E
Eenpitter
Guest
Ik weet niet of je sympathie gaat vinden voor je ideeën als je nu mensen met jarenlange heli ervaring zonder enige incidenten voor het hoofd gaat stoten met je rigide standpunt nadat je nog geen 24 uur een account hebt hier en dus wat mij betreft aan MBF niets hebt bijgedragen.
Ik kom hier dan ook niet om een populariteitscontest te winnen. En of mensen nu 1 minuut of jarenlange ervaring hebben, met of zonder incidenten, als ze dat wildvliegend doen, al 'rammend' met een 5+kg heli, dan hoef ik er ook geen vrienden mee te zijn. Dan kan ik niets bijgedragen hebben aan dit forum, ik draag ook niet bij aan het kapotmaken van de hobby. Zij wel.
En ja, nederlanders zijn zeikers. Het voorbeeld wat hier genoemd werd, eigen terrein, niemand last van.. ja idealiter zou je daar gewoon moeten kunnen vliegen en moeten mensen niet zeiken. Maar ja. Dat doen ze wel. Als wij nu in een 'sterke hoek' zaten, dan kon je daar lak aan hebben.
Alleen, dat zitten we niet. We zijn zwak en staan zwak. Er hoeft maar iets groots te gebeuren, en we kunnen de hele hobby wel opdoeken. Dus tsja, hoe onrechtvaardig dat ook is, hoe oneerlijk, belachelijk, enzovoort, als je dan weet dat er mensen gaan klagen als je ergens gaat vliegen (buiten een clubveld), ga er dan gewoon niet vliegen.
Ja wild of clubvliegen is totaal geen argument als het om persoonlijke veiligheid gaat (van de vlieger). Er lopen op clubs ook idioten rond. Alleen het punt is; het clubveld is daarvoor aangewezen. Ligt op een plek dat het VOOR ANDEREN veilig is. Mensen die er komen, weten de risico's en kiezen ervoor.
Dat is niet zo bij een wildvliegende vlieger. Die kan domweg niet alles in de gaten houden, die kan geen garanties geven tav. veiligheid van de omgeving en, last but not least, mensen die in zijn 'risico-zone' komen, hebben daar niet voor gekozen. Die krijgen iets opgedrongen.
Voor de goede orde; ik denk ook niet dat de huidige gang van zaken door helivliegers komt, maar door dronevliegers. Daar is ook een simpele reden voor. Een 5kg+ heli kost serieus centen en daarmee rammen is iets wat je moet leren, wat je niet zomaar even doet. Dus zal dat in de praktijk nog wel loslopen, ik heb ook nog nooit in het wild een wild rammende 5+kg heli gezien.