Wildvliegen in Twente

full

Vintage in Ootmarsum

Geweldig leuke dag! Wat is dat Twentse land toch mooi..
Paul als dank voor de organisatie, de koffie en de krentenwegge, mag je m'n klapstoeltje nog even gebruiken;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja, het was weer een mooie dag. Voor degene die niet geweest zijn: jullie hebben wat gemist! Maar goed, rond half 9 staat er hier een filmpje van 25 minuten beeld, waar zo ongeveer alles wat gevlogen heeft op staat, dus kunnen we nog eens nagenieten.

Ha ha ha! Dank voor het achterlaten van de stoel en het bord. Ik denk dat ik er maar klein geld van ga maken :-).
Nee, hoor. Stoel komt wel terug en dat frequentiebord gaat mee naar Enkhuizen. Mocht ik eerder bij jullie in de buurt komen neem ik het wel mee.

Het was inderdaad weer een zeer geslaagde dag, ik heb enorm genoten en wat mij betreft is dit voor herhaling vatbaar. De boer vond het ook allemaal erg interessant en we zijn de volgende keer weer van harte welkom op zijn land. Jullie bedankt voor de flesjes drank en de bijdrage in de fooienpot! Ik zal zorgen dat het bij de eigenaar terecht komt :-).

Ik was eerst nog wel een beetje huiverig voor de strakke wind maar iedereen ging er goed mee om en we hebben heerlijk gevlogen. Zelfs mijn Mosquito had er zin in nadat ik een bonk lood erbij in had gedaan, nooit verwacht dat hij het met die wind zou doen. Misschien ben je af en toe nog te bang om dit soort kisten omhoog te gooien met deze wind.

Mooi dat iedereen het naar zijn zin heeft gehad, en geen dank mijn kant uit... Jullie hebben uiteindelijk deze dag mogelijk gemaakt. Ik had daar maar een klein aandeel in...

Volgend jaar weer als het aan mij ligt !

Groeten,

Paul.

Laatst bewerkt:
Graag wil ik iedereen bedanken die mij vandaag heeft geholpen en emotioneel heeft bijgestaan ;), het was geweldig!

De re-maiden van de Volare ging niet helemaal zoals gepland, hetzelde euvel met het hoogteroer, stond weer verkeerd om, geen schade dus snel omdraaien en gaan met die banaan. Daarna nog wat mooie vluchtjes gemaakt.

De twinstar ging als een vliegende trein (zoals gewoonlijk). Het hoogtepunt was toch wel 2x aan de lier met de Brillant-V. De Eerste poging verliep prima, de 2e door wat wild gestuur aan mijn kant wat minder, maar toch netjes zonder brokken weer beneden gekomen. Wat gaat dat strak omhoog zeg! (welke domme oen zet z'n toestel dan ook op 100% terwijl ie daarvoor nog alles heel netjes vloog op 60%? overmoed, laten we het daarop houden :mrgreen: )

Een geslaagde dag, zit nu bij een vuurkorf met een biertje dit bericht te schrijven. Een dag voor in de boeken!

Groeten!
Sander

Deze eerste keer meevliegen in de Vintage Glider Group is mij zeer goed bevallen. Het was echt knotsgezellig! Al mijn vier meegenomen modellen hebben gevlogen en de Papilion heeft zelfs twee keer mogen snuffelen aan heuse vleugjes thermiek.
Ik heb uiteraard ook al een stukje over deze dag geplaatst op onze Ikarus-website.
Ik ga jullie in de toekomst vast nog wel vaker ontmoeten, want nogmaals, deze eerste keer is mij erg goed bevallen!

Groeten en tot ziens,
Frans Hoppenbrouwer.

Fantastisch deze dag! Ondanks de (bijna) afwezigheid van thermiek kan ik altijd enorm genieten van een beetje slenteren door het gras en kijken naar de meest prachtige modellen.

Zelf vandaag de maiden flight van mijn SZD-51 Junior gehad! Tevens mijn persoonlijke motorlier ontmaagding :rolleyes: Dat ging mooi zeg! De Junior vliegt nog niet helemaal naar behoren, maar is veelbelovend! Een vluchtje of 5 mee gemaakt waarvan een vlucht waar ik heel eventjes kon blijven draaien op een nulletje. Echt een hele leuke dag! Paul bedankt voor de organisatie, Arjan & Gerrit bedankt voor de hulp bij het lieren! En wat een mooi terrein ook! Wat mij betreft blijft de 'Twentsche Wildvliegdag' bestaan! :thumbsup:

Hendrik, ben benieuwd naar het filmpje straks :D

Yes! Leuk dat je bijna alle kisten die er waren hebt gefilmd zo ongeveer :D Thanks man! Mijn maiden staat er mooi op! (vanaf 4:43 ongeveer).

zo ook weer thuis van een zeer gezellige dag ,zelfs mijn pa vomnd jullie gezellig volk zonder haantjes gedrag ,deed hem denken aan de dagen vroeger bij de brandtoren op de apeldoornse heide .
had zelf geen rekening gehouden met de luwte zijde van de heuvel en daardoor verliep de start met de condor uit in een back to the building board tafreel .

voor de rest zelfs nog lekkerthermiek gevlogen waarvan 2 vluchtjes in de ruime 30 ers in de zin van 38 minuten en 36 minuten , de rest lag rond de 15 en 20 minuten .

ik zal het bestuur bij ons op de club vragen of daar ook een dagje gevlogen mag worden .enigste is dat er bij ons zowat geen mogelijkheid voor eenlijn is ivm lokatie .landen kun je er elke zwever die ik vandaag heb zien vliegen .

mooii

Ik kijk terug op een prachtige dag vol met gezellige en behulpzame mensen:p.

