Yellow RC Racer series (Rock Racer)

Hallo mensen ,

Hier mijn eerste post , heb ook voor mijn zoon een yellow rc gekocht....wat een problemen heb ik ermee zeg . Na een paar keer rijden moter vast terug met dat ding en volgens de dealer was hij vast gelopen door zand in de moter( gratis vervangen)
Nieuwe moter na 1 uur verbrand.....bijna hele ding uitgebrand als in niet had opgelet.
Nu zelf een ander type moter erin gezet maar ook deze wordt heeeeeel warm is dat bij jullie ook ?
Gr Remy

Nee niet zo warm dat de handel in brand vliegt.
Lopen de wielen etc wel vrij..
Ik kan me voorstellen als door zand etc in lagers en /of differentieel
de motor erg warm kan worden maar zo warm....
Met de nieuwe motor plaatsen heb je het tandwiel van de motor niet te strak gezet op het grote tandwiel..)spur gear)

Mijn grootste probleem op dit moment met de Yellowrc wagens zijn.
Het verschuiven(loslopen) van de motor.
Ik heb de 2 rear plastic dogbones 71mm vervangen door 70 mm metalen dogbones.
Na een paar keer rijden hoor je de tandwielen ratelen (tandwiel van de motor en gear)
lijkt net of de Yellowrc constructie de directere aandrijving van de 70 mm metalen dogbones niet aan kan.

Laatst bewerkt:
Nee niet zo warm dat de handel in brand vliegt.
Lopen de wielen etc wel vrij..
Ik kan me voorstellen als door zand etc in lagers en /of differentieel
de motor erg warm kan worden maar zo warm....
Met de nieuwe motor plaatsen heb je het tandwiel van de motor niet te strak gezet op het grote tandwiel..)spur gear)

Nee heb dat nagekeken hij loopt mooi niet te strak.
Snap er geen hout van. Enige ervaring heb ik namelijk ik rij met traxxas e- revo en bandit waar ik al menig onderdeel van vervangen heb.

Een zelfde type van Tamiya( sterkte) , heb de aansluiting van de stekkers gesoldeerd( yellow rc is anders) hij loopt goed maar na 5 min. wordt ook deze heeeeel heet

hmm raar zou toch niet mogen...

Ik begin ook steeds meer te twijfelen over de kwaliteit van de Yellowrc auto`s.
Iets kapot rijden kan altijd (afbreken) door hard ergens tegenaan te rijden.
Maar binnen 1 week de glijlagers versleten zo dat de wielen scheef gaan staan.
Binnen 1 week de banden kaal van de street racer.
De spur/gear versleten na 3 weken
Binnen 1 maand het differentieel kapot (vandaag gebeurd)
Als dit dan het instap model moet zijn om kennis te maken met rc rijden ...
hahaha dan haken ze snel af of worden het goede sleutelaars.

hmm raar zou toch niet mogen...

Ik begin ook steeds meer te twijfelen over de kwaliteit van de Yellowrc auto`s.
Iets kapot rijden kan altijd (afbreken) door hard ergens tegenaan te rijden.
Maar binnen 1 week de glijlagers versleten zo dat de wielen scheef gaan staan.
Binnen 1 week de banden kaal van de street racer.
De spur/gear versleten na 3 weken
Binnen 1 maand het differentieel kapot (vandaag gebeurd)
Als dit dan het instap model moet zijn om kennis te maken met rc rijden ...
hahaha dan haken ze snel af of worden het goede sleutelaars.

De dingen die je noemt zijn in mijn opzicht allemaal gebruikersslijtage, dat kun je met elke auto hebben als je er flink mee tekeer gaat.

Rijd je met offroad banden op het asfalt? Dan zijn ze altijd in no-time op, ongeacht het merk.

De dingen die je noemt zijn in mijn opzicht allemaal gebruikersslijtage, dat kun je met elke auto hebben als je er flink mee tekeer gaat.

Rijd je met offroad banden op het asfalt? Dan zijn ze altijd in no-time op, ongeacht het merk.

