wtc van 32 mm diameter...revell skipjack ombouw

  • Topicstarter Topicstarter niels polfliet
  • Startdatum Startdatum
Hallo Sparkie,

Als je een speed 300 gaat gebruiken kan je ook een thor 15 als regelaar gebruiken.



succes verder met je project.
 
hallo


het duikklaar maken van een revell kit kan
maar er is een klein probleempje
de plastiek kan niet tegen druk
dus je moet een wtc maken die er in past
en voor de skip is dat een 32 mm pvc buis

een 300 motor in zo een buis ?????
je moet ook nog plaats hebben om je stuur stangen langs de motor heen te krijgen
of wel je bedrading van je servo's

de kleinste prop die je in de handel kan vinden is een 22 mm drieblad
het is een duikboot geen speed boot

een wat uit de kluiten gewassen servo motor zal voldoende zijn en dan is meteen je regelaar probleem ook opgelost want in een servo zit namelijk reeds een regelaartje(regelt wel slecht maar het is klein )
dus opzoek naar een goeie grote oude servo van in de jaren stilletjes die nog werkt

de servo's neem je zo klein mogelijk daar ze IN de buis van 32 moeten passen
en zo ook de ontvanger
de accu's is weer een ander verhaal
en of je plaats genoeg hebt om een duiktank in te bouwen ??????

deze buis kan je in de thypoon en de skip in bouwen van andere modellen weet ik het formaat niet dus ???
de skip heeft 1 as dus geen probleem
de thypoon heeft 2 assen en dus ook twee oplossingen voor het probleem
oplossing 1
je komt met 1 as uit de wtc en doet in het natte gedeelte een tandwiel overbrenging maken om zo je twee assen aan te sturen

oplossing 2
je komt met 1 as uit de wtc en zet in de thypoon 1 as naar onder en drijft daar een schroef aan
de twee aan de achterkant (die verkeert gebouwd is door revell)draaien loos mee

hoe je dat met andere modellen kan verwezentlijken ?????

als je naar de winkel gaat neem een stukje 32 mm buis mee en pas gewoon of het er in gaat
ik denk dat zoiets de beste oplossing is

groeten raf
 
@Sparkie;

Ik zou liefst hebben dat je voor je project/vragen een nieuw draadje maakt.

Dit gaat nu enkel nog over het bouwen van de skipjack. Vind het zo een beetje onoverzichtelijk worden omdat je een hele boel vragen stelt waar je de antwoorden zeer makkelijk op het internet vind. Dit is geen project voor beginners, daar is het allemaal te miniatuur voor, koop maar eens een buisje van BUITENdiameter 32 (binnen dus 28 ), je zal zien hoe klein dit wel is. 4AA's accu's kunnen dus niet, past er gewoon niet in.
Begrijp me niet verkeerd, ik wil zeker ook helpen meedenken en je helpen met je vragen, maar we kunnen dit niet helemaal voor je voorkauwen...
Heb je trouwens een draaibank of ken je iemand die kan draaien, anders zijn de deksels al het eerste probleem. begin eerst met een wtc/dichtingen uit te denken.

Het motorgedeelte is klaar, vanavond komen er foto's. :wink:

Niels
 
@Niels,
je hebt volledig gelijk met je reactie.
Het ombouwen van een "plastic" model van Revell is echt geen beginners klus.
De reacties die er op komen moet je vaak 3x lezen.
Van wat bedoelen ze nu.
En 2,8 cm inwendig is wel erg klein om voor een beginner wat in te bouwen.
Maar aan de andere kant moet je ook voorzichtig zijn om niet alles af te "kraken".
Want dan zie je deze mensen nooit meer terug.
En het is zo jammer hier op het forum, veel antwoorden zie je vaak op meerdere topics verschijnen.
En ze gaan er zo diep in op de manier hoe ze het zelf gebouwt hebben.
Dan is het moeilijk voor een "buitenstaander" cq "beginner" om het te begrijpen.
Succes verder met je boot.

