De spuitcabine is vanmorgen voor het eerst gebruikt. Het werkt fijn!
Alle onderdelen staan nu in de laatste keer primer. Ik krijg deze laag overigens niet pinhole vrij. Helaas.
Een eerste keer met de verfspuit werken viel me mee qua handling! Wat vaststellingen:
- De thinner om schoon te maken zit in een spuitfles en dat werkt erg fijn. (Die fles met het rode kruis er op.) Zo heb je maar minimaal thinner nodig om het spuitje schoon te maken.
- de 0.8mm nozzle is een beetje een poppennozzletje. Dat kan wel een stapje groter.
- De compressor kan het zeer gemakkelijk aan.
- Het aanmaken van de verf gaat goed. Verdunner voeg ik toe met een 5ml injectie spuitje. Waarom? Ik kon de schaalverdeling in de mengbeker niet meer aflezen omdat na verf en harder te hebben geroerd de schaalverdeling onder de verf zat... Beetje dom, maar doseren met het spuitje is fijn.
- de dekking van de verf valt tegen.
Het eerste resultaat is echter niet fijn:
De rand van de cockpit kap dekte niet goed. En je blijkt niet eindeloos laagjes verf op te kunnen bouwen....
De kleppen van de spoilers lukten ook niet.
In de spoilerkleppen zitten allemaal pinholes. Toch gek, heb goede ontvetter gebruikt.
De luikjes van het landingswiel zijn mogelijk te dun gespoten. Wit op wit valt niet mee, het lijkt als snel goed te glimmen.
Hoe verder? Eerst maar eens alles uit laten harden. Dan wegschuren wat ik niet hebben wil.
Het was wellicht handiger om een doek thinner te pakken en de mislukte coating weg te halen. Maar op sommige plekken was de dekking ook wel weer nodig.
Proberen de oorzaak van de pinholes te achterhalen. Misschien kun je ook beter platte vlakken verticaal hangen om te spuiten!?