Kleine koerswijziging, ik heb een beter paneel gevonden waarvan ik wist dat ik 'm had, alleen niet meer waar....:
Van
@Fotor kreeg ik reeds de uitleg:
2 = master elektronic switch. Hiermee zet je het boordsysteem onder spanning. Tevens kun je switchen tussen 3 accu's.
1 = master avionics switch. De avionics en radio kun je heel vaak apart switchen. Bij GA vliegtuigen zet je de avionics uit bij het starten van de motor omdat daar nog wel eens rare piekspanningen bij optreden, vinden je avionics niet zo lekker. Ook hier kun je weer 2 elektrische bussen switchen tussen de verschillende accu's.
3 = airspeed. De max lijkt hier met 180 vrij laag, maar hij is in knopen.
4 = een of andere multifunctionele display waar je van alles op zal kunnen presenteren (vario, flarm etc).
5 = charge selector, welke accu wordt opgeladen door motor of solar panel.
6 = grote display van het GPS / logger / performance systeem.
7 = ik vermoed dat je hier kunt selecteren welke accu gebruikt wordt voor het starten van de jetmotor.
8 = bediening van de jetmotor (extenden, starten) en display voor motor parameters.
9 = hoogtemeter
10 = radio
11 = zekeringen
12 = eenvoudige vario display. Zou een mechanische kunnen zijn, maar waarschijnlijk wordt ook deze door het LX systeem aangestuurd.
De gele handel links is voor de ontkoppelhaak (zowel sleep- als lierhaak).
Ik wil het zo maken dat het instrumenten paneel zoveel mogelijk klopt met mijn JS1. Dus zonder de instrumentatie voor de jet. In het scherm van de LX9070 plaats ik een luchtopname van boven de Ginkelse Heide, de 'thuisbasis'. Een Vne chart met max. snelheden die bij ontwerpcondities van het model passen.
De van de week aangeschafte GPS Logger III met TEK kan inderdaad ook de True Air Speed weergeven. In de DS-16 kan ik dan alarmen plaatsen overeenkomstig met de Vne chart, passend bij de flapstand/vliegfase. Een logische schakelaar zou het zelfs mogelijk maken tijdens het vliegen de Vne alarmen aan te passen naar de weercondities...
@Bertus : ik woon onder 1 dak met een 14-jarige CEO van een printbedrijf. Hij kan ook wat 3D tekenen. De monturen van de instrumenten bestel ik bij hem als hij daar zin in heeft.