Wedico Scania Topline crew cab cabine met Meiller 3 zijden kipper

Status
Niet open voor verdere reacties.
Weet er iemand wat het verschil in houd tussen de Scale Art heavy duty 8x8 en de gewonere 8x8 duty ?
Heb het wel over de modellen met een 46 watt motor en ja de ene heeft iets hydraulisch wat de andere niet heeft en is net 100€ verschil ook nog .
Is er een van de twee waarbij het mogelijk is om in 8x4 te rijden en als het te zwaar wordt om over te schakelen en in 8x8 te rijden ?
De achter wielen altijd aangedreven te zijn , maar bij 8x4 de voorwielen uit te schakelen , te minste als dat mogelijk is .
Graag hierover ietsje meer te weten willen komen wat mogelijk is en wat niet .

Mvg,
Steve

Hoi Steve,

Je zou hiervoor een contact kunnen opnemen met Cees van Ultimatedreamcars hij is leverancier van scale art, je kan natuurlijk ook scale art zelf hierover een mailtje sturen.

tevens heeft scale art tegenwoordig een goedkopere lijn scale drive, kijk maar in de scaleart shop op hun site.

gr
Marco

Hoi Steve,

Je zou hiervoor een contact kunnen opnemen met Cees van Ultimatedreamcars hij is leverancier van scale art, je kan natuurlijk ook scale art zelf hierover een mailtje sturen.

tevens heeft scale art tegenwoordig een goedkopere lijn scale drive, kijk maar in de scaleart shop op hun site.

gr
Marco

OK Marco , dan vraag ik het daar wel eens even naar .

Mvg,
Steve

Heb ook wel goed nieuws te vertellen .
Na 5 jaar eindelijk de oplegger in ontvangst heb mogen nemen en dat alles te danken aan Marco Schaper .
Dank u Marco voor al de dagen en uren dat je er in hebt gestoken om toch de oplegger te hebben verkregen van Wendscher modellbau .
Nu nog spuiten en monteren .

Mvg,
Steve .

kan er iemand mijn gegevens plaatsen op mijn oude profiel hier want heb mijn naam omgekeerd aangegeven om te kunnen inloggen hier .
bij de nieuwe naam heb ik een profiel foto staan .
kan de beheerder van deze website mijn foto bij mijn 1e profiel plaatsen en dus mijn 2e profiel verwijderen .
2 profielen op 1 website is niet nodig .
ik wil wel al de gegevens en al het schrijven van 1e profiel behouden als dat kan .
bij m'n 1e profiel kan ik niet meer inloggen , vandaar dus dit 2e profiel en hoop dat de beheerder van deze website dit alles in orde zou kunnen brengen alsook de gebruikersnaam en wachtwoord per mail zou kunnen door sturen en dus laatste profiel hier te verwijderen als dat mogelijk is .
privé schrijven ging dus niet , vandaar het hier te schrijven en wordt het vast ook wel gelezen .
dank bij voorbaat voor het mogelijk recht te zetten .

mvg,
steve

Zou opgelost moeten zijn Steve. Ik heb je een mail gestuurd met een nieuw wachtwoord. Tevens avatar en posts aangepast.

Zou opgelost moeten zijn Steve. Ik heb je een mail gestuurd met een nieuw wachtwoord. Tevens avatar en posts aangepast.
Hallo Martin ;

Is het echter mogelijk dat het wachtwoord nog zou kunnen veranderen naar een woord dat zelf meer kan onthouden tegenover het wachtwoord dat er nu nodig is om in te loggen ?
Hoe kan ik mogelijk een eigen wachtwoord kiezen en behouden ?
Wat hiervoor te moeten doen ?

Mvg,
Steve

Hallo iedereen ;

Het is dus eigenlijk niet erg mooi dat deze Scania crew cab model een gesloten koffer heeft .
De koffer kan ik dan nog wel gebruiken en monteren op een aanhangwagen , dat is niet zo het probleem .
Echter kan er van deze crew cab dan nog wel een auto takelwagen van bouwen maar dan wel met een container afzet systeem te zijn .
Het enige nadeel dan wel is dat m'n gebouwde chassis te lang is .
Misschien toch nog 1 keer dit model uit elkaar te halen en een nieuwe opbouw te voorzien .
Ik heb nog wel zo een container systeem liggen , maar zou dus niet volledig afzet systeem willen , meer zo dat de laadbak vast op het chassis zou blijven .
Jullie kennen dit vast wel , maar of het te bouwen is met die Leimbach afzet container systeem , dat is nog een heel andere vraag .
Graag jullie meningen hierover te weten .