Hein
 
hallo


daarjuist gemeten
ik krijg een wtc lengte van 19.6mm in de skip
niels welk type van servo gebruik je want die ik heb gaan er niet in
de es-07 jr van conrad gaan er wle in maar je kan geen stuurstang aan sluiten

en de servo demonteren kan ook niet want de winst is maar 0.2mm de motor zit rechtop tot onder in de behuizing

deze servo's gingen er wel in als ik de romp helemaal gebruikte maar ja dan had ik ook 4 cm romp doormeter terbeschikking

groeten raf
 
Sparkie, Hein,

Het was niet de bedoeling af te kraken, probeerde het zo neutraal mogelijk te stellen, maar als ik mn post herlees begrijp ik wel wat je bedoelt :wink: . De bedoeling was vooral van dit draadje min of meer 1 discussie te houden. Is trouwens geen kwestie van lastigvallen, gerichte vragen zijn altijd welkom. Als je iets definitievers in je hoofd hebt, start dan een nieuw draadje, ik zal zeker helpen. Maar opzoekwerk zal je zowieso voor een groot deel zelf moeten doen.

Ik wou er vooral gewoon op wijzen dat dit niet zomaar een projectje van 1 weekend is. Ik heb er misschien in totaal nog maar een paar dagen aan gebouwd, maar denk/besurf het internet al weken over hoe het allemaal te maken/mogelijk zou zijn. Het beste dat ik kan zeggen is, neem eens een stukje buis van 32 ter hand, en je zal meteen zien wat ik bedoel.
Andere revell subs zijn groter, daar past een 40mm wtc in. Dit maakt het meteen stukken makkelijker


Idd raf, Het is klein he :wink: . Lengte genoeg, mijn huidige wtc komt met 15 cm toe, maar o zo weinig diameter.

Ik heb maar 1 type microservo thuis dat erin past (en heb er een hoop verschillende hoor;), en dat zijn de saturn/dymond/robbe D5.4. Deze word nog onder andere namen ook verkocht. Dit zijn platte kleine servo's in de 5 gram klasse. Ze passen er enkel liggend in in de configuratie zoals je op p1 ziet. waarschijnlijk passen 4.4 of 3.6 gram servo's er ook in, maar deze zijn een stuk minder sterk en precies (lees niet goed genoeg meer)

Een hele hoop gefoeter om de stuurstangen rond de motor te krijgen, heb het uiteindelijk zo opgelost. Achter het grijze plaatje komen stelringen die de wtc assen aan de stuurstangen koppelen. De wtc moet er een beetje kunnen om de akku te vervangen. De motor zit nu buiten de wtc maar bij de volgende wtc zet ik hem zeker langs binnen. Die roterende buitenkant zal ook veel weerstand geven in het water. Twijfel op ik niet beter meteen aan een nieuw achterdeksel begin...toch maar eerst eens proberen als dynamische duiker en daarna alles verbeteren in de statische versie.

Heb trouwens een schroefje besteld van 20mm diameter (graupner). Is iets kleiner dan het meegeleverde. Ik denk eraan om de schroefdraad er gewoon uit te boren en het op de as te plakken.

Hopelijk loopt alles los genoeg, op het eerste zicht vrij stroef, mede door de siliconenslangetjes :? ...er is maar weinig uitslag nodig normaal, ze kunnen beide kanten 45° op.

niels

dsc01317om7.jpg

dsc01318sa5.jpg
 
hallo niels
proficiat met je verjaardag

ik heb geen problemen om de stuur stangen rond de motor te krijgen
ik heb nog een paar mm over
zelfs een mm of 5
ik denk de servo's achter de motor te zetten dan zit alleen de as maar in de weg en niet de gehele motor
dan kunnen de servo draden langs de motr heen gaan samen met de regelaar zijn draden
dan heb ik inplaats van 11 draden er maar 7 lopen
en dat is een pak minder bekabeling

dan heb ik ongeveer een 10 cm over voor accu's ,ontvanger en duiksysteem

groeten raf
 
bedankt

Achzo, dan gebruik jij vast geen motor met 23mm diameter :wink: . Deze is goed voor 70 watt (met deze accu ca 30 watt), het moet ook een beetje vooruitgaan, zie je :wink:

