Walkera QR X350 GPS Drone

Ha ha Tom ik je had je antwoord nog niet gezien maar toen wilde ik dat dus typen. De camera moet er altijd in want zo is hij ook gekalibreerd, met het gewicht van je camera erop. De Gimbal van GLB die ik heb is niet goed helaas, lijkt 1 defecte motor te zijn....nu eens kijken wat ze er mee gaan doen. Ik heb ook dezelfde als jouw besteld, hopelijk gaat dat beter ha ha :-)

Ik vermoed dus een reed-contact in de gyro. Die detecteert een massa en geeft dan groen licht. Makkelijk te testen met een stukje metaal op die plaats.
Maar ik ben maandag pas weer terug voor verdere experimenten. Feit blijft dat Walkera geen enkele melding maakt dat er een camera in MOET zitten voor goede werking.
Ik ben zeer benieuwd naar de beeldstabiliteit!

Hoi allemaal , heeft iemand de Nederlandse handleiding van deze Walkera vind het wel handig om alles in het Nederlands te hebben ?
wordt er niet zo wijs uit met die Devo F7

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik heb het volgende probleem: ik heb alle aansluitingen op devo rx702 receiver losgekoppeld en alles daarna weer terug aangesloten. Ik heb ook een devo f7 zender. Als ik nu de zender aanzet en dan de batterij op de qr x350 aansluit, dan begint ie zoals hij normaal zou doen: de drone piept, de propellors geven een klein schokje, de linkerled knippert eerst, blijft dan vast branden en gaat tenslotte uit, de rechterled flikkert wat wil zeggen dat hij satellietontvangst heeft. Maar nu komt het: ik kan de motors niet meer unlocken, als ik de throttlestick in de benedenpositie naar links duw gaat de linkerled niet vast branden en kan ik bijgevolg ook geen throttle geven

Weet er iemand wat er fout zou kunnen zijn?

Ik denk dat de trim van voor-achter teveel naar voor staat. Dan ben je buiten berei!
Heb ik tenminste ook gehad omdat mijn X350 alleen maar achteruit wilde.

Als je al zo veel trim nodig had dan zou ik de Quad nog eens goed kalibreren. Het kan zijn dat je daarna met je trims nog iets nodig hebt maar dat kan nooit veel zijn.

Gewoon nieuw, en hij wil achteruit. Zelfs met een GoPro en gimbal eronder, dus meer gewicht vooraan, wil hij nog steeds achteruit!

Wat versta jij precies onder kalibreren?

Tenzij je bedoelt om dat in sub-trim te doen, dat zou kunnen.

Laatst bewerkt:
Nee ik bedoel echt handmatig even de Gyro en ACC , ik heb ook wel eens gehad dat hij scheef trok en normaal zou hij bij het opstarten de Gyro en Acc moeten kalibreren maar dat leek steeds niet goed te gaan. Toen 1 keer handmatig gedaan en toen was het weer goed.

Even een vraagje: als je in gps hold positie staat en je laat de qr x350 dan manueel naar een andere plaats gaan terwijl je nog steeds in gps hold positie staat op de transmitter, blijft die dan op zijn nieuwe plaats hangen of keert ie terug naar de eerste holdpositie?

Nee ik bedoel echt handmatig even de Gyro en ACC , ik heb ook wel eens gehad dat hij scheef trok en normaal zou hij bij het opstarten de Gyro en Acc moeten kalibreren maar dat leek steeds niet goed te gaan. Toen 1 keer handmatig gedaan en toen was het weer goed.
Nou Jeroen, das macht kein flaus aus!
Ik heb de elevator in de subtrim nu op +17% staan en dan pas heb ik een neutrale hoover. Zal wel goed zijn.

De eerste test met de Walkera G-2D gimbal met de GoPro Hero3+ Black Edition geeft ook een mooi resultaat.

