Wedergeboorte Graupner Cirrus (Opknapdraadje)

Waarom zou je het uit de gaatjes/putjes halen? Die krijg je daarna nooit meer dicht. Ik zou hem gewoon opschuren en in de spuitplamuur zetten als ik jou was.

Ja dat is ook wel zo natuurlijk..

Welke en waar kan ik spuitplamuur krijgen? Is dat gewoon bij de gamma te koop? Of moet ik daarvoor naar een andere zaak?

Ja, van de bouwmarkt is prima. Neem wel een lichtgrijze. Van Motip heb je ook een donkere maar daar krijg je je wit bijna niet meer dekkend overheen.

Welke afbijt heb je gebruikt Jacob? Resultaat ziet er verbluffend uit, maar ik ben als de dood dat de epoxy er aan gaat!

Gewone afbijt van de bouwmarkt, is een beetje gel-achtig spul, werkt prima. Jou angst begrijp, had ik ook, maar het werkt echt prima! En Arjan heeft ook gelijk, als ie glad is is ie glad, niks meer aan doen

Ja dat is ook wel zo natuurlijk..

Welke en waar kan ik spuitplamuur krijgen? Is dat gewoon bij de gamma te koop? Of moet ik daarvoor naar een andere zaak?

De spuitplamuur en lak die ik gebruikt heb waren van het zelfde merk bij de auto-accesoire handel. Merk weet ik niet meer . .

Jacob

Sommige type lakken en plamuren vechten met elkaar, het oppervlak gaat dan rimpelen.
Even advies vragen in de winkel. Ik heb de alabastine spuitplamuur uit de doe het zelf zaak gebruikt.

@RC Paul, heb je enig idee wat het spuiten zou kosten bij 'jouw' autospuiter? Of zou je dat eventueel eens kunnen vragen? Ik weet zeker dat hij/zij het beter kan dan ik :-) Maar ik vind het ook altijd leuk om dingen zelf te proberen, en daarmee de kosten laag te houden. (p.s. de swift is besteld ;-) )

Hallo Jaap,

Ik zal hem morgen even bellen om te vragen...ik denk dat het tientjes werk is ;). Ik heb vaker spullen bij deze man laten spuiten en dat was altijd perfect en voor een redelijke prijs. Zo glad en stofvrij krijg je zelf bijna niet voor elkaar..

Edit....... heb hem gebeld en als je hem zo kaal brengt krijg je hem geplamuurd, geschuurd, strak gemaakt en glanzend wit gespoten terug voor zo'n 100 euro. Kijk maar eens.....

Dan nog even over de afbijt, ik zou er zelf niet met afbijt op komen. Die rommel kruipt je in de poriën en daar krijg je later met spuiten last van. Als de gaatjes dichtzitten dan laat ze mooi dicht.
Epoxy trekt zich trouwens niets van afbijt aan.. de werkzame stof in afbijt is methyleenchloride en die werkt alleen maar als er oplosmiddel of weekmaker in het materiaal zit. Epoxy is een uitgehard 2 componenten materiaal waar geen oplosmiddel meer inzit. Doet ie dus niets mee.

Mooi dat je de Swift hebt besteld, ga je geen spijt van krijgen ;-) !

Dan nog even voor Willem...
Dat sommige lakken gaan rimpelen komt omdat er ruwweg 2 soorten lak zijn. Synthetische lak en wateroplosbare lak, die 2 verdragen zich niet en gaan een reactie met elkaar aan, vandaar dat rimpelen..
Altijd eerst een klein stukje proberen of te kijken of het goed gaat.

Groeten,

Paul.

Laatst bewerkt:
Dankjewel rcpaul!

Echter is me dat toch iets te prijzig. Ik heb dus besloten het zelf te gaan doen, en het iets mindere resultaat voor lief te nemen. Van 't weekend ga ik weer verder, hoewel het wel mooi weer wordt! Misschien dus nog even wat andere kistjes uitlaten :-)

Pas op met auto-spuiterijen. Die zijn niet gewend op gewicht te letten.
Ze spuiten er een 3x dikkere laag op dan je zelf zou doen!
Ook als je dun vraagt. Automatisme, ze doen niet anders.

Dirk.

Jaap,

Zelf spuiten is echt prima te doen hoor.
Gewoon aan de pennen van het stabilo ophangen met een touwtje, bijvoorbeeld aan de uitvouwbare trap:
IMG_0690.jpg

Werkt prima zo.
Paar spuitbussen met grijze primer, sneldrogende acryllak en blanke lak en je Cirrus is in 1 middag weer hagelwit:
IMG_0694.jpg

Ik ga er van 't weekend zeker mee bezig! Bedankt! Ik heb nu grijze spuitplamuur, verder een grijs/witte hechtprimer en een hoogglans witte spuitlak! Hoe heb je overigens dat mooie rode neusje voor elkaar gekregen?

Jaap, een goeie vriend van me heeft me ooit eens 2 rolletjes striping-tape gegeven.
Van een millimeter of 4 breed, dat spul kun je in allerlei bochten opplakken.
Eerst de striping tape aanbrengen daarna heftig in de weer met schilderstape, door de mooie blauwe kleur van de striping tape schijnt het door het schilderstape heen, vervolgens netjes op het blauwe lijntje schilderstape insnijden en weg halen.
En spuiten die handel.

Ik wil nu toch wel eens weten waarom die Cirrus zo'n speciale kist is. Hij ziet er voor mij aardig uit, maar een schaalkist is het zeker niet. Als ik ze zie vliegen waggelen ze altijd wat (net als vrijwel alle 2K kisten). Begrijp me niet verkeerd, ik heb niet iets tegen de Cirrus en vind hem niet lelijk, maar ik vraag me af waar die begeisterung voor Cirrussen toch vandaan komt. Er zijn toch wel meer goed uitziende en goed vliegende modellen in omloop.

Ga eens op een Opelforum vragen waarom de B-Kadett nou zo bijzonder is.....
Zelfde reden denk ik. Een Cirrus is niet bijster goed, maar hij heeft "iets" :rolleyes:
Voor mij persoonlijk is het dat ik als kind uren gekwijld heb bij dit model omdat het toen wel een topper was. Jeugdherinneringen dus. Maar ik kan me wel enorm verbazen (en opwinden) over de bedragen die er voor een Cirrus wordt gevraagd.

Ik zou de hele romp doen om 2 redenen.....

Ten eerste zie je dan goed waar er nog oneffenheden zitten en de latere lak hecht beter wanneer er spuitplamuur onder zit.

Succes!

Louis

Back