De motor achter de servo's zetten heb ik ook aan gedacht...maar dan moet er tussen de servo's tenminste 2mm ruimte zijn voor de as.. Enigsinds realistisch gedacht 3mm...Zoveel is er niet, ten hoogste 1mm, dan zitten de servoassen op een fractie na niet tegen de buitenwand, zo nipt passen ze. Ben benieuwd of het jou wel lukt :wink: . Allicht niet met deze servo's vrees ik.

niels
 
ik heb een vraagje wat nog bij dit topic past: waarom zeiden jullie tegen mij dat ik geen brushless outrunner buiten de wtc moest doen, terwijl niels dat ook heeft?

jacar
 
Om dat we van slechte wil zijn :wink:

Mnee, omdat het gewoon geen duurzame oplossing is. Water roest;), dus lang zal de motor waarschijnlijk niet meegaan. Bij mij is het een zelfgebouwde, dus een nieuwe maken is niet zoveel werk, maar een gekochte zou te zonde zijn. beter binnen dus.

Ook geeft dit veel extra verlies door wrijving met het water bij hoge toerentallen. Zeker een buitenloper, je hebt wel goeie koeling maar veel wrijving door de viscositeit met het water. Een dichting geeft ook wrijving maar veel minder denk ik. Rotationele viscositeitsmeters werken op dit princiepe, het zal dus wel niet weing zijn.

Heb al wat plannen om het bij mij te veranderen, gaat er dus waarschijnlijk ook uitgegooit worden. Zit nu op m'n kot in gent, me half te vervelen maar kan hier niet aan het bootje werken want heb geen gereedschap :evil: . zeer frustrerend.

Niels
 
hallo

ik heb eens al mijn materiaal bij elkaar gelegt en tot de vast stelling gekomen dat wat ik in huis heb gewoon niet in de skip geraakt

niels is reeds de skip aan het bouwen en staat wat verder dan ik (ik heb hem eerst terug moeten slopen)
nu ben ik vanplan om van de skip een mal te maken en heel de romp in polyester als wtc gebruiken daar ik dat vroeger ook reeds had gedaan en er dan wel alles in paste


maar om nu ook niet een skip te bouwen wil ik de george washington bouwen
us3_large.jpg


ik meen mij te herinneren dat ze een van de skipjacks doorgezaagd hebben en er raket lanceer stuk hebben tussen gezet met een verhoogt achterdek
want als je de foto bekijkt dan zie je vooraan dat de romp exact zoals de skip is en zelfs het sail is hetzelfde gebleven
alleen dat het verlende stuk onder het dek zit
met de polyetser romp kan ik spelen zoveel ik wil de kostprijs is te verwaarlozen.
en zo hebben we twee boten met dezelfde tecniek maar zien ze toch niet hetzelfde uit
en ik heb wat meer plaats en kan mijn oude rommel er in kwijt hahahahaha
hier zijn de boten die gebouwd zijn geworden in deze classe
Skipjack SSN-585
Scamp SSN-588
Scorpion SSN-589
Sculpin SSN-590
Shark SSN-591
USS Snook SSN-592
moesten er nog mensen zijn die deze boot willen bouwen

groeten raf
 
hallo

hier gevonden
de text dat het inderdaad verlengde skips waren

Launched in 1959, the USS George Washington Class submarines were lengthened Skipjack submarines. They were cut in half and a 130' center section was added to accommodate the 16 Polaris missile tubes. A "turtle back" was also added to allow for the additional depth needed for the missile tubes.


