Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Goed gezien, de freepower turbine moet ik nog opnieuw maken. Ik wil deze exact maken zoals ik m thuis heb liggen. De vaantjes moeten inderdaad andersom zitten. De turbine zelf klopt wel helemaal.
In je tekening kan ik het niet duidelijk zien maar maakt je als je de NGV zelf gaat maken nu de schoepjes recht of zoals ze in de beschrijving van Wren staan met een hoek van 10 en 60 graden??
Ik vroeg me af wat nu beter is of liever gezegd wat het verschil is?
De motor die nu gebouwd word met de 2209 compressor die heeft de schoepjes ook onder twee hoeken staan.
@Robe NGV heeft nu nog geen schoepjes, maar deze worden straks inderdaad met 2 hoeken volgens hoe wren ze maakt. Ik denk dat 2 hoeken beter is.
Dan heb ik nog wat foto's :
Er zit nu een andere compressor in. De vorige zat wat ruim op de as (kon draaien :s), en de nieuwe heb ik zodanig geruimd dat ik een betere passing heb.
Volgende keer een centerpuntje slaan voor dat gaatje? Je ziet dat de lange boor wilde weglopen op het ronde materiaal. Niet dat het hier zoveel uitmaakt.
Wat ik nog wel eens doe als ik op een diagonaal en/of rond oppervlak moet boren is eerst even met een tweesnijder een vlak kantje maken en dan pas boren (evt. na een beginnetje te hebben gemaakt met een centreerboor)
Maar mijn complimenten voor hoe het er tot nu toe uitziet. Echt superstrak werk!
Ik had een centerboortje gebruikt, maar omdat de boor van 1.6 op gegeven moment het hulpstuk tegenkwam brak hij af, en schoot het andere deel eruit. Sommige dingen lijken op de foto's groter dan dat ze zijn
vandaag de bendix koppeling gemaakt. De koppeling opzich werkt prima, totdat ik m nog net iets verder op de motor as wilde persen . Nu is het asje van de motor krom, even nieuwe regelen dus
Ik zal morgen ff foto's plaatsen van de koppeling.
Die tip van jou zal ik onthouden micropuller, bedankt
Super Rik.
alleen even een waarschuwing.
zorg dat die boutjes van de startmotor goed vast zitten ,of haal ze liever weg en zet ze aan de andere kant ,want hij zuigt ze zo op hoor.
ik neem aan dat je gaas wilt spannen tussen de schijf en de motor?
langzaam maar zeker kom je nu bij je eind resultaat Rik.