Mijn zoon rijd er mee op de weg (klinkers).
We hebben de Street Racer gekocht (05-08-14) om op de weg te rijden.
Ook de Rock Racer hebben we gekocht (05-08-14) voor mijn andere zoon.
De Rock Racer is vele malen meer gebruikt dan de Street Racer op de zelfde klinkerweg.
De originele banden van de Rock Racer zitten er nog onder met minimale slijt sporen het zijn OFF ROAD banden die daar onderliggen.
Geen problemen met de spur gear en diffirentieel (wel de glijlagers binnen 1 week)
Jij ziet het als normale slijtage sporen ik zit het als een zeer slechte kwaliteit rc auto.

http://yellowrcshop.nl/Wat-is-Yellow-RC.html

Lees de text maar eens op de yellowrcshop . letterlijke text:

Yellow-RC is een RC merk: radiografisch bestuurbare auto's.
De Yellow-RC auto's zijn geschikt voor iedereen, onder andere beginners en kinderen vanaf 7 jaar.
Yellow-RC auto's zijn instap hobby wagens, bedoeld om lang mee te gaan. Met deze wagens kun je kennis maken met de RC hobby voor een zeer beschaafde prijs van €109,-.

BEDOELT om LANG mee te gaan binnen 3 weken kun je beginnen met sleutelen.
Ik heb 2 kids 10 en 11 jaar die rijden hier op de straat met die auto`s.
Niet meer en niet minder..

Laatst bewerkt:
Mijn zoon rijd er mee op de weg (klinkers).
We hebben de Street Racer gekocht (05-08-14) om op de weg te rijden.
Ook de Rock Racer hebben we gekocht (05-08-14) voor mijn andere zoon.
De Rock Racer is vele malen meer gebruikt dan de Street Racer op de zelfde klinkerweg.
De originele banden van de Rock Racer zitten er nog onder met minimale slijt sporen het zijn OFF ROAD banden die daar onderliggen.
Geen problemen met de spur gear en diffirentieel (wel de glijlagers binnen 1 week)
Jij ziet het als normale slijtage sporen ik zit het als een zeer slechte kwaliteit rc auto.

Wat is Yellow-RC? :: YellowRCShop.nl

Lees de text maar eens op de yellowrcshop . letterlijke text:

De Yellow-RC auto's zijn geschikt voor iedereen, onder andere beginners en kinderen vanaf 7 jaar.
Yellow-RC auto's zijn instap hobby wagens, bedoeld om lang mee te gaan. Met deze wagens kun je kennis maken met de RC hobby voor een zeer beschaafde prijs van €109,-.

BEDOELT om LANG mee te gaan binnen 3 weken kun je beginnen met sleutelen.
Ik heb 2 kids 10 en 11 jaar die rijden hier op de straat met die auto`s.
Niet meer en niet minder..
Ze zullen ook lang meegaan, als je er goed mee omgaat.
Heb je het brushed motortje even laten indraaien?
Kinderen uitgelegd dat niks zo'n auto (brushed motor) sneller vernield, dan vol gas vooruit, en onmiddellijk weer achteruit? Vooral op asfalt sloopt dat niet alleen de motor, maar ook de banden.

Kinderen hebben gewoon wat uitleg nodig, natuurlijk zijn het niet de stevigste auto's: het is allemaal puur plastic. Maar hey: daar is het ook naar geprijsd.
Je moet het wel een beetje relativeren, je kan niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.
Natuurlijk is het niet dezelfde kwaliteit als een Serpent Cobra offroad buggy van €500,-.

Ze zullen ook lang meegaan, als je er goed mee omgaat.

Als je een auto levert en adverteert als een goede beginnersauto moet je er vanuit gaan dat je klant er NIET goed mee omgaat. De klant heeft nog geen idee wat de goede en slechte manier is van motor inlopen, gearmesh instellen, etc. Daar heb je als fabrikant/leverancier je op in te stellen en hoor je je product daarop af te stemmen.

Als ik €109 euro uitgeef aan een complete auto kan ik niet verwachten dat het dan ook superkwaliteit is. En het mag in dit geval wel als een beginners auto geadverteerd worden, omdat het ook op die categorie gericht is. Echter zijn glijlagers ook niet de beste manier van lagering, maarja voor €109 kun je niet veel meer verwachten dan dat. Je kunt beter een paar fatsoenlijke kogellagers kopen, heb je minder wrijving en dus minder slijtage. Het lijkt me ook heel sterk dat het door metalen dogbones komt dat je tandwielen kapot gaan. heb je je slipperclutch wel goed afgesteld en staat deze niet te strak?

En 3 weken is lang.. Ik check mn auto na elke rit en maak hem om de 3 ritten helemaal schoon. Als je sleutelen aan je wagen niks vind, dan is deze hobby niet voor je weggelegd en kun je maar beter er mee stoppen. Mag je blij zijn dat het maar €109 was ipv. €300+.

