hallo
het piraatje is inderdaad een heel leuk bootje, na ja dat vindt ik temeesten
ik heb mijn piraatje eerst gewoon op een rc wagen van 6 euro laten werken, hierbij had ik een servo gekocht voor het roer en voor het zeil aan te trekken heb ik uit een rc wagen een motor met een hele grote vertraging gehaalt
dit werkte wel goed maar het ging altijd kapot om dat het slechte kwaliteit was, en een servo werkt er niet goed op
maar ik ben nu ook al bezig om mijn nieuwe elektronica er in te bouwen, maar nu gebruik ik een servo voor het roer en een servo om het zeil aan te trekken!
ik heb alles uit de boot gehaalt en ben nu bezig met een nieuwe deksel te maken, wie het liefst water digt moet worden
en ook heb ik een andere kiel gemaakt, ik had eerst gewoon een kiel van hout die wel op schaal was!
maar ik ben er wel twee keer mee om gegaan, toen heb ik er lood aan gedaan en ben nog nooit omgegaan, maar heb wel eens water geschept (dan is het wel even spanend om hem weer aan de kant te krijgen

)
omdat er nu een goede berstuuring in komt maak ik de kiel nog een stuk langer en onderin lood erin, omdat ik dan zeker ben dat hij niet zal omvallen ( want ik wil niet dat mijn net nieuwe beatuing kapot gaat )
en de boot gaat nartuurlijk alleen voor uit als er wind staat (daarom is het een zeil boot he

)
voor veel info kun je even op deze site kijken
http://home.wanadoo.nl/mdjvankooij/
ik heb veder geen bouwtekening van het piraatje hoor!
wel hele vagen van een optimist, wie ik wel voor je wil uit tekening in autocad
ik heb zelf nog alle drie spanten hier liggen (zou er ooit aan begingen)
hoop dat je hier wat aan hebt Groeten piet