'. Ging op een bepaald moment te vaak met gestrekt been discussies in. Maar laten we elkaar geen mietje noemen, als een zeer actieve en betrokken user kennelijk eerst goed genoeg is om moderator te worden, en dan daarna verwordt tot iemand die kennelijk met pek en veren het pand uit begeleid worden, dan MOET er aan de andere kant toch ook echt iets scheef gezeten hebben.
     
    Laatst bewerkt: 18 okt 2015
  11. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.972
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Laat mij dat dan even iets anders stellen: ik kan het hier niet helemaal laten zien, omdat ik de discussie niet volledig in mijn bestanden heb staan, maar jullie zijn moderator, en kunnen dus "gewiste" draadjes nog steeds lezen, dus je kunt geheel controleren of ik dit wel of niet uit mijn dikke duim zuig.
    Zoek het draadje rondom "waarom is Ron van Sommeren weg", in het veteranengedeelte, ergens rond 22 Januari dit jaar, nog eens op tussen de gewiste draadjes, en lees dat GOED door....
    En vertel me dan nog eens, of er geen signalen waren!

    Dit is een van de berichten die ik namelijk nog wel heb, een bericht van Roel van Essen, 23 Januari 2015, en o.a. aan Burp gericht:
    Nog even afgezien van wat er nu werkelijk aan de hand is en of er iemand wat te verwijten valt: Ik denk dat aan de reacties te zien was, dat iedereen hoofdzakelijk viel over de fout van het verwijderen van henri's post, en voor zover ik kon zien iedereen die daarover viel, na terugplaatsing een uiting van respect en waardering gaf.
    M.a.w. een fout maken is blijkbaar niet zo erg, als je hem maar erkent/rechtzet.

    Maar als je die fouten vervolgens gaat "verdedigen" met dingen die gewoon niet waar zijn, dan creeer je als moderator of als moderatie team, domweg een onhoudbare situatie.
    En waarom? Het was toch duidelijk? Als je een fout enkel maar rechtzet, dat je dan onmiddelijk respect ontvangt? Hoef je nog niet eens door het stof te kruipen, of nederig boete te doen, of HariKiri plegen of zo....

    Waarom dat dan weer te grabbel gooien door er een hoop onwaarheden als verklaring achteraan te keilen?

    Dat stoort mij enorm.

    Als het goed is (gezien onze PB's) heb je nu door dat ik NIET een verontschuldiging zoek, en OOK NIET "de werkelijke verklaring" waarom henri's bericht verwijderd werd.
    Ik probeer duidelijk te maken, dat een moderator zijn positie alleen maar verzwakt door met rammelende verklaringen te komen.
    Als post #465 in plaats van flauwe onzin, wáár was geweest, had ik geen reden gehad om te reageren, en als hij hem helemaal niet had geplaatst, had ik niet eens KUNNEN reageren.
     
  12. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Als iemand regelmatig in discussies terechtkomt, die op een ruziesfeer uitmonden, is het zo'n beetje onvermijdelijk, dat dit een keer uitmondt in een ban. Dit ligt echt aan jezelf, niet aan anderen. Relletjes-bewuste lieden doen daaraan niets goeds en zijn het uiteraard niet waard om op te reageren, maar die komen alleen op de herrie af.
    Henri, wij zijn samen ooit ook in een oeverloze-eindeloze discussie verzand, die we overigens wel netjes hebben gehouden. Als je daarop achteraf terugkijkt vraag je je af waarom het eigenlijk ging. We waren er beide heilig van overtuigd gelijk te hebben en dat zijn we vermoedelijk nog steeds en dat gelijk moest per sé worden gekregen. Het zelfde gebeurde in de discussie met Sander, waarbij jullie ook niet van ophouden wisten, alleen bleef dat niet netjes. Nu kon ik Sander als forumer even goed waarderen als jou, maar dat dit resulteerde in een ban was m.i. terecht. Ook hier kun je je afvragen wat het nut van het oeverloos voortzetten van de discussie uiteindelijk is geweest. De discussie op zich was uiteraard zinvol, maar op een gegeven ogenblik heeft ieder zijn standpunt wel volledig uitgekauwd ten tonele gevoerd en dan moet je een keer van ophouden weten.
    Dat zo´n ban op een ander forum niet uitgedeeld zou zijn is niet waar. Op de Duits- en Engelstalige modelbouwfora, die ik volg, gebeurt dat veel sneller en wordt er niet gediscussiëerd over de moderatie. Volgens mij is dat daar niet eens toegestaan.