Maar kort samengevat: Je krijgt waarvoor je betaalt. Wil je goede kwaliteit dan zul je er uiteraard meer voor moeten betalen dan die schamele €109 euro..

En beste Mariov123, spreek je jezelf niet een beetje tegen als je bovenaan deze pagina al begint met "Ik kan me voorstellen als door zand etc in lagers en /of differentieel" en vervolgens hier gaat lopen reclameren over slechte kwaliteit van differentiëlen en lagers? Eerder slecht onderhoud dan slechte kwaliteit!

Als ik €109 euro uitgeef aan een complete auto kan ik niet verwachten dat het dan ook superkwaliteit is. En het mag in dit geval wel als een beginners auto geadverteerd worden, omdat het ook op die categorie gericht is. Echter zijn glijlagers ook niet de beste manier van lagering, maarja voor €109 kun je niet veel meer verwachten dan dat. Je kunt beter een paar fatsoenlijke kogellagers kopen, heb je minder wrijving en dus minder slijtage. Het lijkt me ook heel sterk dat het door metalen dogbones komt dat je tandwielen kapot gaan. heb je je slipperclutch wel goed afgesteld en staat deze niet te strak?

En 3 weken is lang.. Ik check mn auto na elke rit en maak hem om de 3 ritten helemaal schoon. Als je sleutelen aan je wagen niks vind, dan is deze hobby niet voor je weggelegd en kun je maar beter er mee stoppen. Mag je blij zijn dat het maar €109 was ipv. €300+.

Maar kort samengevat: Je krijgt waarvoor je betaalt. Wil je goede kwaliteit dan zul je er uiteraard meer voor moeten betalen dan die schamele €109 euro..

En beste Mariov123, spreek je jezelf niet een beetje tegen als je bovenaan deze pagina al begint met "Ik kan me voorstellen als door zand etc in lagers en /of differentieel" en vervolgens hier gaat lopen reclameren over slechte kwaliteit van differentiëlen en lagers? Eerder slecht onderhoud dan slechte kwaliteit!
Helemaal mee eens.
Had niet eens gelezen over dat zand erin, dat is in élke auto uit den boze.

Als je een auto levert en adverteert als een goede beginnersauto moet je er vanuit gaan dat je klant er NIET goed mee omgaat. De klant heeft nog geen idee wat de goede en slechte manier is van motor inlopen, gearmesh instellen, etc. Daar heb je als fabrikant/leverancier je op in te stellen en hoor je je product daarop af te stemmen.
Nee, dat vindt ik juist niet.
Je kan als beginner ook een €500,- Serpent kopen die je met moeite stuk weet te krijgen, alleen dat willen beginners weer niet, het moet allemaal goedkoop en makkelijk, maar ervoor willen betalen ho maar. Dan krijg je dit dus: een simpele goedkope auto, zonde luxe opties als metalen lagers etc.

Je moet niet denken dat dat soort opties er niet opzitten omdat het niet kán: er zijn genoeg auto's waarbij dat wel zit. Kijk maar naar de €500,- Serpent die ik er steeds als voorbeeld bijneem: die heeft het allemaal. Alleen willen beginners dat vaak niet uitgeven.
Prima natuurlijk, maar ga dan niet zeuren. Wil je minder betalen? Dan moet er érgens op bespaard worden, en dat is dan uiteindelijk op de auto zelf.

Kijk maar op bol.com: Daar staat de YellowRC auto ook. Ik wil best geloven dat hij daar wel verkoopt, maar de €500,- Serpent totaal niet.

Thaan als je goed leest was een antwoord op lior het met zand in lagers gear etc.
Hij had/heeft een probleem met een warme motor in zijn Yellowrc auto..
Ik blaas met een compressor toch echt wel de handel schoon.
en controleer regelmatig de auto`s lagers assen etc..

Thaan quote :Kinderen uitgelegd dat niks zo'n auto (brushed motor) sneller vernield, dan vol gas vooruit, en onmiddellijk weer achteruit? Vooral op asfalt sloopt dat niet alleen de motor, maar ook de banden .. Dit kan niet met een yellowrc auto.
Als je van voor uit naar achteruit wil gaan moet je de hendel 2x naar voren bewegen 1x is de rem de 2x is achter uit.
Waarom blijven de banden van de rock racer wel goed en zijn ze van de streetracer binnen 1 week kaal.???

