Nu er een nette pilotenpop achter de knuppel kruipt moet er, naast überhaupt een stuurknuppel, ook een instrumentenpaneel in.
Ik maak het mezelf daar niet al te moeilijk en gebruik dit paneel als voorbeeld:
JS3 Rapture (scratch-built) | RC Glider Builds | Page 3 (lefevere.eu) (beste mensen van deze website, bedankt voor het plaatje.)
Voor het paneel zelf trek ik de lade met restdoekjes maar weer open.
In de vacuümzak ligt een carbon frontje uit te harden. Eén laagje 98grams carbon, 50grams glas en 2 lagen 160grams. Zou een plaatje van 0.5mm op moeten leveren.
Hoe ik de instrumentjes ga maken weet ik nog niet helemaal precies. Printen op fotopapier denk ik. Randje eromheen, hard plasticje als ruitje ervoor, schroefjes etc. Misschien nog een 'echt' kompas zien te vinden. En natuurlijk bij het bouwdraadje van Vincent kijken hoe hij e.a. gemaakt heb. (Dit is niet m'n favoriete klusje, maar het moet maar...)
Om het wat leuker te maken... waar kijken we naar? Ik weet het niet precies
Waarom 2 variometers?
Voor de servo's in de tippanelen zijn de bakjes vrijwel gereed. De u-tjes staan nu kruislings verlijmd en de zo gevormde bakjes kunnen morgen/overmorgen ingeharst worden met microballoons.
Het is steeds meer zoeken naar werk aan de JS1. Dat komt mooi uit, want zo gaan de werkzaamheden naadloos over in de kleine verbouwing van de garage.
Een voorzichtige planning: Eind februari spuitplek gereed. Maart spuiten, dichtlippen en laatste servohevel. April komt de piloot, balanceren, programmeren en in Mei vliegen. Ik zal wat vakantie dagen opnemen, maar dat kan, het gezin is niet meer in de leeftijd dat we 3x per jaar ergens met de caravan naar een simpele camping toe gingen.