XXlite

Discussie in 'HLG/DLG/F3K' gestart door kristof 1, 31 okt 2011.

  1. kristof 1

    kristof 1

    Lid geworden:
    7 nov 2009
    Berichten:
    847
    ja wat is onstuimig waaien? ik verwacht hem ook in te kunnen zetten bij een licht briesje, laat ons zeggen max. 5 bft ofzo;)
     
  2. OswaldO

    OswaldO

    Lid geworden:
    24 mei 2010
    Berichten:
    382
    Locatie:
    Deventer - Overijssel - Netherlands
    Onstuimig waaien en onstuimige wind is eigenlijk niets anders dan veel willekeurige windvlagen van zachte tot harde en in verschillende richtingen.. storm-achtig?
     
  3. kristof 1

    kristof 1

    Lid geworden:
    7 nov 2009
    Berichten:
    847
    zo, de servo's zitten erin , ruimte zat voor de batterij en ontvanger .

    morgen de vleugel dus uit de mal en dan heb ik al een idee naar het totaalgewicht .

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  4. OswaldO

    OswaldO

    Lid geworden:
    24 mei 2010
    Berichten:
    382
    Locatie:
    Deventer - Overijssel - Netherlands
    Ziet er weer top uit, maar ehh...!
    Ehm... XXLite... zo licht met metalen schroeven de servo's vast gezet, wat is er mis met een beetje lijm??
     
  5. R0Bnijhuis

    R0Bnijhuis Guest

    Jammer, zelf niets nooit showen en altyd commentaar. Kristof, die schroefjes wegen niks, lekker doorgaan, een beetje gewicht hoort in de neus.
    Komop OO, laat iets zien, doe b.v mee met de Winter Postal, doe iets, laat je gaan. ik kan niks en sta laatste maar doe mee
     
  6. OswaldO

    OswaldO

    Lid geworden:
    24 mei 2010
    Berichten:
    382
    Locatie:
    Deventer - Overijssel - Netherlands
    Dan wegen 4 druppels secondenlijm dus minder dan niks, hoeveel is bij jou minder dan niks, Rob?
     
  7. R0Bnijhuis

    R0Bnijhuis Guest

    Minder dan niks, wat dacht je van OO. sorry mod, dit is nou net wat ik bedoel
     
  8. kristof 1

    kristof 1

    Lid geworden:
    7 nov 2009
    Berichten:
    847
    hi,

    eh voila, le XXlite!

    de vleugel is goed uit de mal gekomen en weegt 100.7gram , de kanten moeten nog bijgetrimt worden dus hij zal minder als 100 gram wegen, alles even op de weegschaal gelegd en kom uit op 198gram
    het zal dus erg dicht liggen bij wat ik voorop gesteld had(200gr)

    ik kan denk ik zo'n 5-7 gram winnen bij de volgende dat ik ga bouwen , rudderless zou dit zo'n 11-13 gram kunnen worden

    vandaag lekker afbouwen en testen maar!

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  9. OswaldO

    OswaldO

    Lid geworden:
    24 mei 2010
    Berichten:
    382
    Locatie:
    Deventer - Overijssel - Netherlands
    Mooi, fraai!!! Zeer benieuwd hoe deze zal vliegen!
     
  10. robert14

    robert14 Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 mrt 2006
    Berichten:
    5.709
    Locatie:
    Warffum
    ziet er goed uit! hoe is het met de stijfheid van de vleugel?
     
  11. kristof 1

    kristof 1

    Lid geworden:
    7 nov 2009
    Berichten:
    847

    torsiestijfheid bijzonder goed , buigstijfheid wat minder , de ligger zal bij volgende poging anders gemaakt worden, maar de vleugel is ongetwijfeld sterk genoeg om volle kracht gegooid te worden

    -kristof-
     
  12. Domi Jacobs

    Domi Jacobs

    Lid geworden:
    13 okt 2011
    Berichten:
    500
    Locatie:
    D-53894 Mechernich
    Chapeau, ziet goed uit, ben benieuwd naar je vlieg dokumentatie:p
    Groetjes domi
     
  13. Kent u die uitdrukking

    Rob en Oswald, vliegt elkaar niet in de haren.

