Wasabi 650 Mono1 klasse bouwen

Het kan aan mij liggen....

Maar de ruimte voor je pack lijkt me aan de krappe kant...

Ook met het oog op het schuiven met je zwaartepunt.

Laatst bewerkt door een moderator:
valt mee de motorsteun is iets te wijd uitgevallen dus pack kan in realtime helemaal van achter tot naast de regelaar geschoven worden.

ik ga zo ook maar eens de spiegel uit het triplex zagen, dat hout heb ik nog liggen. dan heb ik de spiegel, en kan ik daar alvast mee aan de slag.
Gr. Sam

Zo dicht mogelijk richting spiegel is inderdaad wel een goed idee , dat deel van de romp komt als laatste uit het water...

Laatst bewerkt door een moderator:
tadaa!
6kyp.jpg

het zagen viel me erg mee! heb daarom ook besloten om alle spanten uit dit hout te zagen. dit omdat het toch een stuk sterker dan balsa is en ik dit hout al heb liggen! dus ga zo als ik niks te doen heb of even tijd over heb, steeds een spantje uitzagen. dit is ook nog eens goedkoper! dus, bootje bouwen is begonnen!

Kantelkamer zou ik tot in de punt door laten lopen, regelaar tegen de kantelkamer aan.. Scheelt je een plak lood.

En de servo tegen de as aan, scheelt je weer gewicht rechts in de boot

haha je gaat hem toch uit triplex? doen dus.

ik ga hem net als stefan zegt tot in de punt doorlaten lopen. hem hem los van het dek helemaal in het glas zetten (uit zekerheid voor eventueel lekken) moet nog even goed berekenen hoeveel volume hij moet hebben. hoe heb jij dat berekend metjou eerste schets?

Gr Thom Aka Archer

zal ik doen stefan! en ja toch uit triplex! en ach gewoon een beetje getekend nog niks uitgerekend. daar is volgens mij niet echt een formule voor. de manier is om als de boot klaar is, de boot op z'n dak te leggen en dan met lood kijken hoeveel gewicht er nodig is om hem weer te laten kantelen. maar denk dat als je hem gewoon heel groot maakt, dan komnt het ook wel goed.

okejj :P nja is nog een eindje weg. ben nog even bezig en dan komt er van mijn wasabi nog wel een update vanavond :)

snap alleen niet helemaal hoe een kantelkamer/vloedkanaal werkt :P iemand?

Gr Thom

het is een kamer die als de boot op z'n dak ligt, volloopt, waardoor de boot als het ware een beetje zinkt en dus zo scheef komt te liggen dat hij weer naar z'n goede stand om flipt. dan door een beetje gas te geven gaat het water via het gat in de achterkant er weer uit.
denk trouwens wel dat de wasabi makkelijk te kantelen is, aangezien het een relatief smalle romp is.

dat klinkt haast te simpel hahaha. heb er geen ervaring mee maar wel wat topics doorgezocht. en wat gelezen maar begreep nou niet precies hoe of wat. maar als hij op zn goeie kant licht houd zn zwaarte punt hem op zn goeie kant want dan kan het water er ook in begrijp ik dus?

Gr Thom

hij ligt op z'n goede kant wel altijd een beetje scheef maar draait niet op z'n kop door idd het zwaartepunt en de andere vorm van de bodem dan de bovenkant.

EDIT: denk trouwens dat je beter nu al bezig met de kantelkamer kan zijn dan later als de boot al in elkaar zit.. nu kan je elk spant nog aanpassen zodat je later er alleen maar een stukje hout tegenaan moet plakken dan dingen weg gaan zagen als je er haast niet bij kan.

heb de smaak te pakken!
tt3o.jpg

zoals al gezegd heb ik nu ook al (niet te zien op foto's) wat aanpassingen aan de spanten gedaan voor de kantelkamer, zoals bijv. het gat in de spiegel.

EDIT: denk trouwens dat je beter nu al bezig met de kantelkamer kan zijn dan later als de boot al in elkaar zit.. nu kan je elk spant nog aanpassen zodat je later er alleen maar een stukje hout tegenaan moet plakken dan dingen weg gaan zagen als je er haast niet bij kan.[/QUOTE]

Klopt ga ik ook doen ;) ik wil de kantelkamer klaar hebben voordat het dek erop gaat ;) tijdens de bouw dus :) en heb een dremel waar ik wel goed mee overweg kan :P dus komt goed ;)

Zo even een updatje plaatsen :P

en je hebt de smaak idd goed te pakken :) figuurzagen is zo snel verbaas me ook elke keer weer. zkr met dat dunne triplex :P

Gr Thom Aka Archer

haha idd! al breken die zaagjes wel wat snel...

ik zie je update wel verschijnen! vind t wel leuk dat tegelijk bouwen van het zelfde ontwerp!;)

de zaagjes hoeven niet snel te breken hoor :p ik breek er soms 1 maar das mijn fout als je hem scheef zet en kracht zet als hij warm is dan knapt hij wel eens. ;) Offf hij staat te strak/onder spanning.

anyway ;) idd kunnen we van elkaar leren. altijd handig ik heb geen ervaring met kantelkamers bijvoorbeeld.. dus daar kan jij mij wel wat advies over geven :P

Gr Thom

hahaha :P ik zal als de bodem klaar is en bedekt eens gaan passen met alles qua motor en esc etc. dan maak ik hem zo breed en lang mogelijk ;)

ben ook heel benieuwd naar jou voortgang gezien je nu bezig gaat ;)

Gr Thom

heb intussen 4 spanten gezaagd incl. de spiegel. heb er wat aanpassingen aan gedaan voor de kantelkamer en heb de motorsteunpunten 3mm naar rechts gedaan aangezien de as 3mm uit het midden moet komen.

Laatst bewerkt:
Back