Wetbike uit The Spy Who Loved Me

Cool ding :)

Als je info nodig hebt mbt het sturen en de ijzers mail je me maar. Ik heb het wiel drie jaar geleden al uitgevonden.

Dank Wiggie, ik had je bouwverslag over de ijszeiler al gevonden :thumbsup:

Voetpads zijn klaar, gemaakt van plastic en vervolgens zwart gespoten.

full

Daarna met epoxy vastgeplakt aan de body, de eerste sticker aan de zijkant zit er ook op.

full

Net als de sticker voor de achterkant, de sluiting is gemaakt van aluminium en de "schroeven" zijn 4 rvs speldenkoppen. Ook hiervoor heb ik epoxy gebruikt.

full

Het alu onderdeel dat de body waterdicht moet afsluiten krijgt een rand van een soort schuimrubber, weet niet precies wat van materiaal het is. Ik heb het van een vloerwisser afgehaald, het is in ieder geval waterproof en vrij flexibel.
Alvorens ik het met epoxy op het alu lijm heb ik het op een stukje alu getest, om te kijken of de epoxy niet het schuimrubber aantast/wegvreet en of het wel goed blijft zitten.

full

Eerdaags wat spullen bestellen zoals de accupacks en een nieuwe tandriem, de achterste ski moet ook nog gemaakt worden.

Laatst bewerkt door een moderator:
als je dat soort rubber zoekt Robbie, moet je zoeken op Mosrubber, haagland rubber heeft het o.a. zal bij jou in de buurt ook wel een rubberhandel zitten die het heeft

Dank jullie wel mannen :worship:
Mosrubber, dat is de juiste benaming :thumbsup:

De stroken mosrubber zitten erop, het vlak ietsjes ruimer genomen dan de opening in de body zodat het mosrubber in de opening knelt.

full

Tussen het zadel en dashboard wil ik nog ergens een schroef plaatsen om dat onderdeel aan de body te borgen, het mosrubber knelt genoeg af om water buiten te houden, echter niet genoeg om er zeker van te zijn dat het onderdeel tijdens de vaart er niet af vliegt.

full

De kleinste Wetbike sticker zit er inmiddels ook op, en achter het dashboard heb ik een gaatje geboord waar de gaskabel in komt.

full

Yes, deze draad weer opgepakt.

Lang gebroed op het laatste onderdeel dat het lastigst te maken is, de achterste ski.
Ik heb het profiel van de ski gezaagd uit aluminium,

full

Vervolgens dat profiel gebruikt om de vorm van de ski in klei te trekken,

full

Daarna met gipsverband een mal gemaakt,

full

Geen idee of dit werkt, morgen het gips er af halen en kijken of de vorm er goed in zit.

De klei/gips methode heb ik wel vertrouwen in, de vraag is alleen of de ski gaat werken op het water.
De ski maak ik van polyester/glasmat waarin nog een alu plaatje in verwerkt word zodat de jet daaraan vastgeschroefd kan worden.

Neem je dat plaatje alu dik genoeg, want met een gang of 3 schroefdraad blijft dat niet lang heel.
Dan kan je beter een stukje staal nemen of een boutje alvast in die ski plakken.

De ski word met 4 schroefjes en (borg)boutjes vastgezet aan de jet, het alu hoeft daarvoor niet zo dik te zijn.
Hier nog een oud plaatje van de jet met 4 gaatjes voor de bevestiging,

full

Het profiel van de ski is vrijwel exact hetzelfde als de originele 1/1 Wetbike, maar of dat ook werkt onder een 1/6 Wetbike valt nog te bezien.

Dank Pieter :-)

Zojuist de gipsmal verwijderd, dat ging zonder slag of stoot maar de skivorm is krom.
Straks een tweede poging doen met wat aanpassingen zodat hij beter uit de klei komt.

Achterste ski Take 2.

Ik heb een stuk hout achter het profiel geschroefd zodat de diepte tijdens het trekken overal gelijk is, dit had ik eigenlijk meteen moeten doen.

full

Ik was door het gipsverband heen dus heb voor deze ronde gebruik gemaakt van gietgips.

full

De lengte van de ski word 23 cm.

Achterste ski Take 3. :rolling:
De mal is gisteren tijdens het verplaatsen op diverse plaatsen gebroken, dit is waarom ik altijd liever gebruik maak van gipsverband ipv gietgips. Gipsverband breekt niet.
Maar goed, inmiddels heb ik een nieuwe rol gehaald en die zit alweer op het kleimodel.

Vorige week kwam ik er achter dat er een James Bond tentoonstelling komt in de Kunsthallen in Rotterdam.

designing007.jpg

Designing 007: Fifty Years of Bond Style

De Kunsthal had ik een mailtje gestuurd met de vraag of de originele Wetbike ook tentoongesteld gaat worden, het leek me namelijk geweldig als ik deze 1/6 Wetbike naast de originele samen op één foto kon krijgen.
Zojuist een mailtje terug gehad:
------------------------------------------------------------------------------------
Beste Robbie,

Dank voor je mail. De Wetbike zal niet te zien in de tentoonstelling ‘Designing 007: Fifty Years of Bond Style’ maar uit de film ‘The Spy Who Loved Me’ zal wel het model van de Lotus Submarine (oftewel ‘Wet Nellie’ = Lotus Esprit S1) worden tentoongesteld, samen met de tekeningen en ontwerpen die voor de film zijn gemaakt.

Hartelijke groet,
------------------------------------------------------------------------------------

Heel erg jammer....
Maar ik ga zeker naar de Kunsthal als de tentoonstelling begint, dan maar zonder Wetbike.

Back