@ Silver, hij gaat terug naar het punt waar je eigenlijk de sticks weer centraal hebt. Probeer het maar eens, laat hem hangen in GPS en vlieg een stukje naar rechts, als je dan de sticks los laat zie je hem iets terugveren en gaat hij naar het punt waar de sticks weer centraal waren.

Vreemd Tom, 17 % is best veel...buiten wil ik nog wel eens wat trimmen als het waait maar als het windstil is nauwelijks. Heppie al een video online staan Tom ? ben benieuwd :-) GLB stuurt trouwens een nieuwe Gimbal controller op, ik krijg deze niet goed.

@ Silver, hij gaat terug naar het punt waar je eigenlijk de sticks weer centraal hebt. Probeer het maar eens, laat hem hangen in GPS en vlieg een stukje naar rechts, als je dan de sticks los laat zie je hem iets terugveren en gaat hij naar het punt waar de sticks weer centraal waren.

Vreemd Tom, 17 % is best veel...buiten wil ik nog wel eens wat trimmen als het waait maar als het windstil is nauwelijks. Heppie al een video online staan Tom ? ben benieuwd :-) GLB stuurt trouwens een nieuwe Gimbal controller op, ik krijg deze niet goed.

En geld dat ook voor de hoogte, dat hij terugkeert naar de hoogte op het moment dat je de holdpositie inschakelt en dan bv hoger of lager gaat, gaat ie dan weer terug naar zijn hoogte vh de gps holdpositie?

En geld dat ook voor de hoogte, dat hij terugkeert naar de hoogte op het moment dat je de holdpositie inschakelt en dan bv hoger of lager gaat, gaat ie dan weer terug naar zijn hoogte vh de gps holdpositie?

Nee niet echt :-) als je in GPS vliegt op een bepaalde hoogte en je gaat omlaag of omghoog dan blijft hij gewoon in de positie waar je op dat moment bent/stopt.

Het enige tot nu toe is dat ik interesse heb voor de nieuwe propellers.
Ik heb een video over de nieuwe propellers.
Veelgebruikt zijn de 8 X 4,5. De nieuwe zijn 9 X 4.
Voordeel is een grotere diameter, dus een veel groter werkoppervlakte.
Daarnaast is de bladvorm bij de as veel breder, zodoende is er meer trekkracht bij deze korte omloop dan bij de tippen.
Hoe lager de spoed, hoe hoger de trekkracht, maar hoe lager de topsnelheid. Van belang bij vliegtuigen maar niet voor een multi. Daar wil je juist makkelijk een hoog gewicht tillen met een zo laag mogelijk amperage.

3ie5B8DOvz4[/media] Phantom Vergleich Flugdauer Phantom 2 / Vision vs. Phantom 1.1.1 Propeller _ - YouTube

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zit nog steeds met een probleem met de dv04 ivm met de microsd card, ik had er eerst een oude uit een nokia gsm van 4gb ingestoken en op de zender komt dan steeds card full te staan terwijl ik hem geformatteerd had, nu heb ik een nieuwe microsd card van sandisk gekocht 16gb class 10 en als ik die er in stop zegt hij weer onmiddelijk "card full", zou er iets mis zijn met de camera zelf of moet ik iets speciaal doen?

Ik heb zitten zoeken, maar ik kan er niets over vinden. Misschien een idee dat je op de tekst DV04 zoekt op het gehele forum (boten, vliegen, heli) of iemand ook zo een ding heeft. Die kan je dan wel antwoord geven.

Aangezien de camera net tegen de grond stuiterde, heb ik de pootjes verlengt.
Eerst de rubber sokjes uitdoen, dan het kruisje met de Dremel verwijdert.
Het gat is dan 15mm rond en een electrapijp past daar licht klemmend in.
Ik koos een lengte van 45mm omdat niet wil dat de lens in de koeienvlaaien komen.
Vastgezet met 2-componentenhars, en de sokjes weer aangetrokken.

Ik zag trouwens dat op de nieuwe X350 de sokjes al een verlenging hebben.
Ben daar benieuwd naar en zeker naar de nieuwe propellers.

Back