Yellow RC Racer series (Rock Racer)

Geachte heer Veldhuis,

Hartelijk dank voor uw bestelling op YellowRCShop.nl.
Uw bestelling zal vandaag verzameld & verzonden worden.


Ik las op het modelbouwforum dat u veel problemen ondervindt met de YellowRC auto's?
Dat vindt ik erg vervelend voor u, dat is uiteraard niet de bedoeling.
enz enz..... afz Michel.
Michel heeft mij een leuke aanbieding gedaan voor 2 andere autos TOP Michel.
Aangezien ik er 2 moet kopen zal ik het even goed moeten overwegen.

IK HEB EEN GROTE FOUT GEMAAKT ....

Ik dacht dat de yellowrcshop.nl van de firma yellowrc zelf was....
Maar je moet niet denken maar je moet het zeker weten..
De yellowrcshop.nl is van Michel hij heeft ook een 2de webwinkel the-border.com
De yellowrcshop.nl heeft TOTAAL NIETS te maken met de firma yellowrc.
Het is een middenstander die zijn geld (boterham) moet verdienen..
Michel Sorry voor mijn misvatting omtrent uw yellowrcshop.nl..
 
De zwakste schakel in de yellowrc wagen vind ik toch wel de 4 kleine plastic piramide tandwieltjes in het differentieel.
Die draaien op een metalen tandwiel die op de Diff. Outdrives geschroefd worden.
Er zit op dit forum zeer veel kennis en ervaring graag een advies over mijn plan.
Ik heb straks alles op ball bearing lagers draaien stalen tbones op de achterwielen.
Ik zit eraan te denken om het differentieel vast te zetten.(locken)
Wat zijn de voor en/of nadelen hier van.
Let wel op dat het hier om 2 kids gaat van 10 en 11 jaar die een beetje scheuren met die wagens.
Een nadeel zal zijn dat de bandjes harder slijten, maar bandjes heb ik genoeg wel een setje of 6 .
De spur zal misschien meer op zijn donder krijgen.Jammer dat ze geen metalen hebben.
Verder zijn de tandwielen van de yellowrc redelijk grof behalve de in de diff.
 
Tomvelsen de tandwielen in het differentieelhuis daar heb ik vet op zitten
omdat die tand wielen ingesloten zitten in het diffhuis.
Ik heb geen vet zitten op de pinion en de spur, waarom niet dat is een beetje open.
Mocht er zand in komen gaat het niet in het vet zitten tussen de spur en pinion.

Ja hallo, nogal wiedes dat je daar geen vet op doet... Iedereen met een beetje ervaring weet dat je alleen vet binnen de gearbox doet en niet op de spur en pinion.

En wat heb je dan in je differentieel zitten? vet? of olie?
 
In het differentieel zit vet.
Het loopt ook allemaal soepel nu..
Ik ben met 1 wagen helemaal klaar en die rijd weer als een zonnetje.
Alles gelagerd nieuw differentieel en spur.
Je hoort hem bijna niet lopen.
Zaterdag komt de andere aan de beurt.
Mits de onderdelen er zijn op zaterdag.
Het houd me wel van de straat..
 
Laatst bewerkt:
De zwakste schakel in de yellowrc wagen vind ik toch wel de 4 kleine plastic piramide tandwieltjes in het differentieel.
Die draaien op een metalen tandwiel die op de Diff. Outdrives geschroefd worden.
Er zit op dit forum zeer veel kennis en ervaring graag een advies over mijn plan.
Ik zit eraan te denken om het differentieel vast te zetten.(locken)
Wat zijn de voor en/of nadelen hier van.

Mijn overbuurman heeft ook 2 Yellowrc auto`s en jaaaa heeft dezelfde problemen als ik.
Vandaag reed hij ook zijn differentieel kapot van 1 van de auto`s.
Aangezien ze hier in mijn dorp waar 1 rc winkel zit (aan de rijksweg 60) bijna geen Yellowrc onderdelen op voorraad heeft.
En het wel een poos kon duren voor er weer nieuwe onderdelen binnen komen heb ik zijn differentieel gelockt.
Het gaat hem meer banden kosten ivm driften.
Maar hij kan rijden .. beter dan kapot in de kast gooien en wachten op yellowrc onderdelen.
 
Ik vind het trouwens wel vreemd dat van de 4 Yellowrc auto`s.
2 van mijn kids en 2 van de buurman zijn kids er 3 zijn waar de differentieel van kapot is gereden in 5 weken..
 
Ik wacht nog even...
Ik heb net mijn 2 auto`s helemaal weer in orde.
Alle glijlagers eruit ball bearing erin.
Wat aluminium updates erin..
Ik denk dat yellowrc binnenkort met metalen diff tandwieltjes komt.
Ik neem aan dat ze in hun nieuwe brushless versie niet met plastic diff tandwieltjes komt maar met metalen.
 
Ball bearings zullen zeker helpen, tegen speling maar ook loopt alles een stuk soepeler met minder weerstand. Zo hoef je niet snel je diff te vervangen.

Voor een auto die 30km/h gaat is alu niet nodig lijkt me.

Wat ze ook nog kunnen maken voor die wagentjes, is een center diff. Zorgt voor minder klappen op de aandrijving. In de erevo is het een hele fijne.
 
2700 views, 7 pagina's

WOW! Das veel....

Blij om te zien dat mijn review voor zoveel views en reacties zorgt.
Het blijven leuke wagentjes om mee te beginnen voor een acceptabele prijs denk ik. Goed om te zien dat de echte kenners upgrades bedenken/testen.

Keep up the good work (modding&stuff) en hopelijk komen er meer betaalbare instappers met betrouwbaardere techniek voor meer en langer lol :-)
 
Ze willen de auto`s ophalen voor onderzoek mocht de diff weer kapot gaan.
Dus gaat de Yellowrc wagen terug naar de winkel waar ze opgehaald gaan worden door Yellowrc.
 
Laatst bewerkt:
De Streetracer word dinsdag opgehaald.
ivm afbrekende achterassen 3 stuks in 5 weken.
En een nieuw differentieel waar veelste veel speling op zit.
 
Laatst bewerkt:
De nieuwe Yellowrc Dune racer XL word een 1:8 brushless.
En met een Gyro op de besturing.
Ik heb een aanbieding gezien voor 379 euro met lader en 5000 mah lipo.
 
Na alle problemen met de Yellowrc wagens heb ik voorlopig geen trek in die XL.
Ondanks dat een gyro tussen de stuur servo best wel leuk rijd.
 
Laatst bewerkt:
Back
Top