Wat was jouw crashschade?

T waait ook behoorlijk ja vandaag.
Mijn zwager is ook gegrepen door het helivirus.
Vrijdag een dx6i gehaald en gisteren even gehoverd
Met mijn 600 aan de kabel.
Is n 450 n goede instap of kan een 550 of 600
Ook goed werken

Als die bij jou aan de kabel kan blijven is een 550 of 600 prima.
500 size is ook een hele mooie maat om mee te beginnen, maar dan wel onder ervaren begeleiding.

mvg. Freddie

Ik kan ook niet goed vliegen hoor.
Ervaring is er niet veel.
Beetje 8 tjes vliegen.
Looping rol. Inverted hover.
Dan houd t wel aardig op

Nee kan t echt nog niet goed.
2 weken geleden heeft bas de groot laten
Zien dat t niet aan me heli lag
Die kan pas vliegen

Nee kan t echt nog niet goed.
2 weken geleden heeft bas de groot laten
Zien dat t niet aan me heli lag
Die kan pas vliegen

Er is altijd wel iemand die het beter kan.
En ja Bas is zeker één van de betere :thumbsup:
Maar mij maakt dat niet uit, zo lang ik maar plezier heb met de hobby.

mvg. Freddie

@Sven: Das vriendelijk, maar deze zijn allemaal terug te vinden op youtube ook hoor.

Ondertussen is mijn heli terug herbouwd en afgesteld.

Zonet nog eventjes gehoverd in de tuin. Dat hoveren zonder aan de collective te komen lukt vooralsnog enkel in de sim. Ik moet er wel bijzeggen dat het toch wel behoorlijk waaide, waardoor de heli heel erg veel op en neer danste als ik niet aan de collective kwam.
Door die wind ben ik ook weer in zo'n situatie terechtgekomen dat ik dacht - ik ben hem weer kwijt. Maar ik ben blijven doorvliegen (vechten) en heb hem uiteindelijk zonder schade kunnen neerzetten. Vervolgens enkele grote happen lucht genomen en de rest van de lipo leeggevlogen.
Bedankt Bert en de anderen voor de tips.:thumbsup:

deze wind is inderdaad niet 't ideale oefen weertje.. zeker omdat de heli dan nogal op en neer deinst ja.
Maargoed, goed dat je 'm uiteindelijk hebt kunnen houden.

Hopelijk gaat de wind snel weer een beetje liggen of in ieder geval een stuk minderen.

Grrrrr. Vandaag even vergeten mijn 700 uit te zetten na een vlucht... Tx geswitched naar ander model en toen begon de 700 als een gek ervandoor te gaan! Viel om en hele finke schade. Nadat alle bladen eraf gebroken waren kon ik pas de heli benaderen om de lipos te ontkoppelen. Dit gebeurde op asfalt, dus schade is ernorm. Levensgevaarlijk, hij had ook de lucht in kunnen schieten.

Heel stom van me om te vergeten hem uit te zetten. Maar kan blijkbaar dus wel eens gebeuren. Wat ik echter nog stommer vind is dus als je een ander model selecteert je dus een andere kunt beinvloeden. Dit zou niet mogelijk moeten zijn.
Het vreemde is ook dat de twee toestellen een ander soort rx hadden. De ene (700) heeft een maxima 9, de andere een optima 7 van Hitec. De zender: Hitec Aurora 9x.

Gelukkig is niemand gewond geraakt!

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is balen man.
Maar denk toch dat je de failsave dan niet goed hebt ingesteld, want dan had het nooit kunnen gebeuren volgens mij.

Mvg. Freddie

Ik had de failsafe zeker wel goed ingesteld. Motor uit, alles neutraal. Ook thuis gestest zonder bladen vanuit elke modus.
Bij een aurora 9x geeft hij bij switchen van model ook een radiostop aan. Dus hoe kan dit??

Laatst bewerkt door een moderator:
Zo das wel even schrikken geweest....
Heb je ook foto's??
Een hele wijze les voor de rest, waarschijnlijk is zender uit toch iets anders als
switchen naar een ander model aangezien je wel je fail safe ingesteld had

Hoi @pizmo75:

... nou nou,
niet na fail zoeken, fail ben jij zelf,
ik vlieg meest met een heli aan een dag,
ervoor kijk ik mijn instellingen of ze o.k. zijn ...

jammer voor zo een grote schade

kan alles gebeuren ... ook bij mij

Groet
Uwe

Back