Wren MW-54 Turbine voor hydroplane

vervolg van dwarsdoorsnede van 2nd stage + turbine. nog een enkel aantal onderdelen, ende vanen van IGV, NGV en power turbine (verbeteren).

b172.PNG

b173.PNG

Gr. Rik

Ziet er super uit Rik,

Kleine vraag waarom draaid straks de freepower de tegenovergestelde draairichting als de turbine?

Groet,

Rob

Hoi Rob,

Goed gezien, de freepower turbine moet ik nog opnieuw maken. Ik wil deze exact maken zoals ik m thuis heb liggen. De vaantjes moeten inderdaad andersom zitten. De turbine zelf klopt wel helemaal.

Gr. Rik

In je tekening kan ik het niet duidelijk zien maar maakt je als je de NGV zelf gaat maken nu de schoepjes recht of zoals ze in de beschrijving van Wren staan met een hoek van 10 en 60 graden??
Ik vroeg me af wat nu beter is of liever gezegd wat het verschil is?
De motor die nu gebouwd word met de 2209 compressor die heeft de schoepjes ook onder twee hoeken staan.

Gr. Rob

Hoi,

@Rob:De NGV heeft nu nog geen schoepjes, maar deze worden straks inderdaad met 2 hoeken volgens hoe wren ze maakt. Ik denk dat 2 hoeken beter is.

Dan heb ik nog wat foto's :

b174.JPG

b175.JPG

b176.JPG

b177.JPG

b178.JPG

b179.JPG

b180.JPG

b181.JPG

b182.JPG

b183.JPG

Er zit nu een andere compressor in. De vorige zat wat ruim op de as (kon draaien :s), en de nieuwe heb ik zodanig geruimd dat ik een betere passing heb.

Vandaag ga ik denk ik de startmotor maken :)

Gr. Rik

Volgende keer een centerpuntje slaan voor dat gaatje? Je ziet dat de lange boor wilde weglopen op het ronde materiaal. Niet dat het hier zoveel uitmaakt.

b177.JPG

Wat ik nog wel eens doe als ik op een diagonaal en/of rond oppervlak moet boren is eerst even met een tweesnijder een vlak kantje maken en dan pas boren (evt. na een beginnetje te hebben gemaakt met een centreerboor)

Maar mijn complimenten voor hoe het er tot nu toe uitziet. Echt superstrak werk!

Ik had een centerboortje gebruikt, maar omdat de boor van 1.6 op gegeven moment het hulpstuk tegenkwam brak hij af, en schoot het andere deel eruit. Sommige dingen lijken op de foto's groter dan dat ze zijn ;)

vandaag de bendix koppeling gemaakt. De koppeling opzich werkt prima, totdat ik m nog net iets verder op de motor as wilde persen :p. Nu is het asje van de motor krom, even nieuwe regelen dus ;)

Ik zal morgen ff foto's plaatsen van de koppeling.

Die tip van jou zal ik onthouden micropuller, bedankt ;)

Gr. Rik

Laatst bewerkt:
Tnx :D

Hier nog wat foto's van de starter:

b184.JPG

b185.JPG

b186.JPG

b187.JPG

komend weekend even nieuwe motor monteren en de schijf maken die de motor vast houdt.

Gr. rik

Hoi,

Startmotor is nu ook klaar :)

foto's:
b188.JPG

b189.JPG

b190.JPG

b191.JPG

b192.JPG

Het werkt op zich vrij goed.

In de 2 schijven heb ik een sleuf van 1 mm gefreesd, hierin komt een gaas.

Ik heb een filmpje geschoten van een test:

Morgen werk ik aan de spacers. of ik ga de leidingen vast zetten. Buitenkant ga ik misschien zometeen nog doen.

Gr. Rik

Laatst bewerkt door een moderator:
Super Rik.
alleen even een waarschuwing.
zorg dat die boutjes van de startmotor goed vast zitten ,of haal ze liever weg en zet ze aan de andere kant ,want hij zuigt ze zo op hoor.
ik neem aan dat je gaas wilt spannen tussen de schijf en de motor?

langzaam maar zeker kom je nu bij je eind resultaat Rik.

Mvg,

Martin.

Back