Wild hawk vliegtuig

• Topicstarter Topicstarter jsk
  • Startdatum Startdatum
Dat zeg ik meteen. Ik denk op zijn vroegst dinsdag en op zijn laats donderdag maar dat zie ik dan wel

nouw, ik heb dus een wild hawk al een tijdje, en ben er erg tevreden mee!
wat ik wel heel erg aanraad, is eerst een simulator kopen! na een hoop crashes bij mij was de romp beyond repair. maar een romp is los te koop voor €25 bij conrad. met ideal geen verzendkosten en samen met de €5 coupon die ik had kwam de romp op €20.

ook meteen 3mm carbon staafjes meebesteld, want als je sneller wilt, dan zul je echt de vleugels gaan moeten verstevigen en de romp ook als het kan.

de mijne is nu aardig verbouwd met:
-brushless 2600KV motor / 30AMP regelaar.
ebay link:
klik
standaard propellor past op de meenemer die je erbij krijgt.

- 4 9gram micro servo's
klik
de servo's die normaal worden gebruikt in de romp van de wild hawk, zijn iets groter. maar ik ga deze gebruiken voor mijn rolroeren die ik ga maken.

6 kanaals 2.4ghz zender
klik
deze zender ligt nog op het postkantoor, omdat ik net terugben van vakantie.
het is een voordelige zender en op verschillende fora waar topics van zijn roepen ze allemaal
dat een kwalitatief goede zender is. en de ontvangertjes zijn iets van €13. dat is echt totaal niet te vergelijken met de spektrum ontvangertjes van €80+.

deans stekkers
klik
zijn naar mijn mening de beste stekkers, en je krijgt er geen kortsluiting mee. (als je een beetje normaal er mee overweg gaat natuurlijk.)

flight simulator
klik
zo 1 ga ik nog bestellen, toch wel een goeie aanrader!

-lipo batterij: 2450mAh 30C 11.1V 3S
klik
zelf heb ik een 3000mah 35c 7,4 2S lipo van hetzelfde merk eerst gekocht, maar ben over de snelheid niet echt tevreden die ik ermee haal. dus ik ga nu kijken met een 11.1V batterij.
overigens geeft de ''7,4V'' lipo wel een dikke 8.4volt.

-brushluss motor mount
klik
deze mount heb ik gebruikt in mijn wild hawk om de BL motor te bevestigen. ik heb het onderste stuk eraf gesneden, en de motormount zo in het motorcompartiment geplaats samen met een hoop lijm. (hotglue werkt erg goed, maar je hebt ook foamlijm)

-2S-6S Lipo Battery Voltage Meter
klik
handig ding die kijkt in elke cel hoeveel volt erin zit.

-oplader; Esky Lipo Balance Charger
klik
deze oplader werkt aardig goed, ik had de mijne met adapter voor netvoeding voor €16,00 in huis. kon alleen de mijne niet zo snel meer vinden.

voor een hoop filmpjes en info over de wild hawk moet je hier is kijken:

RCPowers - Wild Hawk 3 CH Plane
YouTube - Kanaal van RCSuperPowers
BILLYD'S RC

youtube vids:
YouTube - HOW TO UPGRADE YOUR WILD HAWK
V7jxgDZvWPk[/media] - Modified RC Plane! CRAZY!!! (see sidebar)
r33aWb7klWI[/media] - Put a GYRO on a RC Plane? (see sidebar)
Q2fNh08HNz4[/media] - Mike Learns to Fly the RC Wild Hawk! (see sidebar)
tnCbhTP4gIE[/media] - WILD HAWK UPGADES 1 OF 4 VIDEOS
ID8vsZqBWA0[/media] - WILD HAWK UPGADE PART 2 of 4
Lj8oTbSazWs[/media] - WILD HAWK UPGADE PART 3 of 4
t_O-MURHKdw[/media] - WILD HAWK UPGRADE PART 4 OF 4
(grappig hoe die ron J verschillende namen zegt :P)
Hkz5wbnPZ8I[/media] - WILD HAWK CUTTING THE WINGS UPGRADE PART 4

het is erg handig en raadzaam om de meeste filmpjes is rustig te bekijken. mij heeft het goed geholpen. vooral de filmpjes van dave powers.

filmpje van men mijzelf:
n9ZJQzxbBqE[/media] - Wild Hawk - Heukelum on flight

nouw, ik hoop dat deze info jullie helpt! :)

Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor de info

De filmpjes van dave powers ken ik al en de andere ook maar dave powers kijk ik zelf ook altijd naar erg leuke filmpjes heeft hij over de wild hawk en over andere vliegtuigen.

