Waker 1:200

Wat kunnen mensen toch dom zijn :?.

Ik heb vandaag plexiglas gehaald voor de vitrine, op een stapeltje even op me bed gelegd.

Erbovenop de waker, vraagt me pa of ik even een nummer van modelbouwaktueel kan opzoeken.

Natuurlijk pa, je voelt em al aankomen.

Deze jongen gaat dus op zijn net afgemaakte waker zitten..........:mad:

Hoe ongelofelijk stom, maanden priegelwerk naar de kl***e.

Goed een modelbouwer zou geen modelbouwer zijn als die het nu 100% beter gaat opknappen:thumbsup:.

Maar toch een grote tegenvaller:(

I'll keep you updated.

Gr Robin

:nooo:

LAS IK DIT NOU GOED???
Dit is iets voor 1 april, maar niet voor vandaag!!!
Kapot???
Hoe erg is de waker kapot?

Sterkte!!!!

Zo zie je maar weer.. Gebeurd zelfs de aller beste :lol: maarja.. heb je nog wat om de laatste wintermaandjes door te komen..

Da's nu wel een grote tegenvaller, zeg.

Ze heeft maar net haar maidentrip in de badkuip gehad en nu al naar de sloop... .

Goed van je dat je niet opgeeft. Velen zouden nu toch wel de handdoek in de ring gooien en er de brui aan geven.

Veel succes met de wederopbouw.

Droop

De schade is vooral aan de grote mast, die is volledig kapot.
Verder is er schade aan het bootdek, de grote lier is kapot en alle bijboten zijn van de plek. Hier en daar nog wat kleins dat losgeraakt is.

Vooral de mast vind ik vervelend omdat daar vrij veel aanpassingen waren.

Droop, ze heeft zelfs haar maiden op het ''wijde open water'' van de sloot gehad. Inclusief de opbouw.:D

Gelukkig is er geen schade aan het helidek, dan was ik minder gemotiveerd geweest om verder te gaan.

Gr robin

Het leek me ook wel aardig om te laten zien wat de schade nu eigenlijk is,
dus:
img0615uu8.jpg

Zoals te zien is is de complete mast eraf, maar ook bijna alles dat niet meegegoten was op het bootdek. Maar de vaste kijkers zullen wel kunnen zien wat er allemaal weg is.

Maar we gaan nog wel verder, dus hier een update:

Om de ''hydraulisch uitschuifbare bolder dingen''(weet ook even niet hoe je dat noemt) hoort nog een soort beschermbeugel:
img0610zd7.jpg

En ik heb zoals ook wel te zien was op de vorige foto wat leven aangebracht op het achterdek. Er staat een bemanningslid die (volgens opdracht vanaf de brug (portofoon)) de sleepkabel na loskoppeling binnenhaalt.
img0613di8.jpg

Verder de andere kant van kap over de lieren afgemaakt:
img0612lm0.jpg

Dat was em weer, van het weekend maar eens de waker in dok brengen om te beginnen aan de reparatiewerkzaamheden.

Gr robin

Er staat een bemanningslid die (volgens opdracht vanaf de brug (portofoon)) de sleepkabel na loskoppeling binnenhaalt.
img0613di8.jpg
De man met de portofoon staat niet bij de sleepkabel, maar bij de zogenaamde stoottouwen lieren.
Deze lieren zorgen er voor dat de daadwerkelijke sleepdraad niet te ver naar stuurboord of bakboord kan komen.
De sleepkabel komt uit het gat tussen de bovenkant van het bergingsruim en de onderzijde van het tussendek.
Dit even ter informatie.;)

Er zitten wel voordelen aan het verliezen van de mast, het magnetisch kompas dat op het dak staat beviel me vanaf het begin niet.

Toen de mast ed er al op zaten kwam ik erachter dat in het echt er helemaal geen enkele vorm van verhoging of trap naartoe was.

In het model zit dit helaas wel,
1001550rc5.jpg

ik zou graag dit onderdeel met de vloer gelijk willen maken en een nieuwe kompas standaard maken.

Zoals dit:
Top%20deck%204.JPG

Weet iemand een goede manier om dit weg te halen zonder nog meer los te slopen van het bovendek?

Gr robin

Ik laat het nog maar even door m'n hoofd spoelen van het kompas, ben niet zo zeker van mijn handen dat ik in de buurt van allerlei kleins met een dremel ga werken.

Ondertussen heb ik nog wat geknutseld aan de kranen, ze hadden nauwelijks detail. Dus maar even wat gemaakt waar de bemanning veilig de kraan kan bedienen.

img0616kl6.jpg

img0618al2.jpg

Zoals op de fotos te zien is hebben de meestel delen op het achterdek hun plekje weer terug. De laatste foto is nog een kapot stukje hek te zien, wordt aan gewerkt ;).

Een tijdje terug heb ik ook al een transportkoffertje gevonden:
img0201nc0.jpg

Het bootje neemt niet heel veel ruimte van het koffertje in beslag, dus accu's en laders, maar ook de zender kunnen allemaal mee.

Gr robin

Ik denk niet dat ik het kompas platform ga veranderen, met kijken of ik het losse stukje erop eraf kon halen is er een raampje losgeraakt in de brug:???:.

Als ik met de dremel bezig ga zal de rest ook lostrillen ben ik bang.

De laatste update van vandaag:
Het hekwerk op het bakdek is klaar, ik heb hier het overige hekwerk voor gebruikt dat niet meer nodig was na de ombouw van houston naar waker.

img0620af1.jpg

Gr robin

hey Robin,

ziet er gaaf uit zo, jammer dat je wat beschadigingen hebt opgelopen. jouw probleem met dat er een raampje los raakte, heb ik ook al een paar keer gehad met dit soort bouwkit, heb zelfs een kompleet model van de Singapore weg gegooit omdat het bij het minste geringste uit elkaar viel. het kan niet echt veel hebben, maar zijn wel leuke bouwpakketen.

groet Marco

Welke lijm gebruiken jullie? Ik gebruik de UHU-plast met fijne metalen punt. Als de 2 zijden spaarzaam ingelijmd worden, en dan de delen aangedrukt, dan vloeit het plastic in elkaar. Het wordt als het ware één geheel, en lost niet meer.

Voormast

Robin,
Ik zie nu (oop het koffertje foto) dat de voormast er op staat, hoe komt die heli nu aan het (heli)dek?
Groeten
Hawser

Robin,
Ik zie nu (oop het koffertje foto) dat de voormast er op staat, hoe komt die heli nu aan het (heli)dek?
Groeten
Hawser

Heb ooit ergens gehoord dat die weggeklapt kan worden.. Dus een stukje voorover zeg maar.. En dat lijkt me ook wel logisch.. Aangezien die mast ook op de echt waker staat..

Back