    Kent u die uitdrukking? Elkaar in de haren vliegen. Gewoon niet doen maar lekker gaan vliegen.

    Dominee Gremdaat
     
  14. Alex Hoekstra

    Alex Hoekstra

    Lid geworden:
    26 dec 2006
    Berichten:
    1.543
    Locatie:
    Hurdegaryp
    Ziet er goed uit Kristof. Heb je hier de kool van Vladimir al in liggen? Het ziet er nog al doorzichtig uit.
     
  15. kristof 1

    kristof 1

    Lid geworden:
    7 nov 2009
    Berichten:
    847
    neen , het is het standaard 65gr weefsel van bij emcvega , het ziet er inderdaad niet mooi uit maar het is wel licht en stijf...

    ik heb nog van dat 61gr spread-tow liggen waarbij de vezels dus platgemaakt zijn en mooi aansluiten , het resultaat zou mooier ,stijver(betere kool)en ietsje lichter moeten zijn .

    maandag ging vladimir me wat van dat lichte koolstof opsturen.

    -kristof-
     
  16. OswaldO

    OswaldO

    Lid geworden:
    24 mei 2010
    Berichten:
    382
    Locatie:
    Deventer - Overijssel - Netherlands
    Ik wacht met spanning af wanneer de eerste vleugels voor een DLG toestel met koolstof vlies, misschien meerlaags of versterkt met een disser of zelfs strips tegenkom...?
     
  17. kristof 1

    kristof 1

    Lid geworden:
    7 nov 2009
    Berichten:
    847

    koolvlies is absoluut niet geschikt, het enige voordeel is zen lage gewicht, omdat je geen vezels hebt die over de ganse lengte lopen brengt het weinig stijfheid

    vezels die over de lengte lopen, (of dat nu breedte , lengte of diagonaal is) hebben een bepaalde rek(liefst zo weinig mogelijk) en dat zorgt voor stijfheid
     
  18. OswaldO

    OswaldO

    Lid geworden:
    24 mei 2010
    Berichten:
    382
    Locatie:
    Deventer - Overijssel - Netherlands
    Dat weet ik. Maar vlies kan wel gebruikt worden als huid door het in 2 of 3 lagen aan te brengen met daartussen een fijne disser of een zeer licht glasvezel of kevlar doek. Samen zal dit voor voldoende stijfheid, indruk weerstand en anti-torbeerbaarheid zal kunnen zorgen. En mogelijk lichter in gewicht.
     
  19. fireforx309

    fireforx309 Guest


    je eerste bericht.... weer zo een vals account? :)




    @ kristof, ziet er goed uit! krijg je al wortelscheutjes???? stekken lukte vlot bij de vorige rompjes zag ik!
    dan toch geen servos in de vleugel??? is er dan nog wel plek voor de accu en ontvanger? :p


    @oswald, waarom geen lijm??? als je een kapotte servo hebt, kun je die mooi losschroeven, met lijm ben je weer de hele nest aant uitbreken, en een nieuw plaatje aant maken!
    waar je uitleg dus op slaat weet ik niet...het is geen shocky!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 nov 2011
  20. OswaldO

    OswaldO

    Lid geworden:
    24 mei 2010
    Berichten:
    382
    Locatie:
    Deventer - Overijssel - Netherlands
    @fireforx309: Lijm is lichter dan metalen schroeven. XXLite = ExtraExtraCalorieArm, toch, Kritstof? Mits er een klein beetje lijm gebruikt wordt kun je de servo zonder problemen verwijderen mocht je er eentje gemold hebben. Want hoevaak komt dat nu voor? Bij mij nog nimmer.
     

Deel Deze Pagina