Sparkie, Hein,
Het was niet de bedoeling af te kraken, probeerde het zo neutraal mogelijk te stellen, maar als ik mn post herlees begrijp ik wel wat je bedoelt :wink: . De bedoeling was vooral van dit draadje min of meer 1 discussie te houden. Is trouwens geen kwestie van lastigvallen, gerichte vragen zijn altijd welkom. Als je iets definitievers in je hoofd hebt, start dan een nieuw draadje, ik zal zeker helpen. Maar opzoekwerk zal je zowieso voor een groot deel zelf moeten doen.
Ik wou er vooral gewoon op wijzen dat dit niet zomaar een projectje van 1 weekend is. Ik heb er misschien in totaal nog maar een paar dagen aan gebouwd, maar denk/besurf het internet al weken over hoe het allemaal te maken/mogelijk zou zijn. Het beste dat ik kan zeggen is, neem eens een stukje buis van 32 ter hand, en je zal meteen zien wat ik bedoel.
Andere revell subs zijn groter, daar past een 40mm wtc in. Dit maakt het meteen stukken makkelijker
Idd raf, Het is klein he :wink: . Lengte genoeg, mijn huidige wtc komt met 15 cm toe, maar o zo weinig diameter.
Ik heb maar 1 type microservo thuis dat erin past (en heb er een hoop verschillende hoor

, en dat zijn de saturn/dymond/robbe D5.4. Deze word nog onder andere namen ook verkocht. Dit zijn platte kleine servo's in de 5 gram klasse. Ze passen er enkel liggend in in de configuratie zoals je op p1 ziet. waarschijnlijk passen 4.4 of 3.6 gram servo's er ook in, maar deze zijn een stuk minder sterk en precies (lees niet goed genoeg meer)
Een hele hoop gefoeter om de stuurstangen rond de motor te krijgen, heb het uiteindelijk zo opgelost. Achter het grijze plaatje komen stelringen die de wtc assen aan de stuurstangen koppelen. De wtc moet er een beetje kunnen om de akku te vervangen. De motor zit nu buiten de wtc maar bij de volgende wtc zet ik hem zeker langs binnen. Die roterende buitenkant zal ook veel weerstand geven in het water. Twijfel op ik niet beter meteen aan een nieuw achterdeksel begin...toch maar eerst eens proberen als dynamische duiker en daarna alles verbeteren in de statische versie.
Heb trouwens een schroefje besteld van 20mm diameter (graupner). Is iets kleiner dan het meegeleverde. Ik denk eraan om de schroefdraad er gewoon uit te boren en het op de as te plakken.
Hopelijk loopt alles los genoeg, op het eerste zicht vrij stroef, mede door de siliconenslangetjes :? ...er is maar weinig uitslag nodig normaal, ze kunnen beide kanten 45° op.
niels