Yellow RC Racer series (Rock Racer)

Hier ging alles gewoon goed hoor, de auto zelf was bijna een klomp sneeuw geworden.
Maar was wel een 1:8 Dune racer die is wel een beetje groter dan de 1:12 stadium racer.
Ik denk dat door de vorm van de kap van de stadium racer al het spat water op de esc gekomen is. De wielen zitten binnen de kap.

Ja, de achterwielen scheppen al het water gewoon de kap in.
Gelukkig niet al te dure les, had de originele LiPo erin en de ESC/ontvanger kost 27 euro. Het was hier ook extreem nat met al het dooiwater.

Het is jammer maar voor 27euro doet de wagen het weer.
Maar geloof me, bij mooi weer heb je erg veel plezier van die wagen.
Dan heeft die kap alleen maar voordelen die vangt de klappen op.
De rest blijft dan heel.
Klap je met de Dune,Rock of Street racer hard ergens tegen aan dan wil de steering hub wel eens breken.
De Brushless versie Dune en Street racer gaan rond de 55 a 60 kilometer per uur,
dus moet je daar nog beter mee oppassen

Een leuk ombouw project komt eraan.
Mijn zoon is vind zijn Yellowrc Rock Racer zo leuk dat hij mij gevraagd heeft,
om zijn Yellowrc Rock Racer om te bouwen naar Brushless.
Ik heb hier de Yellowrc Dune Racer brushless staan, dus gaan we die gebruiken als donor.
Zo`n 75% van de Yellowrc wagens zijn identiek als je ze uit elkaar haalt.
Dus haal ik van de Dune racer de voor en achterkant eraf en die vervang ik met de voor en achterkant van de Rock racer.
Wat ik ook niet moet vergeten is het motor tandwiel te vervangen die is namelijk kleiner van de Rock racer (ivm grote van de wielen).
De kooi constructie moet ook van de Dune Racer af.
Mocht het allemaal niet lukken zal ik het weer terug moeten bouwen.
Het houd mij een poosje van de straat..

Ja, de achterwielen scheppen al het water gewoon de kap in.
Gelukkig niet al te dure les, had de originele LiPo erin en de ESC/ontvanger kost 27 euro. Het was hier ook extreem nat met al het dooiwater.
Klopt. Die les heb ik ook gehad. ;)
De kap wordt wel brosser bij lage temperaturen. Hij ligt in 3-en nadat ie in de speeltuin van de draaimolen was gevallen (Don't ask.) "Pap, heb je duck-tape? Veeel duck-tape?"
Ik heb deze gevonden:
http://www.r2hobbies.com/1-10-m03-m...-car-body-with-decals-light-box-spoilers.html
wielbasis klopt. moet alleen iets met de spatborden. Verbreders ofzo. Iemand ideeen?

Ohja. Diff locken met play-doh? Fout! Je belast je spur veel meer en die gaat dus kaal. Wil je unlocken kom je erachter dat die bende zo hard wordtdat het nauwelijks te verwijderen is, en je dus je hele diff in splinters draait.

Play-doh is plantaardig en droogt uit. Dat wordt een grote bende!

Diff locken doe je toch het beste met de hele dikke diff olie?

IK zou iedereen aanraden die een brushed 1:12 Yellowrc Rock,Dune,Street of stadium racer heeft een slipperclutch in te bouwen.
Met een slipperclutch in je wagen hou je diff en spur heel als flinke jumps gaat maken.
De Yellowrc slipperclutch yel12228 kost 12,77.
Inbouwen is simpel te doen.

Laatst bewerkt:
Duidelijk verhaal! Geld voor alle auto's. Er zijn er nog steeds die zonder worden geleverd.

Niet duur trouwens.

En de dogbones?

De dogbones zijn standaard van plastic van de brushed 1:12 Yellowrc Rock,Dune,Street en stadium racer.
Als upgrade zijn ze ook te koop van metaal. YEL12220
Ik zou 1 setje metaal in de kast leggen als reserve.

De nieuwe Brushless 1:12 Street en Dune racer hebben standaard metalen dogbones.

De meer prijs van 60 euro (109 Brushed en 169 Brushless) kun je beter de Brushless kopen.

Rond om lagers , Stalen aandrijf assen, Clipperclutch , Gyro , Alle aluminium upgrades, snellere motor en mooiere zender.
Zou je met deze onderdelen de brushed update ben je gewoon veel meer kwijt.

Laatst bewerkt:
Dit is inderdaad niet rendabel om te upgraden. Maar die dogbones van metaal is wel een mooie upgrade voor je brushed versie. En lagers en een slipper clutch

Andere zender betekent: andere ontvanger en dus andere ESC en servo (niet een standaard maat).

Weet je een yel-nr van de slipper? Prijs?

Dit: ...of je doet ff je huiswerk. YEL12228. Rond €13.

Andere zender betekent: andere ontvanger en dus andere ESC en servo (niet een standaard maat).

Weet je een yel-nr van de slipper? Prijs?

Dit: ...of je doet ff je huiswerk. YEL12228. Rond €13.

De maten zijn het zelfde als het goed is.
Ik wil van een dune racer 1:12 brushles een Rock racer brushless maken.
Dus wissel ik de front en rear om van Rock racer naar Dune Racer.
alles zou moeten passen.
Maar daar kom ik woensdag wel achter.
Mits ik me wat beter voel ,(buik)griep.

grt Mario

Oké. Andere Yellow rc zender en electronica dus.
Ik bedoelde; Als je wilt ombouwen naar 'algemeen standaard' dan moet je alles vervangen.

Oké. Andere Yellow rc zender en electronica dus.
Ik bedoelde; Als je wilt ombouwen naar 'algemeen standaard' dan moet je alles vervangen.

Ja klopt je kunt beter je auto verkopen en een nieuwe Brushless kopen.
Alles vervangen motor,regelaar,zender,aandrijf assen,differentieel,aluminium upgrade parts,clipperclutch etc etc... kost over de 120 euro.

grt Mario

ja dat is slim bekeken voor een jochie van 7 gaat zo`n Yellowrc 1:12 Brushless erg snel .
Het ombouwen van de Rock racer naar Brushless gaat prima ....
Maar ... omdat de wielen van de Rock racer veel groter zijn dan van de Dune racer,
en ik niet over een kleinere motortandwiel beschikte heb ik hem weer terug naar Brushed gebouwd.
De Rock racer Brushless is niet te houden zo snel gaat die.
Dus voor er iets kapot gereden word door een van mijn zoons 10,11 jaar weer terug naar brushed.
Met zijn 2tjes hebben ze 3 auto`s 2x brushless 1x brushed vind het prima zo.

bij rcsagishop in Merchtem (Belgie) andere regelaar gaan halen en ie doet het weer.
Net ook rollerlagers binnen van rcbearings. Ga ik ook maar even mee aan de slag.

De juffrouw speelt er toch niet mee "te koud buiten" ;-)

Hoi,met veel plezier dit topic gevolgd,mij lijkt idd de 1op12 brushles een erg goede wagen.
Alleen ik vind er geen revieuws of filmpjes van,of kijk ik op de verkeerde sites?

Mvg Ewald

Back