Ik heb zelf al een esky co-comance dus daarin zitten meschien dingen die ik kan gebruiken voor de hawk (Accu en oplader)

Oja ik heb al een sim allen ik kan niet met de zender werken de usb poort doet het bij mij niet. Dus ik kan allen toetsen bord gebruiken

Ik heb net een mail gehad van conrad dus ik weet nu dat alles goed is.

Hoperlijk is mijn vliegtuig er morgen al maar dat weet ik niet zeker. Ik ben wel erg blij me eerste bericht heb ik hier geplaats in 2008 toen zij ik al dat ik een vliegtuig wou en nu kan ik einderlijk beginnen met deze te gekke hobby. Ook heeft air fighter club gorichem me een mailtje gestuurd dat ik wel een keer kon afspreken. Als ik hem heb geef ik natuurlijk foto,s en natuurlijk komt er een filmpje van de maiden

Ik heb net 8 aa baterijen gekocht voor de hawk.

Ik loop ook nog steeds met de vraag hoeveel de wild hawk maximaal kan tillen want zoals ik al zei ik wil af en toe een lucht filmpje maken maar me camera is 108 gram dus ik weet niet of hij dat kan houden en om nou een flycameone2 te kopen vind ik iets te veel van het goede

Ik heb samen met een collega, er twee besteld in amerika.
Hier zit teminste een normale 4 kanaals zender bij.

Daarnaast gelijk een sim gekocht om eerst beetje onder de knie te krijgen.
Op Youtube staan leuke filmpjes over dit vliegtuig en alle mod's die toepasbaar zijn.
Zal wel een 2de accu er bij bestellen als ik jou was anders is de pret zo over.
Of je maakt zelf een accu pack met stel oplaadbare penlites.
Vliegtuig is redelijk idiot proof, met beetje lijm en sateprikkers kom je al een heel end met herstel werkzaamheden.

Good Luck.

...die collega heeft er ook nog twee accu packs bijgekocht :-).
Onze eerste paar vluchten zal ik proberen vast te leggen voor op Youtube, zodat deze ervaringen gedeeld kunnen worden.

Zelf train ik al enige tijd met FMS, maar sinds kort ook met Phoenix-sim. Ik moet zeggen dat ik er al redelijk mee overweg kan, maar hoe het er in de prakrijk aan toe gaat??? Ik weet het nog niet.

Oh ja, ik heb een Spektrum DX6i, een 2,4 Ghz zender en daar wil ik de Wild Hawk mee gaan besturen (moet hem nog ombouwen). Maar wat Eef al aangaf, er zit bij onze WH gewoon een goede zender bij... eentje met twee sticks in plaats van een schuifregelaar voor het gas.

Dit is het weiland waar ik wil vliegen

090803_152040.jpg

Een een filmpje van de plek

Laatst bewerkt door een moderator:
mooi stukje... wellicht kun je vanuit het water proberen op te stijgen :mrgreen: ?
Nee zonder gekheid, je hebt gewoon echt wat ruimte nodig aangezien de Wild Hawk vanuit stock enkel via richting- en hoogteroer te besturen is. Hij reageert daarom wat trager wat een voordeel is voor ons, de "beginnende" bestuurder.

Later komer er natuurlijk nog rolroeren en een rappe motor bij... toch?
Succes met het oplaten van de WH!

De eerste vlucht komt op de club. De breete van het weiland is 150 meter en dan komen er wat boompjes en de lengte ruim 2 km maar er zitten dan wel veel slotjes tussen en daar ben ik bang voor

Goed nieuws dat je een bericht van conrad heb gekregen!:D
Maar Ricardo, waar heb jij je camera vandaan?

uiteraard weer ebay :mrgreen:

zoek maar is op ''spy video recorder''

je hebt zo'n ding al voor €17 inc verzenden in huis. kwaliteit is matig, maar het is gewoon leuk om naderhand te bekijken.

en over dat extra gewicht, dat trekt de wild hawk gemakkelijk bij mij! ik had eerst een te zwaar vliegtuig door een zware motormount. zat al meer dan 100gram bij de motor dus extra, en een aantal steentjes om dat te corrigeren. toen vloog hij weer recht ;)

Kan je ook een link geven van die camera is niet duur en ik kan het niet vinden op ebay

Oja nog 1 klein dingetje over ebay als ik bijvoorbeeld zo'n camera koop moet ik dan niet lang wachten voor hij binnen is. En ik kan allen met euro betaalen me ouders willen niet met mastercard betalen ofzoiets

Ja dat is wel een nadeel voor mij (Me ouders kennen niet eens paypal) Dus ik zoek wel naar iets anders dat ook goedkoop is en licht genoeg voor de hawk.

Ik krijg net een mail van conrad dat ze me bestelling hebben verstuurd dus hij komt of vandaag (Het is al 00.00 geweest dus het is al woensdag) of donderdag komt hij aan ik heb er zin in

Back