Watervlieg splash-in Oss 28 april?????

Welke dag willen jullie, een zaterdag of zondag?

• liever op een zondag

Votes: 0 0,0%

• Total voters
    408
De Deperdussin heeft gevlogen en ik moet zeggen dat het een hele ervaring rijker is om met wing wrapping te vliegen.Het reageert n.m.l heel anders dan rolroeren al is het principe hetzelfde.Drijft mooi op de drijvers(houten holle drijvers van 0,4mm vliegtuig triplex).Het axcelereren is een hele belefenis om mee te maken omdat de staartdrijver erg snel los komt van het water en dan verder op het water skied op twee drijvers.Het voorover vallen bij deze kist is uitgesloten omdat ik heb geprobeert om met vol vermogen en hoogteroer vol down dit heb geprobeert maar is niet gelukt.Ik hoop dat het 28 april mooi weer is want het is zeer imponerend al zeg ik het zelf om met dit soort kisten te watervliegen.

Afgelopen woensdag weer lekker gevlogen(indoor)vanuit de waterbak.Sturen op het richtingsrier en tegensturen in de bochten met wing worping maakt het mogenlijk om de kist lekker vlak door de bocht heen te sturen.Voordeel is dat je hierdoor geen hoogte verliest.De bochten die je dan kan maken zijn erg klein.Ik schat zo'n 5 a 6 mtr.En dat voor een kist met een spanwijdte van 1,25mtr.

Nou dan doe ik ook maar mee!

01 Calmato - Berto & Onno / BosModelAir (kanaal 62)
02 Super Decathlon 1:4 - Berto & Onno / BosModelAir (kanaal 62)
03 Beaver - Richard en Thomas Branderhorst (kanaal 64)
04 Omgebouwde Cessna Agwagon - Richard en Thomas Branderhorst (hoop ik dattie tzt klaar is) (kanaal 74)
05 Li`l Poke - Hannesie
06 Sopwith Pup - Hannesie
07 Funtana S40 - Johan / Plotterwelt (Elektro en Maiden) (kanaal 78 )
08 Grumman Albatross (kanaal 56) en misschien Sunny op drijvers (64)- Jetpropdlx/eric
09 Big Lift en misschien een Cessna Birddog Elektro - Alex Söntgerath (kanaal 68 )
10 Super Snoopy - Fred van den Berg (62)
11 Big lift - Pieter Visser (kanaal 66)
12 Starduster- Alexander Derks (kanaal 76)
13 Super Decathlon (1.50 m) - Klaas (kanaal pll-synthersizer)
14 twinstar II 1.42 m kanaal 64
15 Robbe Cardinal - Arjan Harmans kanaal 67

Vanmiddag met school (sponsorloop, compleet doelloos want het geld was al binnen, en we liepen niet eens helemaal om de plas mja off-topic :roll: ) nog ff bij de Geffense plas geweest. Lijkt me inderdaad lekker vliegen daar. Is op een heleboel plekken ook heel ondiep, vooral van die strandjes die net onder water staan, kun je ook goed zien op de google earth foto. Mooiste windrichting is dan west of oost, kun je mooi langs het strandje vooraan starten en landen.

Ik kom ook, maar weet nog niet zeker of ik met een kist kom. Denk het wel, maar heb 'm nog niet gemaidend :roll: . Als ik meedoe vlieg ik op kanaal 76.

er komen ook nog een aantal mensen van mijn vliegclub kijken...
misschien kom ik toch wel aangezien ik een opknap charter gekregen heb :wink:

ik kom denk ik ook maar ik weet niet of ik met een kist kom :?
ik hoop dat een boel mensen die geen vliegtuig(en) hebben komen
want het is altijd :D

Hoe meer mensen hoe liever.
De exploitant van het restaurant heeft dat natuurlijk erg graag! Zonder zijn toestemming komen we de plas niet op, het zou dus prettig zijn als we allemaal daar even binnenwippen voor een kopje koffie/broodje bal of zo, en scheelt ons weer een Dixie toilet huren....dus niet allemaal grote picknickmanden meenemen, is helemaal niet nodig!
Dan kunnen we volgend jaar misschien wéér terecht...(of als het lukt nog een keer in het najaar........)
Ik ga nog parkeerplaatsen proberen te regelen bij de duikklub, dat scheelt een eind lopen.

Hee Richard,

Dat ziet er goed uit :thumbsup: we zullen de restaurant houder blij maken :D

Als de meeting slaagt in april (kan bijna niet anders) dan voelen wij ook wel wat voor een meeting aan het eind van het jaar :yes:
Kunnen we wat vaker legaal watervliegen :D

Een duikclub in de buurt is altijd handig voor als er een model voor onderzeeer zou willen gaan spelen.

Heb je ook een bootje ter beschikking???

voor de bakker :D ....

Beaver05.jpg

Top :thumbsup:
kan ik mijn surfplank thuislaten ;-)

ps. nog steeds niet gesetteld in Ederveen???

Hoi Thomas,
Welkom op het forum :lol:

Je bent niet de enige die er zin in heeft (dat weet ik zeker!!!!)

Nu alleen nog hopen op rustig weer :zon:

Groetjes
Eric

Ja :yes: Ja :yes: Ja :yes: Ja :yes: Ja :yes:

Wij hebben er ook zin in :yes:

nog 18 nachies slapen 8)
Nu snel naar bed dan zijn het er nog maar 17 :sleepy:

Nog een paar weekjes en dan is het zover!Ik heb er heel veel zin in en als het weer zoals de laatste dagen zich voor heeft gedaan gaat het een hele gave dag worden.Alleen hoop ik dat er dan geen of weinig wind staat.Maar ja de weergoden moeten dan wel goed gezint zijn.

Oeppppssss:

Realiseer me in ene dat we geen frequentiebord hebben, is uiteraard in gebruik op de club, want het is zaterdag.

Heeft iemand nog de beschikking over een frequentiebord met knijpers?
Of anders wil er iemand eentje snel maken, komt sowieso van pas als we dit vaker gaan organiseren!!! Hoeft niet zo ingewikkeld te zijn, bord met frequenties en gemerkte knijpers en dan ben je er al.

Ik zal ook een dikke accu meenemen voor diegenen die nog snel ff willen laden, want er is natuurlijk geen stroom aan het water. Wel in het restaurant overigens en dat is vlakbij.

Ik zou het frequentiebord mee kunnen nemen wat we gebruiken bij het Q-indoor vliegen.Daar zitten alleen maar de legale kanalen op voor de 35 en 40 mhz met knijpers om op de antenne te plaatsen.

Back