@RC Paul, heb je enig idee wat het spuiten zou kosten bij 'jouw' autospuiter? Of zou je dat eventueel eens kunnen vragen? Ik weet zeker dat hij/zij het beter kan dan ik
Maar ik vind het ook altijd leuk om dingen zelf te proberen, en daarmee de kosten laag te houden. (p.s. de swift is besteld ;-) )
Hallo Jaap,
Ik zal hem morgen even bellen om te vragen...ik denk dat het tientjes werk is

. Ik heb vaker spullen bij deze man laten spuiten en dat was altijd perfect en voor een redelijke prijs. Zo glad en stofvrij krijg je zelf bijna niet voor elkaar..
Edit....... heb hem gebeld en als je hem zo kaal brengt krijg je hem geplamuurd, geschuurd, strak gemaakt en glanzend wit gespoten terug voor zo'n 100 euro. Kijk maar eens.....
Dan nog even over de afbijt, ik zou er zelf niet met afbijt op komen. Die rommel kruipt je in de poriën en daar krijg je later met spuiten last van. Als de gaatjes dichtzitten dan laat ze mooi dicht.
Epoxy trekt zich trouwens niets van afbijt aan.. de werkzame stof in afbijt is methyleenchloride en die werkt alleen maar als er oplosmiddel of weekmaker in het materiaal zit. Epoxy is een uitgehard 2 componenten materiaal waar geen oplosmiddel meer inzit. Doet ie dus niets mee.
Mooi dat je de Swift hebt besteld, ga je geen spijt van krijgen ;-) !
Dan nog even voor Willem...
Dat sommige lakken gaan rimpelen komt omdat er ruwweg 2 soorten lak zijn. Synthetische lak en wateroplosbare lak, die 2 verdragen zich niet en gaan een reactie met elkaar aan, vandaar dat rimpelen..
Altijd eerst een klein stukje proberen of te kijken of het goed gaat.
Groeten,
Paul.