Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
lespinov zei:Maar volgens mij beschadig ik de lipo's niet! Waarom? mijn afslagvoltage staat in gesteld op 3,0V, in principe hebben de lipo's dan nog heel wat over.. zolang je ze niet te ver leeg trekt (mAh) en de spanning niet te ver inzakt, kan het volgens mij geen kwaad. Maar je mag me proberen te overtuigen
Grote-mensen-taal begrijp ik ook wel een beetje hoor!:teacher:Tot op zekere hoogte wel.. ik weet even niet hoe ik dat binnen de mannetjesanalogie moet uitleggen..
Net wat ik doe dusWat je er aan doet.. dat zijn de standaard tips die je ook altijd bij lipo's krijgt. Niet overbelasten (dus letten op de C waardes), bij voorkeur ook niet constant op het randje gaan zitten (dus niet continu de maximale ontlaadstroom gebruiken), uitkijken met korstondige hoge piekbelastingen en niet helemaal leegvliegen.
Mmh 6000mAh aan 40C klopt niet denk ik, 6000mAh 20C bedoel je? Lijkt me straf als de C-waarde omhoog gaat bij het parallel schakelenIk denk dan ook dat ie niet perse naar 6000mAh toe moet, ik denk dat ie juist naar 2p toe zou moeten gaan, met deze stromen. Ik denk dat hij de levensduur van z'n lipo fors verlengt als ie bv. van 3000mAh cellen een 12s2p pakket samen zou stellen. Effectief levert 'm dat een 6000mAh pakket op met een belastbaarheid van 40C (als ie 20C cellen gebruikt). Je hebt dan een ruimere marge en gaat niet steeds net op of over de grens van de belastbaarheid van je lipo zitten als je een keer wel vol gas geeft.
Ik zou idd ook eens op flying giants of RCG gaan kijken, daar is het al vaak voorgedaan..Maar goed, dat is allemaal theoretisch geneuzel, ik heb zelf nog nooit met dit soort toestellen gevlogen. Ik zou dan ook zeker even goed kijken naar mensen die wel met dit soort setups vliegen.
Mmh 6000mAh aan 40C klopt niet denk ik, 6000mAh 20C bedoel je? Lijkt me straf als de C-waarde omhoog gaat bij het parallel schakelen
22*10 op 7000rpm is een mooie waarde voor zo'n kist hoor(zou dan eerder een 24*10 proberen, maar hangt er natuurlijk ook vanaf of die motor dat trekt)
Grt.
Alex welk merk prop kan ik het beste voor gaan? motor heeft een 10mm as.
22*10 op 7000rpm is een mooie waarde voor zo'n kist hoor(zou dan eerder een 24*10 proberen, maar hangt er natuurlijk ook vanaf of die motor dat trekt)
Grt.
Vraagje, wat houd deze prop maat met 7000rpm in, wat voor 3D kisten kan je hiermee vliegen (gewicht) en wat voor brandstof motoren leveren dit soort vermogens?
22*10 op 7000rpm, denk dat je dan tussen de 60 en 70cc zit ongeveer
Grt.
Nou dat lijkt mij wel ruim voldoende![]()