Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ik zou toch ook eerder met watts gaan rekenen.. Als je toch naar de thrust wil kijken zou ik vlieggewicht x1,5 doen (minstens).
Komt van een Sebart Sukhoi s140.
Kan je het verschil zien tussen Piek en gemiddeld..
Amp:
Piek 77A, Gemiddeld 17,5A
Watts:
Piek 2240W, gemiddeld 495W
Voordeel van 3D is dat je de power echt met pieken gebruikt, en in Harriers en spins enz niet eens boven half gas komt..
Een f3a programma vliegen kost een hoop meer energie dan dezelfde tijd 3D vliegen... Tenminste, wel als ik het doe.en je bent niet continu aan het prophangen dus rekenen met een continu vermogen van 100A heeft weinig zin volgens mij,
Lespinov: jij denkt dus dat de gekozen lipo een goede keuze is? Gezien je ervaring ermee, zou ik als ik holco was daar meer waarde aan hechten dan aan mijn gebrabbel
Toch.. brabbel ik nog heel even door. Je stellingname is namelijk niet waar. (denk ik)
Een 'lege' lipo is niet vol belastbaar meer. Hoe zwaarder je een 'lege' lipo gaat belasten, hoe schadelijker dat is voor de levensduur. Die 3700mAh 25C lipo heeft als ie vol, of halfvol (of halfleeg, als je pessimist bent) misschien geen problemen met 60A, maar reken maar dat als ie wel 'tegen leeg aan' zit, dat dat dan je lipo gaat beschadigen. Nou ja, sterker nog, hij kan het dan gewoon ook niet ophoesten. Dat zie je ook in jouw grafiek terug, de topbelasting wordt steeds lager. Dat is een indicatie dat je aan de grens van die lipo aan het vliegen bent, en als er iets is wat lipo's niet leuk vinden, is het aan de grenzen gaan vliegen.
Of ging je doelbewust 'minder hard' vliegen aan het eind?
Dat kan natuurlijk een keuze zijn, het kan best zijn dat die lipo in ideale omstandigheden geen problemen heeft met 5000 cycles en dat het met deze belasting 300 cycles worden maar je dat nog steeds prima vind.