Ik heb vandaag na een poos wachten toch eindelijk de Maiden van de Hegi Kalif gehad, hiernaast voor het eerst sinds +/-25 jaar een hoogtestart gemaakt met de electrische lier (Gerrit bedankt) met hulp van Arjan en kon er eigenlijk niet meer ophouden:D:D:D.

De Kalif vlieg eigenlijk heel mooi (beter als verwacht door mij)

Paul harstikke bedankt voor het gebruik maken van de mooie lokatie, volgende keer laten we nog een beetje zon aan rukken en dan kan het helemaal niet meer stuk.

groet en tot de volgende vlieg happening

Terence (met grote grijns:D)

Ja, ja, heren, dit was inderdaad een dag voor in het boekje.

Toen Rick en ik vanmorgen aan kwamen rijden hebben we letterlijk boven aan de heuvel even stil gestaan om dat het landschap zo verschrikkelijk mooi is. Echt prachtig stukje Nederland!

En dan ontvangen worden door Twentse krentenwegge (zo heet het toch?) met een lekkere bak koffie. Goed begin van de dag.

Beetje jammer dat we geen 1 zonnestraaltje hebben gezien. Ik heb wel het gevoel van een verbrande kop. Toch wel wat thermiek gevonden, mooie nulletjes draaien. Gelukkig geen grote klappers meegemaakt vandaag. Zoals gezegd, een dag waarin het naar mij gevoel allemaal klopte, ouderwets respect en gezelligheid. Ik houd me warm aanbevolen voor een herhaling in 2012...

Paul, goed geregeld, mooie plek, het klopte, bedankt!

Groet,

Jacob Bos

Leuke reacties na een mooie dag :-).

Heb nog even zitten stoeien met Movie Maker en er een klein filmpje van kunnen breien.
Gefilmd vanuit mijn ASW 17. Geeft een aardig beeld van de schitterende omgeving.

[URL="
- ‪Ootmarsum wildvliegdag 3 juli 2011‬‏[/URL]

Groeten,

Paul.

Edit.. hoe krijg je zo'n filmpje er direct op ??

Zo, voor dat ik me nest in duik nog even een kort berichtje.

Het was echt een top dag! Zoals hierboven al gezegd waren Jacob en ik onder de indruk van dit mooie glooiende stukje Nederland, dat zijn wij Noorderlingen natuurlijk niet echt gewend. Met voorbedachte raden vandaag veel foto's en filmpjes gemaakt. Morgen maar eens zien of ik daar wat leuk van kan breien;)
Zelf ook fijn gevlogen, wel ben ik erachter dat mijn ontvangersaccu's na 2 jaar gebruik wel aan vervanging toe zijn. De voltage-log van de vario zal dit vast en zeker ook laten zien (inzakken van voltage bij belasting) Met zowel de Riser als de Scirroco van Jacob wat thermiek kunnen vinden. En veel leuke reacties op de Elektro Kadett gehad.
Toch leuk hoe het een tijd geleden van mijn voorstel om eens met zweefpiloten van het forum te gaan vliegen tot zo'n leuke middag is gekomen, met veel dank aan Paul uiteraard!

Hope to see y'all soon again!

leuke filmpjes ,geven het beeld goed weer van de dag .gezellig ,gemoedzaam en iedereen had tijd voor elkaar .

maar 2 schades die dag gezien (een moa die een kunstgebit in zijn servo zoekt en een condor die nu last heeft van een hazelipje )

wel viel me op dat menigeen met een achterlijk zwaartepunt vlogen (niet veel maar net te veel )
de gene die me nog in het geheugen staan zijn de countryeman (die zal met hooguit 10 tot 15 gram in de neus extra veel beter gaaan ) en de pappilon .

deze mogen beide even een duiktest doen . nu is een zwaartepunt dicht bij het drukpunt wel lekker in de thermiek voor kort draaien met weinig hoogte verlies . maar het vliegen tussen de bellen in is dan wat lastig .het mooie is de grens opzoeken . het progje van arjan is een mooie voor een basis afstelling Aircraft Center of Gravity Calculator ,maar daarna mag je in de lucht exact je zwaartepunt invliegen aangezien dit per profiel verschilt .daarvoor de duiktest .

op een goede hoogte dwars voor langs .vlak aanvliegen in een duik van 45 graden zetten . roeren los ,het toestel moet ideaal zich rustig herstellen uit de duik . minder ideaal is toestel zet de duik door of gaat richting verticaal , direct de duik stoppen en landen ,je zwaarte punt is te achterlijk.
je duik wordt door het toestel afgebroken door snel omhoog te komen en gaat in buitelingen verder . zwaarte punt is te ver naar voren .

tevens bij een paar een propje gehoord die nog wat aandacht verdienen .
zal de volgende keer wel een propbalancer mee nemen .meende de cirrus van hendrik ook te horen dat ie wat minder kan trillen .

is niet betweterig bedoeld ,maar wil gewoon graag helpen

Gisteren heerlijk gevlogen met de Flying Cloud. Hoogtepunt was het vliegen samen met een Ooievaar !
Leuke dag en leuke mensen! Allen bedankt en groeten, Maarten

jip mannen het was idd n schiterende dag ik heb genoten en zeker voor herhaling vatbaar!! :wink: ook wil ik onze terence bedanken dat ik toch nog n vlucht heb kunnen maken met zijn zeer goed!! vliegende spirit atlantis:yes::grin:

lang deze weg wil ik ook de boer bedanken!! voor het ter beschikking stellen van zijn land waar idd n boeing 747 naar mijn idee wel kan landen:grin: maar of wij daarna dan nog kunnen vliegen daar ?????????:rolling:

mvgr johan snijders

Back