ja wat is onstuimig waaien? ik verwacht hem ook in te kunnen zetten bij een licht briesje, laat ons zeggen max. 5 bft ofzo
Onstuimig waaien en onstuimige wind is eigenlijk niets anders dan veel willekeurige windvlagen van zachte tot harde en in verschillende richtingen.. storm-achtig?
zo, de servo's zitten erin , ruimte zat voor de batterij en ontvanger . morgen de vleugel dus uit de mal en dan heb ik al een idee naar het totaalgewicht .
Ziet er weer top uit, maar ehh...! Ehm... XXLite... zo licht met metalen schroeven de servo's vast gezet, wat is er mis met een beetje lijm??
Jammer, zelf niets nooit showen en altyd commentaar. Kristof, die schroefjes wegen niks, lekker doorgaan, een beetje gewicht hoort in de neus. Komop OO, laat iets zien, doe b.v mee met de Winter Postal, doe iets, laat je gaan. ik kan niks en sta laatste maar doe mee
hi, eh voila, le XXlite! de vleugel is goed uit de mal gekomen en weegt 100.7gram , de kanten moeten nog bijgetrimt worden dus hij zal minder als 100 gram wegen, alles even op de weegschaal gelegd en kom uit op 198gram het zal dus erg dicht liggen bij wat ik voorop gesteld had(200gr) ik kan denk ik zo'n 5-7 gram winnen bij de volgende dat ik ga bouwen , rudderless zou dit zo'n 11-13 gram kunnen worden vandaag lekker afbouwen en testen maar!
torsiestijfheid bijzonder goed , buigstijfheid wat minder , de ligger zal bij volgende poging anders gemaakt worden, maar de vleugel is ongetwijfeld sterk genoeg om volle kracht gegooid te worden -kristof-
Kent u die uitdrukking Rob en Oswald, vliegt elkaar niet in de haren. Kent u die uitdrukking? Elkaar in de haren vliegen. Gewoon niet doen maar lekker gaan vliegen. Dominee Gremdaat
Ziet er goed uit Kristof. Heb je hier de kool van Vladimir al in liggen? Het ziet er nog al doorzichtig uit.
neen , het is het standaard 65gr weefsel van bij emcvega , het ziet er inderdaad niet mooi uit maar het is wel licht en stijf... ik heb nog van dat 61gr spread-tow liggen waarbij de vezels dus platgemaakt zijn en mooi aansluiten , het resultaat zou mooier ,stijver(betere kool)en ietsje lichter moeten zijn . maandag ging vladimir me wat van dat lichte koolstof opsturen. -kristof-
Ik wacht met spanning af wanneer de eerste vleugels voor een DLG toestel met koolstof vlies, misschien meerlaags of versterkt met een disser of zelfs strips tegenkom...?
koolvlies is absoluut niet geschikt, het enige voordeel is zen lage gewicht, omdat je geen vezels hebt die over de ganse lengte lopen brengt het weinig stijfheid vezels die over de lengte lopen, (of dat nu breedte , lengte of diagonaal is) hebben een bepaalde rek(liefst zo weinig mogelijk) en dat zorgt voor stijfheid
Dat weet ik. Maar vlies kan wel gebruikt worden als huid door het in 2 of 3 lagen aan te brengen met daartussen een fijne disser of een zeer licht glasvezel of kevlar doek. Samen zal dit voor voldoende stijfheid, indruk weerstand en anti-torbeerbaarheid zal kunnen zorgen. En mogelijk lichter in gewicht.
je eerste bericht.... weer zo een vals account? @ kristof, ziet er goed uit! krijg je al wortelscheutjes???? stekken lukte vlot bij de vorige rompjes zag ik! dan toch geen servos in de vleugel??? is er dan nog wel plek voor de accu en ontvanger? @oswald, waarom geen lijm??? als je een kapotte servo hebt, kun je die mooi losschroeven, met lijm ben je weer de hele nest aant uitbreken, en een nieuw plaatje aant maken! waar je uitleg dus op slaat weet ik niet...het is geen shocky!
@fireforx309: Lijm is lichter dan metalen schroeven. XXLite = ExtraExtraCalorieArm, toch, Kritstof? Mits er een klein beetje lijm gebruikt wordt kun je de servo zonder problemen verwijderen mocht je er eentje gemold hebben. Want hoevaak komt dat nu voor? Bij mij nog nimmer.