Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Gewoon de gearmesh wat losser laten en kijken wat een volgeladen accu nu doet.
Ik denk inderdaad dat je thermo cutoff in werking was gesteld.
Heel apart. Ik heb wel eens gelezen dat soms bij een volle LiPo de ontvanger in de war kan raken, en als de "kop eraf is", dus de spanning iets is gezakt, je dan prima kan doorrijden. Wat gebeurt er als je de lader in Li Ion stand zet? Dan zal hij eerder stoppen, bij 8.20 volt ipv 8.4 volt.
Zelf geen problemen op 2S tot nu toe, en ik ga binnenkort verder testen met 1S
Brushed. Het zou best kunnen dat die er geen last van hebben. Een betere lader zou dan misschien toch wel handig zijn, niet alleen voor dit, maar je hebt er elders ook veel profijt van.
Op de site van HK staat dit "Fast charge capable, up to 15C on some batteries." bij de accu.
Ik denk dat 2A geen probleem zal zijn.. Als je dit ,mag geloven zou je tot 4,5A kunnen laden in sommige gevallen.
2A op een 300 mAh? Neem maar aan dat die "up to 15C charge" reclamepraatjes zijn. Zelfs gerommeerde merken geven vaak 5C tot 6C aan als maximum. Bij een 300 mAh is 2A laadstroom al meer dan 6C, en 4A zou neerkomen op meer dan 13C...
Ik zou het niet doen, neem dan liever een paar accu's erbij, dan hoef je niet zo snel te laden, en dat is goedkoper dan wanneer er eentje af fikt doordat ze ver boven hun specs worden geladen...
Vandaar dat ik zeg in sommige gevallen.
2A zal geen probleem zijn als je het mij vraagt.