    Dat er spin-offs van dit forum zijn ontstaan, zoals het fpv-forum, komt natuurlijk niet door de moderatie. Wel door een aantal overzettelijke lieden, die het voortdurend met elkaar oneens bleven. Enkele fpv-ers, die geen kritiek wensten te horen en enkele tegenstanders, die continu op het onwettige ervan bleven wijzen. Aan beide zijden dus dramkonten, die niet van ophouden wisten. Vervolgens werd er van de moderatoren geëist om als scheidsrechter op te treden, die daarvoor pasten. Hetzelfde, wat je binnen een vereniging vaak tegenkomt: "het bestuur moet het maar oplossen". Alsof dat de personeelsleden zijn. Nu heb je binnen een vereniging met veel minder leden te maken, dus dan is er gemakkelijker een oplossing te vinden, maar ook daar loopt het een keer bijna onvermijdelijk uit op een flinke bonje, waarbij er leden weglopen. In een verband als een forum, waarbij je de meeste mensen niet persoonlijk kent, is zoiets natuurlijk veel eerder het geval.

    Voor wat betreft de moderatie: ik houd er niet van om hierover 'en plein public' een discussie te voeren, simpelweg omdat daarbij een te groot aantal deelnemers alleen een troebel beeld kunnen opleveren. Op zich kan zo'n discussie in voorkomende gevallen nuttig zijn, maar dan in een conversatie met een beperkt aantal deelnemers. Neem als voorbeeld de discussie over kleurtjes, lettertype en contrast. Na wat discussie is er na verloop van tijd gekozen voor een bepaald format. Uiteraard zijn er dan altijd weer een aantal forumers ontevreden over dat nieuwe format, waarbij ook geldige argumenten worden aangedragen. Nu kun je de moderatoren op jouw bezwaren blijven aanspreken, maar op een bepaald moment moet er toch echt een keuze worden gemaakt door een beperkt aantal lieden. Je kunt niet elke keer blijven veranderen omdat er weer nieuwe argumenten op tafel zijn gekomen.
     
  13. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    Toch meteen maar even een reactie (om het voor te zijn), want ik hoorde dat er een stuk of paar (ik meen net iets meer dan 10) gebruikers (de rest honderden zoniet duizenden is dus zo al tevreden of is er tegen ) hadden gevraagd om BEWEGENDE avatars te kunnen gaan plaatsen....................................

    Net zo hinderlijk als die telkens in je ooghoek veranderende advertenties.
    Ik ga nu al klagen over die bewegende avatars.

    Aanpassingen aan een forum (als reactie op een paar gebruikers) dien je HEEL goed te overwegen wil je niet in een oeverloos gedram terechtkomen.
    Kom je op een werkend forum heb je je er bij neer te leggen hoe en wat er ingesteld is, nu geeft elke verandering ergernis, positieve dingen worden niet gemeld.
    ((dit forum is verschrikkelijk snel. ik betrap me er op dat ik wel eens denk of ik de entertoets nu wel of niet al ingedrukt heb om een actie door te voeren: het is je dan niet eens opgevallen dat een pagina vernieuwd is.
    Databasemonster lijkt definitief uitgeroeid te zijn.
    En zo zijn er meer dingen die als vanzelfsprekend worden gevonden en waar je dus niemand over hoort))
    Maar.
    Er moest een achtergrondkleur gekozen worden om de "kleur" wit later ook te kunnen gebruiken.
    Wat doet dan een normaal mens?
    Die kijkt naar de kleur van het oude forum, daar werd tenminste niet (openbaar) over geklaagd en zorgt dat die kleur wordt ingevoerd.
    Maar nee.
    Er wordt een willekeurige (??) kleur uitgezocht en die wordt gebruikt.
    Uiteraard komen dan tegenreacties en aanwijzingen etc etc.
    Wordt nagenoeg NIETS mee gedaan,"De huidige kleur is gekozen en daar blijft het bij !!!!"

