Ik baal zelf ook dat de kwaliteit en het gewicht van Gediplac niet erg consistent was. Dat merkte ik zelf pas goed bij de eerste doos Depron Aero. De mensen die een gediplac Xerces hebben gekocht en naar een DeprenAero versie willen overstappen moeten me maar even een PB sturen. Ik ben nog even aan het experimenteren met een andere uitdieping (pockets) in de vleugel, als dat experiment werkt, dan kan ik vrij snel een nieuwe serie maken..... Kom zondag maar even kijken en voelen.... GrWinfried
Een Depronaero model lijkt me wel wat. We zullen eerst zondag even testen, daarna hebben we een vrij lange tijd om de boel weer te verbeteren. Ik heb net vier vluchten afgerond, had wat problemen met een versleten rolroerservo. Een echt goede indruk heb ik dus nog niet kunnen krijgen. tot zondag. m.v.g. Erik
De mijne is (eindelijk) af! Setup: Xerces v5 (gediplaq versie) FS31 servo's met lakdraad op 7,6v 2 gram ontvanger, antenne vervangen door lakdraad. Epower 2202 en wes-8x4 prop TGY 6A ESC Hyperion 240 (voor het zwaartepunt) Gewicht: 114 gram, valt tegen voor het werk en de moeite die erin zit. máár hij vliegt prima. Moet nog wel wennen aan de slome servo's, ondanks het hogere voltage. Aan trainen ben ik nog niet echt toegekomen, eerst de motordomping maar eens goed zetten. Tot zondag! Groeten, Ron
Hee Ron Goed te lezen dat het toch nog gelukt is! En met een mooi gewicht. Dat is zelfs nog 3 gram lichter als mijn DepronAero test versie. Als jij met die setup een DA versie maakt, dan kom je zo rond de 100 gram uit, je kan dan ook een lichtere accu nemen... zie je zondag! grWinfried
WVR, scheelt dat depron Aero dan zoveel? en waar kan ik het materiaal kopen? mijn click weegt nu 133 gram...
Een plaat DA van 1200x800 weegt +/- 100 gram, zelfde plaat Gediplac weegt +/- 120 gram Je kan de platen kopen bij R&G of bij mij.... maar versturen van 1 plaat is wel lastig.
Dat vind ik anders niet zwaar... mijn '08-'09 clik woog 136gr. Zelfs voor nu is dat nog best licht. @winfried, om het gewicht nog verder omlaag te krijgen moet je echt een DA versie hebben, mijn setup is niet het aller lichtst én alles in de neus, dus met nóg lichtere setup moet de staart minder gaan wegen om het CG nog goed te krijgen. Misschien dat het met een 180mAh accu nog goed gaat bij mij. (Is er misschien iemand die mij zo'n accutje kan lenen om zondag ff te proberen?)
Ruud heeft een standje staan daar en ik begreep dat de Hyperion accu's daar met korting verkrijgbaar zouden zijn. soldeerboutje en stekers meenemen dus..
Risico is dat de accu het vermogen niet meer kan leveren. 180mA x 25C = 4,5A (<5 sec. 180mA x 30C = 5,4A). Als dat voldoende is om het A-programma met jouw setup te vliegen dan is het geen probleem. Maar het zou vervelend zijn als je halverwege het programma onvoldoende vermogen blijkt te hebben. De Hyperions worden pas echt goed na een 5 tot 10 keer laden en ontladen. Pas dan kun je echt het maximale eruit zuigen.
Dan moeen ze ook nog de juiste maat zijn... 0,8 2,0 2,3 ? En volgens mij (maar dat kan ik fout hebben) gaat het ron vooral om het zwaartepunt, lijkt me niet dat ie gelijk een wedstrijdvlucht doet met iets wat nog niet getest is. @justus, ik zei toch dat 133 niet 'zo' zwaar, als eerste f3p model.
@calmatosport, dankje, maar vond zelf dat het lichter kon, zal wel aan mij liggen. 133gram is trouwens zonder remmen en landingsgestel! dus daar komen nog een aantal grammen bij (alleen landingsgestel). @Nando, oké oké je had gelijk. nu nog zien dat ik het toestel goed afgesteld krijg, motordomp is nog niet goed en zwaartepunt etc daardoor ook nog niet. zou je er in Hengelo eens naar kunnen kijken? (of mischien een keer in Apeldoorn??) Justus
Rode JST met (zoals normaal) de + op 2 en - op 1. Ik ben het eens gaan nameten wat het verschil is tussen twee goudstekkers en het JST stekkertje dat ik gebruik, en wat blijkt: het spanningsverlies is nihil. Je hebt er meer voordeel aan om ervoor te zorgen dat je accukabels niet onnodig lang zijn en niet te dun. En ik geloof niet dat ze veel zwaarder zijn dan 4 2mm goudcontacten met een dot tin en een stuk krimpkous. en dan ben je daar ook gelijk van af :lol: Dat zal meevallen, want die motor trekt erg weinig stroom met een WES 8x4 prop. Ruud heeft het gemeten en hij zat rond de 3,5A geloof ik.
Klopt; de setup die ik heb (EP 2202-1550 + WES 8x4) komt niet boven de 4A. Je kan die met een 180mah goed vliegen. Groet ruud
Heeft iemand een evt nieuwe handleiding voor V5(.?). Ik heb twee '6' vormige deeltjes die ik niet thuis kan brengen. Dit DA is iets taaier en lichter spul dan de huidige. Weer fantastich gefreesd! Winfried had het ook over een nieuwe lijm?