de lengte van de skip is dus 39.62meter lager dan voorheen
dat brengt de totale lengte van de george op 116.42
dat geeft in model een lengte van 52.5 cm
nog juist binnen de vestzak maat zo te zien

groeten raf
 
hallo

de bovenkant is uit de mal gekomen vandaag
het probleem met die plastiek is dat de styreen uit de polyester de plastiek aantast en de mal dus niet helemaal glad is

maar de romp vorm en alles is wel goed
nu vanavond nog een laagje polyester aan brengen en dan heb ik morgen reeds 1 helft klaar
en hopelijk de mal voor de onderkant
dan kan ik beginnen met de inbouw van de rc componenten en het backdek van george
doordat de boot wat langer is geworden heb ik de mogelijkheid om een duiksysteempje in te bouwen
of ik heel de romp ga benutten ?????
moet ik nog uit passen met de componenten
het kan zijn dat ik de romp voor en achter open ga doen
zodat ik een rcabs systeem onder de toren weg krijg
en vooraal plaats voor de accu's

groeten raf
zal eens zien of ik ergens een foto toestel kan lenen
 
zo, je laat er geen gras over groeien raf!

Leuk dat je een ietwat ander model maakt, zo hebben we niet allemaal dezelfde;)

Ik ga niet voor RCabs, heb ik niet genoeg plaats voor. Heb een systeem bedacht dat met een spuit die omgebouwd is tot enkelwerkende cilinder, met het luchtpompje en ventiel pneumatisch bedient. Heb van Bochie(bedankt!) een pompje en ventiel uit een bloeddrukmeter gekregen, aleen het overdrukventiel mis ik nog. Als iemand nog zo eentje heeft liggen dat ik mag overnemen...Meer als 5ml(2x2.5ml) tankvolume is het niet, maar ben overtuigd dat dit voldoende is. Maar dat zal ik dan wel exact bepalen met het dynamisch model. Dit weekend afwerken moet lukken, als m'n schroefje toegekomen is.

Ik ben van plan o-ringen te bestellen, 27 binnen diameter en 1mm dik. Heb er geheel volgens m'n tabellenboek voor metaaltechniek- machinebouw de groeven bij ontworpen, deze maat is perfect voor buisjes van 32. Hopelijk reageert het bedrijfje op m'n email(technirub). Misschien weten jullie een betere winkel? (niet norbert bruggen voor die prijs koop ik een zak van 200 ringen;)) Misschien bij jij ook geinteresseerd raf? of werk volledig zonder wtc?

niels
 
hallo niels

ik ga zonder wtc werken
alleen het achterste gedeelte gaat nat worden
ik ga een alu buis halen morgen en dan draai ik een bajonet sluitingkje hahahaha
voor de george(zal hem maar zo noemen)
ik moet 3 mm meer hebben dan gij om alles in de romp te krijgen
mijn servo's zijn net dat ietsje te hoog om in de buis van 32 te kunnen

maar wat hebben jullie met dat over druk ventiel????
een pompje en een afsluit ventiel is voldoende
het enige dat een over druk ventiel als voordeel bied is dat als je zak knoert vol lucht zit de lucht door het overdruk ventiel terug stroomt naar de wtc
maar je moet niet vergeten dat die pomp niet euwig door kan pompen
zolang er lucht in je wtc zit tot op een bepaalde druk kan dat pompje EEN VERSCHIL van een milibar pompen
het is niet zo dat dat pompje 100% vacuum kan zuigen hoor
ik kan wel een rcabs in bouwen daar ik een 20 cm meer lengte heb doordat ik de george ga bouwen
maar dat wil ook zeggen dat ik die 20 cm mee naar onder moet nemen en dus weer een groter volume voor de duiktank nodig heb

voor en nadelen heb je zo altijd natuurlijk wel

groeten raf
kijken of de loswax droog is
 
hallo

de eerste helft van de romp zit in de mal
ik heb een diamter van maar liefst 40 mm
dat is 8 mm meer dan met de wtc
8 mm is niet veel maar als je het in % uitrekent dan is het ongeveer 25 % winst en dan is het opeens wel heel wat

straks de eerst uit de mal halen
en kijken naar het resultaat
spanent is het steeds weer hoe de eerste er uit gaat komen
en dan morgen doorzagen en een stuk er tussen zetten
hahahahaha echt erg

groeten raf
 
Back
Top