    Ben je dan lekker bezig?
    In mijn ogen niet.
    Je lokt gedram dan (onbewust?) zelf uit.

    Hierbij wil ik het maar weer laten een fijne dag verder.
     
  14. Puffin

    Puffin Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 dec 2006
    Berichten:
    5.806
    Locatie:
    Eck en Wiel
    In mijn optiek kan ik met iedereen een biertje drinken en het volledig oneens zijn, ik zie dat los van elkaar. Thee drinken is een ander verhaal. Maar gewoon de conclusie trekken we zijn het niet eens en dan een streep trekken is soms moeilijk, gelijk krijg je, dat haal je niet.
    Op dit forum mag veel, volgens sommige teveel, maar ergens moet iemand zeggen, nu genoeg en over tot de orde van de dag. In een verhitte discussie is dat een ondankbare taak.
    Voor de rest met Jan volledig eens. Eerder al gezegd in theorie als iedereen even na leest voor op het knopje plaatsen drukt zouden we niks te doen hebben.... Maar dat is theorie.

    Harm, bedankt voor je positieve inbreng, wij zijn een forum dat nog niet 100% af is. Zoals je zegt veel is goed, de rest komt. Er blijven dingen die het forum bepaald en niet de gebruikers, doen we dat wel gaan we op den haag lijken en gebeurt er niets.
     
  15. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.633
    Locatie:
    Betuwe
    Beste Henri. Je account "Hezik" was niet je eerste account, weet je nog? Daarvoor ben je ook al een keer verwijderd en zoals Martin terecht heeft opgemerkt: niet om de geur van je voeten. Je geeft in deze laatste 3 verhalen een prima weergave van jezelf, dat waardeer ik. De eigenschappen die je jezelf toedicht zijn exact de eigenschappen waarom je van het forum bent verwijderd.

    Zoals de Engelsen zeggen: 'Assumptions are the mother of all fuckups." Jammer dat je hier uitgaat van vooronderstellingen en het niet bij de feite houdt. Dit ondergraaft je verhaal. Weet jij wat er allemaal "achter de schermen" op het mod-deel van het forum wordt gedaan? En hoeveel telefoontjes er naar users worden gepleegd? Je zou het kunnen veronderstellen, afgaand op jouw periode als moderator.

    Ja, da's leuk gezegd: de oorzaak bij MBF neerleggen, maar zó zit de vork niet in de steel. Op de twee voorbeelden ingaand: de oorzaak van het ontstaan van het Jet-forum ligt in het feit dat een bepaald lid op dit forum dusdanig aan het etteren en kloten was, dat hij gebanned werd. Ja, dat is moderatie, klopt. Maar een aantal zaken kún je niet tolereren: scheldpartijen, mensen beschuldigen van diefstal, mensen op het forum stalken bijvoorbeeld.
    En als één persoon om die reden uit het forum gezet wordt, vervolgens een "Bestook de forumleiding met nieuwe topics "Wij willen Jaap terug!!" tot ze ramgek worden"-actie starten... Tja, dan is de toon wel gezet.

