Eindelijk vliegweer voor op de Club!
Hoogste tijd dus om de Climaxx weer eens uit te laten na de servo/stekker/folie wissel.
En ik weet niet wat ik vandaag had maar ik heb beter gevlogen dan ooit!
Ik ben nu bewust op f5j gaan trainen, dat heb ik wel vaker gedaan maar het was mij tot nu toe nog nooit gelukt om daadwerkelijk de 10 minuten vol te vliegen als ik de timer mee had lopen. Vaak zat wel gewoon gevlogen, wat thermiek gevonden en weer kwijt, weer verder vliegen, een keertje opnieuw op de motor omhoog en toch weer een belletje gevonden. Maar als ik de timer erbij zette was het klaar en kon ik vooral heel netjes en constant naar beneden vliegen.
Vandaag heb ik die cyclus doorbroken door 3 keer te starten en 3 keer de tijd vol te vliegen! (zonder te hoog te starten!!!!) Nu scheelt het ook dat er klein beetje wind stond, 3bf uit het westen, want helemaal windstil vind ik gewoon nog steeds moeilijk. Maar het ging als een tierelier!....Het voelde als een totaal andere kist dan de laatste vlucht (toen ik de stekkerstoring constateerde).
De zichtbaarheid is ruim voldoende overigens. Als ik wat hoger en verder weg zit zijn de oranje roeren heel duidelijk te zien en onder de meeste hoeken zie je niet dat de vleugel transparant is. Alleen pal recht van onderen kijk je er zo doorheen maar dan zijn juist de oranje vlakken weer goed te zien dus ik laat het lekker zo!
Landen ging ook weer erg lekker!
Maar wederom....als er wind staat snap ik het allemaal wat beter.
Ik ga met een goed gevoel het f5j seizoen in! (hopen dat ik dat na de 22ste ook nog kan zeggen!)
edit: oh ja....en ik kon maar drie vluchtjes doen omdat ik een beetje vergeten was mijn zender te laden..........