X-ray T1 evo-2

stickpack

waarom solderen als je ook gewoon stickpack mountings kunt kopen?, heb ik ook gedaan, tis ongeveer 45,- maar zeker de moeite waard. :D

Re: stickpack

xraycer zei:
waarom solderen als je ook gewoon stickpack mountings kunt kopen?, heb ik ook gedaan, tis ongeveer 45,- maar zeker de moeite waard. :D

Omdat saddles beter zijn als sticks. Hier word dat uitgelegd.

En voor 45 euro kan ik beter een nieuwe accu kopen :wink:

Even weer een update.

Ondertussen heb ik nog steeds niet met de X-ray gereden. Dat komt doordat ik nog geen regelaar en bandjes heb. Maar die wil ik nu gaan bestellen bij www.rcmart.com. De regelaar wordt de Nosram dominator. Voor de banden/velgen/inserts had ik dit in gedachten:

Speed Mind (#GT408B) 8pcs Wheel Set for 1:10 touring
USD$6.90

Color=Black;
Aero Dish Wheel;
24mm
0deg Offset 8pcs

risenscreens_105.jpg

Take Off (#CS274) CS Tire 27 w/o Insert 4 pcs
USD$19.90

Qty: 4 PCS
Without Insert

risenscreens_106.jpg

Sorex (#MA-24M) 24mm Molded Tire Inserts Type-A Medium
USD$3.90

24mm Molded Tire Inserts
Type-A Medium

risenscreens_107.jpg

Is dit een goede set en gaat dit ook passen?

Mijn bestelling is binnen gekomen. Het ziet er allemaal goed uit en ik ben vandaag de hele dag bezig geweest om alles klaar te maken. Alleen nu ga ik de draden van de motor solderen. Alleen er zit een shotkey diode bij en twee capasitoren. Wat doen deze dingen en hoe moet ik ze solderen?

Wat is eigenlijk het doel achter de dichte velgen?

Succes met je car iig!

geen idee maar ik heb ook dish velgen op mijn Xray evo 2.

volgens mij is het zo dat deze velgen minder vervormen als bv spaak velgen but correct me if im wrong

Ze zijn steviger, dat vooral, vaak zijn ze ook wat goedkoper en ze zouden ook iets sneller moeten zijn. Heb ik gehoord... :lol:

tijdrijden met de fiets is toch ook met een vol achterwiel...
heeft te maken met luchtverplaatsing enzo denk ik

dish wielen zijn sneller omdat ze dicht zijn de flex die in de velge zit maakt niet uit ten opzichte van spaak velgen
rij zelf met x-ray velgen(dish)
zijn erg goed en per 4 te koop
je rijd ze wel sneller krom dan spaak velgen
tip maak de velgen en banden wel vetvrij voor je ze gaat lijmen en gebruik een goede lijm die soepel blijft
succes
gr ben

Hmm d8 altijd dat dishvelgen gemaakt zijn vor stroomlijning, Zodat als je een gladde kap hebt.. (niet letterlijk :wink: ) dat dan de luchtstroming niet verloren zou gaan door 'gaten'in je velgen...in dit geval de spaakvelgen.

Volgens mij rijd je ze juist minder snel krom. Heb mensen gezien die bijvoorbeeld met de standaard Mission-velgen een keer een klapper hadden en direct een slag in de velg. Een volledig dichte constructie zoals bij dishes lijkt mij steviger.

Jaap J. zei:
Een volledig dichte constructie zoals bij dishes lijkt mij steviger.
:yes: :yes: dat dacht ik ook.

maar nu even een vraag welke veren worden er over het algemeen het meeste gebruikt op een electro ??

want dan kan ik zelf een setje aanschaffen en hoef ik ze niet van jasper te lenen. :hammer:

Aha, weer wat geleerd over dish velgen. Maar dat was mijn vraag eigenlijk niet. Graag had ik hier een antwoord op:

Jasper zei:
Mijn bestelling is binnen gekomen. Het ziet er allemaal goed uit en ik ben vandaag de hele dag bezig geweest om alles klaar te maken. Alleen nu ga ik de draden van de motor solderen. Alleen er zit een shotkey diode bij en twee capasitoren. Wat doen deze dingen en hoe moet ik ze solderen?

De schottky moet je op de motor solderen met een het witte streepje aan de kant van de plus. Deze is om de remfets te beschermen.
N.B. Alleen gebruiken met een regelaar ZONDER achteruit.
(Staat in de handleiding van de regelaar)

Welke motor heb je? Met nieuwere motoren heb je vaak de condensators niet nodig omdat deze al in de endbell zitten.
(Staat ook in de handleiding van de regelaar)

M.a.q. RTFM! :wink:

Vassago zei:
De schottky moet je op de motor solderen met een het witte streepje aan de kant van de plus. Deze is om de remfets te beschermen.
N.B. Alleen gebruiken met een regelaar ZONDER achteruit.
(Staat in de handleiding van de regelaar)

ook diend de shottky diode als een soort van vonkblusschakeling over je motor heen. maar hij is vooral voor je rem Fet's :wink:

Groet Robo

Jasper zei:
Aha, weer wat geleerd over dish velgen. Maar dat was mijn vraag eigenlijk niet. Graag had ik hier een antwoord op:

Jasper zei:

zijn dit grote condensatoren (in het engels capicatoren) dan zijn het powercondensatoren, zijn het kleintjes dan zijn het ontstoorcondensatoren voor op je motor. dan wil ik even de waarden weten. maar je moet:

17 uF plus naar min
10 uF plus naar huls
10 uF min naar huls

Groet Robo

dish velgen zijn niet altijd stevig. ik heb nu al 2 keer problemen gehad met me HPI dish velgen. de eerste keer was toen ik ze ging koken, om ze wat zachter te maken, nou, mislukt. helemaal misvormd. goed, nieuw setje gekocht, halve prijs, bedankt willies, da was heel cool :D deze niet gekookt . take off banden op gelijmt, rijd geweldig. maar na een kleine crash lag de velg in 2 delen. de meenemer zat nog op me auto en de rest was 20 meter verder gerold. deze koop ik dus ook nooit meer. ik ben er achter gekomen dat er 2 soorten velgen bestaan, plasticen en die van nylon. aangezien ik voordat ik mijn HPI velgen gekocht had alleen maar protoform/proline velgen had heb ik ze altijd gekookt. achteraf bleek dat deze allemaal van nylon zijn en deze weer eenbeetje water kunnen opnemenwaardoor ze flexibeler worden.. ik heb trouwens heel veel goede ervaringen met protoform/proline dish velgen... lekker flexibel na het koken en gaan nooit kapot, natuurlijk wel als je grof geweld gebruikt maar ok, dat doe je niet :lol: of wel :lol: nadeel van deze velgen is wel dat ze helemaal plat zijn en op een baan als ERCE raak je de railing wel eens waardoor ze erg snel vies en lelijk worden... ook heb ik warlock velgen gehad van proline\protoform en deze heb ik nog steeds, mooi en stevig...

let dus op welk type velgen je koopt nylon voor banen met een KEI harde raling en plastic of nylon voor mooie buitenbanen zonder railing. plastic heeft daar als voordeel dat het minder gaat zwabberen als je veel toeren maakt, plastic is harder..
tip, koop dus nooit van die bling bling hotboddies velgen voor een railing baan, deze zijn echt kei bagger..

Back