Heb ook inmiddels alle glijlagers vervangen door goede lagers.
Ik ben nieuw in de RC wereld dus koop je voor de kids eerst een start auto.
Waar mee je de kids een groot plezier mee doet. 109 euro is ook geen geld voor een rc auto klopt allemaal.
Maar mag je verwachten van een auto dat hij het langer dan 1 maand uithoud ??

Achteraf vind ik het weggegooid geld voor een Yellowrc wagen en kun je beter meer uitgeven.
Als je met een yellowrc wagen door blijft rijden kom je vanzelf wel op een onkosten post van een paar honder euro om die auto aan het rijden te houden.
Wat ook jammer is dat je veel onderdelen niet in aluminium ijzer kunt kopen
bijv spur gear , differentieel
Jullie hier zijn denk ik allemaal pro`s met betere wagens en kunnen sleutelen als een nieuwe.
Lees de text nog maar eens GOED op de yellowrcshop . letterlijke text:

De auto zou lang mee moeten gaan een voor kinderen vanaf 7 jaar oud.
Sorry maar ik zie een kind van 7 jaar niet de auto uit elkaar halen en schoonmaken.
Dan zal ik het niet eens hebben over het vervangen van het differentieel.
Kleinzoon zal eens van opa zo`n yellowrc wagen krijgen.
Dan heb ik medelijden met de ouders van het kind vanaf 7jaar.
Onderdelen voor de yellowrc wagens zijn ook moeilijk verkrijgbaar omdat ze de vraag niet aankunnen dat zegt mij ook genoeg.

Nee, dat vindt ik juist niet.
Je kan als beginner ook een €500,- Serpent kopen die je met moeite stuk weet te krijgen, alleen dat willen beginners weer niet, het moet allemaal goedkoop en makkelijk, maar ervoor willen betalen ho maar. Dan krijg je dit dus: een simpele goedkope auto, zonde luxe opties als metalen lagers etc.

Thaan ik heb 2 kids 10 en 11 jaar vind je het dan niet gek dat ik GEEN 1000 euro uitgeef voor 2 Serpent rc auto`s.

Maar iedereen mag zijn mening hebben , maar ik ook dus.
Mvg Mario

Thaan ik heb 2 kids 10 en 11 jaar vind je het dan niet gek dat ik GEEN 1000 euro uitgeef voor 2 Serpent rc auto`s.

Maar iedereen mag zijn mening hebben , maar ik ook dus.
Dat vindt ik absoluut niet gek, maar ik probeer je alleen te zeggen dat je de boel moet relativeren, en dat wat jij allemaal roept, ook absoluut kan: alleen niet voor €109,-.
Dan ben je inderdaad €1000,- verder voor 2 auto's.
En dan vergeten we voor het gemak nog even dat een paar jaar geleden, je met gemak €1000,- voor 1 auto kwijt was, want de prijzen zijn gigantisch gedaald de afgelopen jaren.

"bedoeld om lang mee te gaan" betekent niet dat ze het eeuwig leven hebben: gebruik is slijtage, maar hey: de onderdelen zijn los verkrijgbaar, dus hij is zo weer te fixen. Probeer dat maar eens met een Nikko van de Bart Smit. Hij is dus wel degelijk bedoeld om lang mee te gaan.

Je hebt je auto overigens niet op YellowRCshop gekocht, dus flauw om dat aan te halen als claims van de verkoper ;)

Onderdelen zijn inderdaad allemaal redelijk op aan het raken overal, maar op Yellowrcshop.nl hebben ze nog wel wat.

Ik snap je punten ook wel hoor, zo zit het niet, alleen het klinkt voor mij meer als klagen over je kia picanto van €999,- en de functies van een BMW verwachten, als je begrijpt wat ik bedoel..

Ik zou dan voor een paar tientjes meer een LRP Twister of iets van Team C overwegen. Enige nadeel bij LRP, de onderdelen zijn nogal duur, maar de Twister kan wel een stootje hebben. Standaard voorzien van kogellagers.

Glijlagers op de wielassen zouden verboden moeten worden. Of je moet ze gelijk upgraden naar kogellagers, of als je dat pas later doet, ook meteen nieuwe assen kopen, omdat ook de assen wat ingesleten zijn, en je na plaatsen van de kogellagers nog veel speling houdt.