Mvg,
Steve

Dat is heel makkelijk Steve, ga met de aanwijzer op je naam staan rechts boven in de taakbalk. Dan krijg je een drop down menu met onderin "wachtwoord" daar op klikken en je kunt het aanpassen.

denk toch maar om de crew cab te laten wat het is en dus gewoon als verhuiswagen of zo te gaan gebruiken .
de laadklep is er nog niet , heb al wel zo een systeem om van voren naar achteren te schuiven maar laadklep zelf nog niet .
het is nog het zoeken er naar .

mvg,
steve

Hierbij te vertellen dat de crew cab toch nog 1 laatste maal verandert is .
Deze is nu een 8x6 geworden met dus 1 niet aangedreven stuuras en 3 aangedreven achterassen .
Als laatste verandering komt er een open laadbak op .
Foto's volgen wel van zodra de laadbak er op staat .

Mvg,
Steve

Hallo ;

Sorry hoor maar heb toch nog wel even een vraag voor de kenners hier .
De Scania met de crew cab cabine is dus nu zo een 8x6 model en de motor hiervan is zo te schakelen met een Veroma nr. 251100 die dus in 3 standen kan schakelen .
Je hoort het vast al aankomen waarover de vraag gaat .
Is een Robbe FS 500 MG (nr. 8431) servo sterk genoeg om dus de omschakeling uit te voeren ?
Mag en kan deze servo mogelijk aan de buitenzijde van het chassis gemonteerd worden of is het beter om deze in 1 rechte lijn te plaatsen ?
Als deze bovenstaande servo niet sterk genoeg zou zijn , is deze Robbe Futuba FP S148 indirect drive hiervoor beter geschikt of niet ?
Graag een antwoord van de kenners hiervan .

Mvg,
Steve

Jammer dat niemand hierboven op kan antwoorden , had het graag willen weten welke servo het beste voor zou uit komen .
Komende week komen de andere aluminium velgen binnen en zodra deze er op staan zal ik hier proberen een foto er van toe te voegen .
Dan kunnen jullie er over oordelen , afkeuren of wat dan ook .

Mvg,
Steve

Hallo Steve, er zijn geen regels wat betreft het plaatsen van de servo, je moet gewoon kijken wat voor jou het makkelijkste is qua ruimte in jouw model.
verder is het plaatsen van de servo in een rechte lijn het makkelijkste en heb je verder geen last van bijkomende krachten die je servo moet leveren als het onder een hoek en of bocht geplaatst word.

Wat betreft het type servo, denk ik dat het niet veel uitmaakt, ik rij zelf met een goedkope miniservo op mijn wedico versnellingsbak er komt weining kracht bij kijken voor het schakelen.

success.

gr
Marco

Hallo Marco ;

Dank u voor het willen antwoorden .
Tja wist zo niet wat voor sterkte de servo moest hebben om dus de motor te schakelen , maar als beiden dus gebruikt kunnen worden da kan ik kiezen welke tussen het chassis het beste past en uit komt .
Vandaag zijn net ook de nieuwe achtervelgen van de achterassen aangekomen en ook de cardans dus deze kunnen ook gemonteerd worden .
De laadbak zelf is er dan nog niet , en ja moet nog besteld worden bij Scale Art , maar daar zijn ze nog in verlof dus wordt nog wachten of deze op aanvraag gebouwd kan worden of niet .
Ja weet het , ik wil altijd iets speciaals hebben wat niet standaard is , maar ja ik betaal er voor als het op aanvraag gemaakt wordt dus dan is ieders toch blij of niet soms .
Ik ben blij als het dus gebouwd kan worden , en hij is blij als het er voor betaald wordt .
Ja er zullen wel foto's geplaatst worden , dan blijft iedereen hier zo wat op de hoogte van dit model .

Mvg,
Steve

Wie onder jullie heeft er ervaring met hydrauliek ?
Ik heb namelijk een enkel stuurventiel van Leimbach met hier een vraag over .
Aan 1 zijde heb je zo de aansluiting P en T wat dus de leidingen op aangesloten worden .
Aan de andere zijde op diezelfde plaats is ook een opening met schroefdraad , nu is mijn vraag of deze dicht zou mogen maken met een schroef met locktide aan om dus de enkele stuurventiel te kunnen gebruiken en ja of dit dan zo mag gebruikt worden of niet .
Zo niet dan moet ik een nieuwe enkel stuurventiel bestellen en zou zonde zijn als deze nu niet zou kunnen gebruiken hiervoor .
Dus dit is nu een vraag voor de kenners die met hydrauliek werken .
Graag hierop jullie antwoorden of dit zou mogen afsluiten met een schroef of niet of zelfs zo een inbus schroef zonder kop er aan om zo 1 zijde te kunnen afdichten .

Mvg,
Steve

Hoi Steve, plaats eens een foto van je ventiel, dan kan ik je misschien wel wat meer vertellen, heb wel een aantal modellen met leimbach hydrauliek namelijk.

Hallo Demian ;

Kan ik de foto's privé naar jou doorsturen , blijkbaar is het bestand te groot om hier doorgestuurd te worden .

Adrie > denk jij nu echt dat al die gegevens van hydrauliek zo maar even van buiten ken .
Vele berichten daarvan zijn verwijdert geweest en staan niet eens meer op m'n pc dus ja dan vraag ik bepaalde vragen opnieuw , stoort dat .

Mvg,
Steve

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back