Yellow RC Racer series (Rock Racer)

Dat ziet er wel iets ingewikkelder uit dan dat van mij haha. Mijn koplampen zijn trouwens ook power LEDs! Heb er alleen iets meer voor betaald :(

Oh. Dan moet je rekening houden met 200mA tot 350mA. En bij 350 worden ze bloedheet! wel even je weerstandje herberekenen.
Met de juiste reflectors en/of lensjes kan je er dan prima mee rijden in het donker.
Deze zullen je op de (kleine) accu best wat rijtijd kunnen kosten.

Dan heb ik denk iets minder power LEDs. Ze pakken 20 mA! Met een collega ga ik ze nog even door meten voor de zekerheid :)

igorps1403926545782.jpg

1W power LEDs (200-350mA)

G13177B.jpg

standaard LEDs (20-35mA)

Oke, de wagen werkt zonder de bind plug. Helaas staat er helemaal geen spanning op deze poort :( Ik zal de LEDs dus op de accu leads aan moeten sluiten!

Gister dan eindelijk alles in elkaar gesoldeerd. Ik heb een verlengkabeltje voor de balance plug gekocht en daar de lampjes opgesoldeerd. Hier zit ook meteen mijn alarm op, deze kon door de verlengkabel permanent op het wagentje gemonteerd worden! Hieronder een tweetal foto's;

full

full

Ik kwam er ook achter dat de beschermfolie nog op mijn kap zat, vond het al zo lelijk haha. Helaas daardoor wel wat stickers op moeten offeren. Met de lampjes gemonteerd nu vind ik het er erg strak uitzien!

Laatst bewerkt door een moderator:
Het volgende project heeft zich al aangediend. Het valt mij op dat de standaard banden vrij snel slijten, de vering is ook wat zacht. Ik heb de veervoorspanning al wat aangepast en zit eraan te denken om andere wieltjes te kopen die hopelijk wat minder snel slijten! Is het nog de moeite om wat zwaardere achter veren te monteren om de banden wat te ontzien?

Hallo allemaal, wordt er nog gereden met de YellowRC racers? Ik heb sinds gisteren een camera gekocht en heb wat live actie filmpjes!

Er komt onderhand wel wat speling op de hubs die vanuit het differentieel komen om de aandrijfassen aan te drijven, ik kan ze redelijk wat heen en weer bewegen in de transmissiebox, dat lijkt me niet de bedoeling!

Hallo allemaal, wordt er nog gereden met de YellowRC racers? Ik heb sinds gisteren een camera gekocht en heb wat live actie filmpjes!

Er komt onderhand wel wat speling op de hubs die vanuit het differentieel komen om de aandrijfassen aan te drijven, ik kan ze redelijk wat heen en weer bewegen in de transmissiebox, dat lijkt me niet de bedoeling!
Hoi. Ik heb de Rock Racer. Ik gebruik hem nog wel eens ja. Al wel een paar onderdeeltjes vervangen, hier en daar eens scheurtje maar op zich nog best heel aardig te doen. Motor begint ook wel een beetje tegen zn eind aan te lopen denk ik, maar wat kan je ook verwachten voor deze prijs?
Ik had wel het idee dat je auto toch wat sneller zou moeten kunnen, of heb je rustig aan gedaan ivm de camera?

Ik ga maar een paar stukjes volgas. Dan redt het wagentje 50 km/h, gemeten met GPS :)

Er ligt veel grind op het stukje waar ik rijd, bij volgas sta ik direct achterstevoren ;)

Begint bij jou de brushless motor op te raken, of heb je de brushed versie??

Laatst bewerkt:
Ik ga maar een paar stukjes volgas. Dan redt het wagentje 50 km/h, gemeten met GPS :)

Er ligt veel grind op het stukje waar ik rijd, bij volgas sta ik direct achterstevoren ;)

Rock racer is brushed, is geen brushless van.
Dat achterstevoren is herkenbaar idd. Ik zou verwachten dat de gyro dit zou opvangen bij de brushless. Met mn HPI Firestorm met AVC heb ik daar geen last van

Ff mn archief gekeken. Weinig van de rockracer. Deze wel

Leuke springschans! Dan lijkt het me dat de HPI iets heeft dat ook de wielspin controleert. Bij mij zorgt de gyro er alleen voor dat als je volgas rechtdoor gaat, de wagen netjes rechtdoor blijft gaan. Wel goed te merken trouwens! Als het sturen netjes afgeregeld staat blijft hij strak rechtdoor gaan.

Thx!
AVC is van spektrum. Nu je't zegt; pasgeleden even met een duneracer XL gereden op 3s lipo. Moeilijk te contoleren.
Als mn rock racer motor echt de geest geeft bouw ik m misschien om naar brushless. Misschien nieuwe kopen wel voordeliger .
Ik vind de yellow rc's echt leuke auto's; zeker met kinderen. Goede prijs kwaliteit verhouding!

50km/h is lang niet slecht! Haal ik ook ongeveer met mn HPI Firestorm op 2s.

Back