Yellow RC Racer series (Rock Racer)

Ik vind het een zeer leuk wagentje voor het geld! Ik zit stiekem al wel te kijken voor een aanvulling/opvolger, heb nu de Carson Beat Warrior op het oog!

Persoonlijk zou ik geen Carson aanraden... Onderdelen zijn namelijk ook niet altijd makkelijk te verkrijgen en zijn niet voor niets niet heel erg populair.

M'n jongste zoontje van 5,5 wil graag een RC auto als nieuwjaarsgeschenk.

Na wat zoekwerk kwam ik uit op de Yellow RC Racers. Lijken me leuke instappers. De prijs ligt wat hoger dan een "speelgoedauto", maar mag er dan ook een betere kwaliteit van verwacht worden?
Ik lees wel interessante zaken: Lipo ipv NiMH, wisselstukken beschikbaar (makkelijk?)

Is zo'n karretje handelbaar in de handen van een 5 jarige? Ik heb het dan wel over de brushed versie die volgens de spcs 35 km/u haalt, terwijl de brushless versie tegen de 50 km/u zit (en dat lijkt me dan weer te snel). Kan je met een 1/12 schaal auto in de tuin (kort gras) rijden?

De brushless versie lijkt me inderdaad iets teveel van het goede, 50 km/h is niet niks! Door kort gras rijden kan, wel met enig beleid.

@Scrap, ik zou hem nieuw kopen dan.

@steven, welk merk raad jij aan? Traxxas of Losi of iets dergelijks?

Traxxas en Losi zijn al wat betere merken. Traxxas omdat er gewoon heel veel van te vinden is. Dus makkelijk aan onderdelen te komen. En zelf vind ik ze zeer sterk :)
Losi is ook een erg goede keus, en bij de juiste modellen heb je een bom van een wagen.
Ook hpi heeft een aantal mooie wagens.

Bedankt voor de tips, ga ik daar eens naar kijken!

Bij deze nog een filmpje, inclusief stukje op twee wielen rijden.

Bedankt voor de tips, ga ik daar eens naar kijken!

Bij deze nog een filmpje, inclusief stukje op twee wielen rijden.

De vraag is wat wil je er mee doen? Onroad of echt offroad? Snelheid of controle? Veel of weinig onderhoud?
Voor mij was de beste keus de HPI Firestorm; snel, weinig upgrades nodig en zeer robuust!

M'n jongste zoontje van 5,5 wil graag een RC auto als nieuwjaarsgeschenk.

Na wat zoekwerk kwam ik uit op de Yellow RC Racers. Lijken me leuke instappers. De prijs ligt wat hoger dan een "speelgoedauto", maar mag er dan ook een betere kwaliteit van verwacht worden?
Ik lees wel interessante zaken: Lipo ipv NiMH, wisselstukken beschikbaar (makkelijk?)

Is zo'n karretje handelbaar in de handen van een 5 jarige? Ik heb het dan wel over de brushed versie die volgens de spcs 35 km/u haalt, terwijl de brushless versie tegen de 50 km/u zit (en dat lijkt me dan weer te snel). Kan je met een 1/12 schaal auto in de tuin (kort gras) rijden?
Ik denk dat 5 jaar wellicht nog iets te jong is voor een hobby RC, of je zoontje moet al goede controle hebben. Mocht je toch kiezen voor een hobby grade, zou ik zeker voor yellow RC kiezen. Onderdelen overal te krijgen en niet duur. Makkelijk te vervangen.
Gras is nooit best voor een RC, maar kies dan voor een hoge(re) auto, zoals de Yellow RC Rock Racer.....

Van beide zoek ik wat eigenlijk, onroad en offroad. De HPI ziet er goed uit ja! Ik kwam ook de Traxxas E-Revo 1:16 tegen. Ik weet niet of LRP een gangbaar merk is? De LRP S10 Blast BX2 lijkt me ook wel wat!