    En m.b.t. FPV: een aantal mensen, waaronder ik, hebben vanaf het eerste begin FPV-ers geduid op een stukje veiligheid en leefbaar houden van de modelvliegsport. Helaas, een aantal heren waren het daar niet mee eens en vertrokken toen hun grote leider uiteindelijk, na vele waarschuwingen en tijdelijke bans, VRIJWILLIG vertrok. En ja, ook ben een drammer op sommige gebieden, maar, rara politiepet: we hebben uiteindelijk gewoon gelijk gekregen: de regelgeving m.b.t. modelvliegen wordt aangescherpt. Ben ik daar overigens blij om? Nee, want de "gewone" modelvlieger is de dupe.

    Kom op Henri... Geloof je het zelf? Ja, je was in discussies "a pain in the ass", maar zolang iemand scherp discussieert over technische zaken, is er niks aan de hand. Herinner jij je discussie met ene Sander S. over het verlengen van motordraden nog? Die heb ik voornamelijk gemodereerd. Zolang dat technisch gewauwel was: prima, niks mis mee, meer dan de helft begreep ik toch niet. Pas toen jullie elkaar voor rotte vis gingen uitmaken (wederzijds!!!) heb ik ingegrepen. Eén keer, twee keer drie keer... en toen twee bans uitgedeeld. En let op: beide kemphanen komen binnen de minuut vrolijk terug met een nieuw account om hun gelijk te halen.
    DAT, niks meer en niks minder, is een van de redenen waarom je hier niet meer welkom was. De discussie schoot compleet z'n doel voorbij, verzandde in het benoemen van elkaars incompetentie en inmiddels blijft geheel modelbouwend Nederland zich nog steeds afvragen wat nu slimmer is: het verlengen van draden tussen accu en regelaar of tussen regelaar en motor.

    1 Moderatie kun je mee eens zijn of niet; zolang jij je normaal gedraagt, is er niets aan de hand.
    2 Afbeeldingen zijn 2 x verdwenen; beide keren door een hack en niet bewust door de forumleiding. Kun je hen dus niet in de schoenen schuiven. Dat het lang duurt voordat ze terug worden gezet is een ander (technisch) verhaal, waar al oeverloos is over gezeverd.
    3 Evenals Jan leer ik telkens bij op doe nieuwe ideeën op. Nu ben ik natuurlijk nog niet zo gek lang modelbouwer (pas 49 jaar) en weet ik lang niet alles...Ik leer bij, ook op andere sub-fora die niet over schepen gaan.
    4 popcorn: eens.

    Vast. Maar hou jezelf eens een spiegel voor. Wie was er eerst? de kip of het ei?
    De reden waarom je als modator gevraagd bent, is a) je technische kennis en b) Laat 'm maar eens zien hoe hij het doet in die kl*tebaan.
    De enige eigenschap die bij mij irritant over komt is het feit dat de woorden: "Sorry, je hebt gelijk..." blijkbaar veel moeite kosten.
    Wij hebben in het verleden ook vaak in de clinch gelegen. Maar dat wil niet zeggen dat ik op enige moment niet samen met jou een biertje zou kunnen drinken.

    Samengevat:
    hou de eer aan jezelf. Als je geen lid meer bent van een voetbalclub, moet je jezelf ook niet met het beleid van het bestuur bemoeien. Je hebt er ZELF voor gekozen geen gebruik te maken van de "gratie-regeling" van MBF. Wees dan ook consequent.
     
  16. afval3

    afval3

    Lid geworden:
    18 okt 2015
    Berichten:
    2
    Locatie:
    ergens
    Zoek mijn eerste postings maar eens op, Roel. En ga dan de kip en ei vraag nog eens stellen. Wat er in het begin gebeurde hier, ik was n00b op dit forum en met de hobby, maar wel een n00b met hersens en google en bloedfanatiek op hobbygebied, en die op basis daarvan de discussie aanging met 'ervaren' mensen. Het nare voor die ervaren (vaak oude) mensen, was dat ze het aflegden, zij gebruikten google niet maar het hoofdje nog. Het was de reden waarom bv. een Plotterwelt lang in z'n sig heeft gehad zoiets als 'iemand die google kan gebruiken, is in het voordeel'.

