Waar zijn alle actieve forum leden gebleven?

Discussie in 'Helpdesk' gestart door Bertus, 29 jul 2015.

  1. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    Zolang er hier betrokkenen blijven reageren, blijf je dit houden.

    Of je stopt met praten over het verleden en neemt de tot dusver gegeven informatie tot je en doet er wat mee (!!), of je blijft dingen zoeken om alles maar te weerleggen tot het weer uit de hand loopt.

    Maar dan moet wel de oppermod hier melden dat als er over dit onderwerp na zijn post nog een bericht geplaatst wordt, dat dat verwijderd wordt.

    Dan pas houdt het op.
    Er is er nu altijd wel één die gaat denken "maar toen en toen heb jij dit en dat" .

    Er is geen einde.
     
  2. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.981
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Ik snap hem en jij snapt hem, maar het is in deze discussie niet constructief (draagt geen feiten bij en roept alleen maar emoties op), en had dus beter achterwege gelaten kunnen worden. En feitelijk is dat toch nét een van de dingen waarover gehakketakt wordt.
     
  3. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    En daar zit dus juist je probleem. Het is niet de moderator, die de discussie doet ontsporen, dat zijn de desbetreffende gebruikers. Als die zich niet weten te gedragen wordt er meerdere keren een waarschuwing gegeven en als dat niet helpt volgt er een ban. Een moderator is nu eenmaal geen gespreksleider, zoals jij beweert. Op www.woorden.org staat een perfecte omschrijving met daarbij een voorbeeld:

    zorgen voor een goed verloop van de uitwisseling van informatie en ideeën in een gesprek of in een nieuwsgroep of op een website
    Voorbeeld: `Modereren komt vaak neer op het weren van posts met scheldwoorden of discriminerende taal.`

    Als in een café twee klanten een steeds heviger woordenwisseling krijgen wordt er eerst een poging gewaagd de gemoederen te sussen, worden ze daarna gewaarschuwd en vervolgens op straat gezet. Of anderen zich ermee bemoeien maakt niet uit, ze komen alleen eerder buiten de deur te staan. De cafébaas zal heus niet gaan uitzoeken waarover het ging en wie er het eerste begon, hij is er alleen in geïnteresseerd, dat er geen herrie in de tent ontstaat. Als je niet de zelfbeheersing kunt opbrengen om een keer te stoppen met ongewenst gedrag is dat je eigen verantwoordelijkheid, niet die van iemand anders. Op een forum is dat niet anders. Als zelfregulering niet werkt, wat m.i. een ernstig gebrek is van de deelnemers, moet de moderatie ingrijpen.


    Overigens lijkt het erop alsof de discussie momenteel alleen om (voormalig) forumer Hezik draait, wat volgens zijn eigen zeggen nooit de bedoeling was. Laten we daar dus maar weer over ophouden.

     
  4. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    Maarten, zo werkt dat niet.
    Als erg iets ergs gebeurd is en je zegt "sorry" is de schade daarmee niet zomaar te herstellen.
    Ik zag laatst wat langskomen, ging iets als het volgende.

    Pak een bord
    Ja
    Gooi het stuk op de grond
    gedaan, helemaal aan splinters
    Zeg sorry tegen het bord
    sorry bord
    en? is de schade hersteld?
     
  5. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.638
    Locatie:
    Betuwe
    Laat de andere moderatoren hier even buiten. Je hebt het tegen mij. En dan zeg ik: Je moet toch eens gaan lezen. Bijvoorbeeld in het onderzeeër-deel van het forum. Daar heb ik ooit een loeier van een fout gemaakt, en die hersteld. En mijn excuses aangeboden. En daar eens: de lucht was geklaard. Resumé: je hebt wellicht 30% van dit forum gezien, de rest lees je niet. Niet jouw hobby-gebied. prima. Maar ga mij beschuldigen van fouten die ik niet maak, want dan heb je aan mij een kwaaie.

    Nee, inderdaad ik begreep er inhoudelijk geen snars van. Het was voor mij niet relevant. Zolang een discussie technisch is, kun je het prima met elkaar oneens zijn. Pas als de users (in dit geval jij en Sander S. elkaar voor rotte vis beginnen uit te maken, grijp ik in. Ik heb jullie beiden meermalen gewaarschuwd dat je de zaak netjes moest houden. En niet meteen een ban uitgedeeld. Pas toen JULLIE BEIDEN daar niet het fatsoen voor konden opbrengen, heb ik jullie eruit gekickt. Tot twee keer toe, notabene. En dan roep je dat ik een discussie laat ontsporen? Dat waren jullie. Niks meer en niks minder. Als elke moderator hier alles moest begrijpen, dan hebben we hier een aantal ingenieurs nodig.
     
  6. Puffin

    Puffin Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 dec 2006
    Berichten:
    5.806
    Locatie:
    Eck en Wiel
    En wat is er mis met een nieuw bord?

    Gedane zaken nemen geen keer!

    Iets stoppen en iets nieuws beginnen kan geen kwaad. En vergeet de humor niet. Zand er over borrel drinken en morgen een nieuwe dag.

    Straks gaat iemand nog beweren dat we nog erger zijn dan een stelletje vrouwen, dat gaat toch niet gebeuren hé?
     
    Arnold 85 vindt dit leuk.
  7. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    Brandneteltheedrinkende vrouwen !
     
  8. Puffin

    Puffin Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 dec 2006
    Berichten:
    5.806
    Locatie:
    Eck en Wiel
    Okay het is humor......dat dan weer wel.
     
  9. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.981
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Kunnen we niet als sollicitatie eis voor moderatoren een horeca diploma en 10 jaar ervaring als kroegbaas gaan eisen?

     
  10. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    ....en ervaring met BBQ-en!
     
  11. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.981
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Kijk... nu komen we ergens....
     
  12. TIMBERWOLF

    TIMBERWOLF Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    12.580
    Locatie:
    noord-holland
  13. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-België
    Waar ik sinds mijn aanstelling als mod zelf inmiddels 3 jaar zit op te wachten om van een rode Ferrari nog maar te zwijgen....
     
  14. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.981
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Moeten we een inzamelingsactie organiseren?
     
  15. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.638
    Locatie:
    Betuwe
    Waarom nou weer rood?
     
  16. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-België
    How how gasten. Hold your horses! 2 vragen na elkaar aan het adres van een simpele Belg is echt 1 vraag teveel van het goede ;-)
     
  17. Puffin

    Puffin Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 dec 2006
    Berichten:
    5.806
    Locatie:
    Eck en Wiel
    Moet ik hier echt wat van zeggen.....?
     
  18. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    Open deur,
    ga je gang.
    iets met een klein lichaamsdeel en haantjesgedrag :D
     
  19. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-België
    Inderdaad puffertje....ik geef een voorzet....je hebt hem er maar in te koppen lol ;-)
     
  20. ramses

    ramses Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 sep 2008
    Berichten:
    5.122
    Locatie:
    N. Brabant


    Laten we als actieve forum leden iets gaan bouwen!

    Groeten, Ramses
    .
     

Deel Deze Pagina