Van beide zoek ik wat eigenlijk, onroad en offroad. De HPI ziet er goed uit ja! Ik kwam ook de Traxxas E-Revo 1:16 tegen. Ik weet niet of LRP een gangbaar merk is? De LRP S10 Blast BX2 lijkt me ook wel wat!
E-revo zijn geweldige auto's. Klein, maar oersnel en degelijk.
LRP is zeker gangbaar en goed. Buggies zijn zeker fun to drive en met 4x aandrijving makkelijker te besturen. Daar zit ook wel het nadeel; 4wd is wel wat kwetsbaarder en kostbaarder in onderhoud dan 2wd.

Dat is een goed punt! Alle wagens die ik heb bekeken zijn 4WD. Ik moet zeggen dat het sleutelen me wel goed af gaat. Na jaren motorrijden en sleutelen aan motoren is een auto op schaal een verademing moet ik zeggen!

Ik vond de mini Revo niet echt wat, zat heel lastig in elkaar, en ging vrij snel stuk.
Maar met de nieuwe bulkheads zijn ze misschien beter geworden.
Dan zou ik voor een Slash 4x4 oid gaan.
De LRP's zijn ook prima auto's, alleen zijn onderdelen wat duurder.

Bedankt voor de input Ruud :) Ik ga er nog eens wat nachtjes over slapen. Het is jammer dat Carson slecht te boek staat, de Beat Warrior vind ik een mooi ding! Nog een vraag met betrekking tot de wat uitgebreidere wagens; hebben deze allemaal een vrije poort op de ontvanger om verlichting op te knutselen?

Zelf een erevo VXL gehad en je moet echt letten op de diffjes. Zo snel mogelijk een middendiff erin hangen als je zeker wilt zijn dat de diffjes langer mee gaan. Maar hij heeft ongelofelijk veel kracht, en dankzij z'n 4wd is hij ook erg leuk in t gras. En is makkelijk mee te nemen.
Heb er achteraf een beetje spijt van dat ik m heb verkocht. Was wel erg leuk voor in de tuin. Precies het goede formaat :)
De dex210's doen het met mini pins ook heel goed hoor ;-)

Maar t is een hele snelle auto, met veel kracht, zeker voor zijn formaat. Want het is echt een superbrushless systeem!

Servo zou ik wel snel vervangen door een mg. Ik heb er een corona servo van 9€ in gedaan, met een beetje aanpassingen heb je een hele goede servo :)
Erg leuke auto, maar moeilijk om aan te sleutelen (je bent echt lang bezig wil je de diffs erit halen) en vergt veel onderhoud.

Bedankt voor de input Ruud :) Ik ga er nog eens wat nachtjes over slapen. Het is jammer dat Carson slecht te boek staat, de Beat Warrior vind ik een mooi ding! Nog een vraag met betrekking tot de wat uitgebreidere wagens; hebben deze allemaal een vrije poort op de ontvanger om verlichting op te knutselen?
Meeste ontvangers hebben dit wel, gewoon van te voren even checken. En als het om de looks gaat, koop er een nieuwe body bij in een beatle vorm, leuk om te hobbyen.

Ik vond de mini Revo niet echt wat, zat heel lastig in elkaar, en ging vrij snel stuk.
Maar met de nieuwe bulkheads zijn ze misschien beter geworden.
Dan zou ik voor een Slash 4x4 oid gaan.
De LRP's zijn ook prima auto's, alleen zijn onderdelen wat duurder.
Slash is denk ik de meest verkochte offroad auto en niet zonder reden, gewoon heel degelijke auto. Qua looks niet mijn auto, anders had ik een slash gedaan ...

Bedankt voor de input, nogmaals! Wat is trouwens jullie ervaring met de brushless YellowRC racers? Op de doos staat 55 km/h, ik kom alleen niet verder dan 49,5 km/h met standaard tandwielen en banden. Of worden dat soort snelheden altijd overdreven door de fabrikant?

Voor het uit elkaar halen van De Mini Revo heeft Darkeclipticheart op youtube wel wat duidelijke videos, die waren er nog niet toen ik hem had.

Vrijwel alle auto's hebben een vrije poort op de ontvanger.
Maar maak misschien even een eigen topic aan, dit leest wat lastig.

Die worden vaak overdreven, en zijn waarschijnlijk gemeten onder ideale omstandigheden, met een helemaal volle, nieuwe LiPo, nieuwe banden, etc.
Maar die 5 kilometer per uur zou ik niet merken denk ik.

Back