    Dat zette kwaad bloed, een beginner die het soms beter wist dan de 'gevestigde orde'. Het forum was toen nog kleiner ook. Dus al snel kreeg ik mensen 'achter mij aan' die vooral overall moesten reageren om dominantie en beter weten vast te stellen. Vanaf dat punt is het misgegaan. Daar werd dus niet op gemodereerd.

    Mijn eerste account was 'hezik'. De rest zijn we het over oneens. Als je niet kunt lezen, heb je mij inderdaad nog nooit sorry je hebt gelijk zien zeggen. Iets wat jijzelf, en de moderatoren met jou, NOG NOOIT gezegd hebben en ook nooit zullen zeggen.

    Ook in deze discussie. Ik ben niet de enige die moderatie als een factor aanwijst. Maar jullie blijven maar reopen. Jaap Gaasbeek, nuance. Hans, nuance. Andere fora, smoesjes. Maar het lag NIET aan de moderatie.

    Je hebt heel die discussie niet begrijpend gelezen, wat je zelf nu ook aangeeft. Je hebt hem laten ontsporen, en toen hij ontspoort was mensen gebanned. Dat is dus geen geode moderatie. Had je wel begrepen waar het over ging, of uberhaupt de postings gelezen, had je eerder ingegrepen.

    En ja, de enige reden dat ik hier gebanned ben nu, is omdat mensen mij niet mogen. DAT is de hoofdreden. Dat ontkennen, is ontzettend zwak. Waar jij over struikelt is het laatste deel van mijn actieve periode, toen ik het er ook om ging doen, maar in het begin was dat pertinent niet het geval. Zoek nou maar eens mijn eerste posting op. De reden dat mijn eerste posting in dit draadje direct verwijderd was, was zuiver omdat mijn naam er in voorkwam, niet meer en niet minder.

    Ik bemoei mij overigens niet met het beleid of het bestuur, dat kan ook helemaal niet. Er is iemand die een vraag stelt waar ik vanuit mijn positive beter antwoord op kan geven (omdat ik een van de actieve mensen ben die vertrokken is) dus geef ik een antwoord. Dat was bij 1 keer gebleven, als het niet door jullie/moderatoren werd aangegrepen om weer eens de grote jongens uit te hangen.

    Hoe dan ook, hiermee sluit ik weer af. Doe er wat mee, of niet. Maar wees eerlijk als mensen zich afvragen waarom mensen weggelopen zijn. Kom niet steeds met die zwakke smoesjes excuses en persoonlijke aanvallen, steek ook eens de hand in Eigen boezem. Lees mijn postings eens na, ik denk dat ik heel reeeel ben en ook best schuld aan mijn kant legt. Wat zetten jullie daar tegenover? Insinuaties, heimelijke PB's aan mensen over wie ik allemaal wel niet geweest zou zijn, en NUL toegeven dat er mss wel eens wat niet goed gegaan is.

    Jij bent een schoolvoorbeeld van wel de splinter in het oog van de ander zien, maar niet de balk in het eigen.
     
  17. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    Henri, probeer eens met de "club" mee te gaan naar een modelbouwbeurs, eet wat schnitzels, praat wat met een ieder en je kijkt meteen heel anders tegen de mods aan.
     
  18. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.972
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Auw, Harm.... Dat helpt deze discussie niet veel verder....
     
  19. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    Sorry Bert, maar daar geef ik geen uitleg over, dan zit ik naast Henri op de bank.
     
  20. Puffin

    Puffin Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 dec 2006
    Berichten:
    5.806
    Locatie:
    Eck en Wiel
    Goed alles is de schuld van de moderatie, duizendmaal sorry, en nu?

    Vrijwilliger die alles oplost zonder maar op tenen (van willekeurige lengte) gaat staan,
    Iedereen gelijk geeft en elk bericht afsluit met een A4 grote disclaimer en bijvoorbaat sorry.
    Die kan zich melden hoor...

    Sorry...
     

Deel Deze Pagina