Tjonge, jonge, denk je nou echt dat ik volkomen wereldvreemd ben? De aanmatigende toon alleen al.
Het feit dat je net dát element van mijn reactie eruit pakt gaf mij voldoende aanleiding om dat nog even uit te leggen. Het is niet mijn bedoeling je te schofferen, in tegendeel, maar ik kreeg de indruk dat een stuk duiding op z'n plaats was.
Je wilt het gewoon niet begrijpen, geef mij die lijst van NL bedrijven die:
"inmiddels productiebatches draaien van 10.000-en tot 100.000-en stuks en waar de overheid gewoon op kan leunen voor het verzamelen van statistiek en expertise".
E.e.a. ligt besloten in de vraagstelling; hoe beter de vraag is geformuleerd hoe beter normaliter het antwoord aansluit bij de vraagstelling, toch? Het zou echter niet kies zijn om hier en plein public details te openbaren van gesprekspartners in de werkgroep waar het hier om gaat, dat vind ik niet netjes.
Voor het overige concludeer ik dat we het niet eens zijn.
Dat komt grotendeels omdat je je kennelijk onvoldoende in mijn reacties verdiept heb? Zo geef ik een stuk argumentatie in de email richting IlenT waarin toch duidelijk het buitenproportionele karakter van deze wet- en regelgeving naar voren komt.
Begrijp ik uit bovenstaande dat je 't niet buitenproportioneel vindt? Zo ja, dan ik mis een stuk argumentatie waarom, onderbouw dat dan eens?
kom je wel nadat je eerst zelf hier op een ongenuanceerde manier je gal over de overheid gespuwd hebt. Een cursus staatsinrichting zou misschien geen kwaad kunnen.
Dus jij bent niet van mening dat de overheid er is voor haar burgers en niet omgekeerd?
En om toch even inhoudelijk een onderwerp aan te snijden; het is duidelijk dat we anno 2013 met een begrotingstekort zitten veroorzaakt door megalomaan geld over de balk smijten van een veels te groot ambtenarenapparaat. Met als gevolg dat wij als burgers nu een lastenverzwaring tegemoet kunnen zien onder de noemer 'bezuinigingen'.
Als de overheid een bedrijf was, en ook als dusdanig gerund werd, dan was de overheid al meermalen falliet gegaan, echter zoals altijd mag de burgerij bloeden.
Daar heb ik geen cursus staatsinrichting voor nodig, iedereen die een huishoudboekje bijhoudt begrijpt dat als uitgaven groter zijn dan de inkomsten er gesneden moet worden in eigen vlees en men de broekriem moet aanhalen. De overheid doet niks van dit alles en heft gewoon meer belastingen en versobert het sociale stelsel gewoon nog maar eens verder.
Maar zoals ik al eerder aangaf, da's een discussie die niet in dit topic thuishoort.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen.