Schuine tanden hebben juist MEER contactoppervlak..... De axiale krachten op de motor-as zijn niet je probleem... Wel dat diezelfde kracht maar dan in omgekeerde richting, op het hoofdtandwiel staat, waardoor dit bij grotere belasting wat omhoog kruipt.
Mikado lost dat op met een visgraat vertanding, maar ik weet niet of zoiets op jouw mechaniek past. Maar dat is niet aan de orde als geluid voor jou niet relevant is.
Persoonlijk denk ik, gezien de vermogensbehoefte van een Lynx (ongeveer 1 kW piek), en het vermogen wat door de heren stickbangers op een 600 mechaniek losgelaten wordt (meer dan 2 kW), dat het allemaal wel mee gaat vallen.
In dat opzicht kan het wellicht wat twijfel wegnemen, als je beseft dat het NIET de motor of zijn kV is wat de tandwielbelasting bepaalt, maar de heli zelf, EN jij, met de manier waarmee je met de sticks omgaat.
Zolang je normale toerentallen draait (rond de 1300~1400 aan de kop) en
rustig optoert, zal er niks aan de hand zijn.
Het optoeren is namelijk de enige situatie, waarbij (als je het fout doet) dat volle motorkoppel op de tandwielen hamert. In alle overige situaties bepalen de heli en de vliegsituatie wat dat koppel is.
Pin je niet teveel vast op dat gewicht: je bent namelijk met een hele andere rotorkop onderweg dan een standaard 600, en ook de vliegstijl is "iets" anders