Trouwens, een paar jaar geleden 1000 euro voor 1 auto? En dan een 1:12? Zelfs een duurder merk als Kyosho bood jaren geleden de Lazer ZX-5 RTR aan voor onder de 300, dat is een 1:10 4WD, met kogellagers op alle lagerpunten. Dus ik denk dat we wel verder terug gaan dan een paar jaar voor een auto voor 1000 euro, of het moet om een big scale gaan. Maar die vergelijken met een 1:12 is niet echt eerlijk, denk ik.

"bedoeld om lang mee te gaan" betekent niet dat ze het eeuwig leven hebben: gebruik is slijtage, maar hey: de onderdelen zijn los verkrijgbaar, dus hij is zo weer te fixen. Probeer dat maar eens met een Nikko van de Bart Smit. Hij is dus wel degelijk bedoeld om lang mee te gaan.

Je hebt je auto overigens niet op YellowRCshop gekocht, dus flauw om dat aan te halen als claims van de verkoper :wink:

Onderdelen zijn inderdaad allemaal redelijk op aan het raken overal, maar op Yellowrcshop.nl hebben ze nog wel wat.

Ik snap je punten ook wel hoor, zo zit het niet, alleen het klinkt voor mij meer als klagen over je kia picanto van €999,- en de functies van een BMW verwachten, als je begrijpt wat ik bedoel..

Klopt de auto`s komen van een lokale rc winkel hier.
Ik dacht dat de yellowrcshop.nl ook van yellowrc zelf was.
kom er net achter van niet sorry hier voor.!!.
De yellowrcshop is van ene Michel van www://the-border.com
Heb daar vanavond onderdelen besteld voor de yellowrc wagen.

Aluminium Chassis Side Plates B YEL12211 hoop hier mee de speling tussen
de spur gear en motor tandwiel zo klein mogelijk mee te krijgen.
Body Clip A/B- Small YEL13002
Rear Axles + Diff. Outdrives (Metal) YEL12017 die zullen wel in gesleten zijn door de glijlagers.
Traxxs lagers 7020 die passen in het differentieelhuis voor de diff outdrives
Spur Gear + Diff. Gears assembly mocht de rock racer het begeven heb ik alle onderdelen voor de differentieel in huis gelijk de glijlager eruit en de traxxas lagers erin.
Ik probeer ook de wagens op de weg te houden zo als je ziet.
Ik had misschien ook verder moeten kijken dan mijn neus lang is.
En deze yellowrs wagen niet moeten kopen en iets meer uit moeten geven.
En eerst verdiepen in de rc wereld.
En had ik een auto moeten kopen waar alle draaiende onderdelen van metaal waren ipv plastic. en alle lagers ball bearing ipv glijlagers.
Maar kan het niet meer terug draaien.
Of mijn verlies nemen (yellowrc wagens op mp verkopen)en als nog
betere terug kopen.
Ik zat aan deze auto te denken betaalbaar voor mij.
http://www.toemen.nl/sparrowhawk-xxt-brushless-truggy-4wd-rtr-24ghz-p-7737.html

zorg ook dat je was vet tussen te tandwielen hebt, dat vermindert hitte die de wrijving veroorzaakt. En speling tussen de spur en de pinion? je kunt toch gewoon de motor verschuiven en wat locktite op de schroefjes die de motor op zijn plaats houden doen?

zorg ook dat je was vet tussen te tandwielen hebt, dat vermindert hitte die de wrijving veroorzaakt. En speling tussen de spur en de pinion? je kunt toch gewoon de motor verschuiven en wat locktite op de schroefjes die de motor op zijn plaats houden doen?

Klopt dat kan allemaal tomvelsen heb ik inmiddels ook gedaan.
De motor (Pinion) van de yellowrc en de spur zit op een plaatje plastic wat buigbaar is. Daarom een aluminium upgrade om die speling uit te sluiten.
De bovenstaande bestelling is voor de andere Yellowrc wagen.
Verder heb ik inmiddels alle glijlagers uit beide Yellowrc wagens vervangen.
Ik moet alleen nog bij de rockracer de glijlagers die in het differentieel zitten nog vervangen.
Tomvelsen de tandwielen in het differentieelhuis daar heb ik vet op zitten
omdat die tand wielen ingesloten zitten in het diffhuis.
Ik heb geen vet zitten op de pinion en de spur, waarom niet dat is een beetje open.
Mocht er zand in komen gaat het niet in het vet zitten tussen de spur en pinion.

Laatst bewerkt:
Back