dish velgen zijn niet altijd stevig. ik heb nu al 2 keer problemen gehad met me HPI dish velgen. de eerste keer was toen ik ze ging koken, om ze wat zachter te maken, nou, mislukt. helemaal misvormd. goed, nieuw setje gekocht, halve prijs, bedankt willies, da was heel cool

deze niet gekookt . take off banden op gelijmt, rijd geweldig. maar na een kleine crash lag de velg in 2 delen. de meenemer zat nog op me auto en de rest was 20 meter verder gerold. deze koop ik dus ook nooit meer. ik ben er achter gekomen dat er 2 soorten velgen bestaan, plasticen en die van nylon. aangezien ik voordat ik mijn HPI velgen gekocht had alleen maar protoform/proline velgen had heb ik ze altijd gekookt. achteraf bleek dat deze allemaal van nylon zijn en deze weer eenbeetje water kunnen opnemenwaardoor ze flexibeler worden.. ik heb trouwens heel veel goede ervaringen met protoform/proline dish velgen... lekker flexibel na het koken en gaan nooit kapot, natuurlijk wel als je grof geweld gebruikt maar ok, dat doe je niet :lol: of wel :lol: nadeel van deze velgen is wel dat ze helemaal plat zijn en op een baan als ERCE raak je de railing wel eens waardoor ze erg snel vies en lelijk worden... ook heb ik warlock velgen gehad van proline\protoform en deze heb ik nog steeds, mooi en stevig...
let dus op welk type velgen je koopt nylon voor banen met een KEI harde raling en plastic of nylon voor mooie buitenbanen zonder railing. plastic heeft daar als voordeel dat het minder gaat zwabberen als je veel toeren maakt, plastic is harder..
tip, koop dus nooit van die bling bling hotboddies velgen voor een railing baan, deze zijn echt kei bagger..