Zeillogger KW140 Wilhelmina VII

Verder met de logger. Dit keer een metalen opbouw die licht geeft in het verblijf eronder.
20190425_190438_800x600.jpg
20190425_211559_800x600.jpg
20190425_211607_800x600.jpg
20190429_192439_800x600.jpg
20190429_192603_800x600.jpg

Ik ben geen schaalmodelbouwer maar ik verzeil wel eens in een ander draadje op modelbouwforum....

Het is echt genieten, deze foto's. Prachtig werk!

Hoi Kees,

Ik zie dat je aan de binnenzijde een grijs/blauwe kleur hebt gebruikt doen ze vaker met overnaads gebouwde sloepjes. Is dat een speciale verf voor dit soort toepassingen en weet jij toevallig met wat voor soort verf dit zou moeten zijn?

9376f0598068d9e88479c5e6891e2b44.jpg

BTu1aRISP96YWR52CRi6tr6GG23aEbxIJqtW8X6NYmL5kvf0NsTyfwT5IhG-jCq1HYcRGgrG5LA02R_wcybpqRM8jQVzrEijc-Gt8Z1fQWSnUiRY7P10wn1X5bca9q2sRQ6K

2005_0106BVIIsteamout0019.jpg

Ik durf dat niet te zeggen. Mijn sloep is gewoon wit aan de binnenkant waarbij ik ben uitgegaan van gerestaureerde sloepen die erop lijken. Nu je het zo zegt ben ik inderdaad ook wel foto's tegen gekomen met die blauwe/grijze kleur aan de binnenkant maar ik weet daarvan niet de reden. Misschien een soort menie?

Ik durf dat niet te zeggen. Mijn sloep is gewoon wit aan de binnenkant waarbij ik ben uitgegaan van gerestaureerde sloepen die erop lijken. Nu je het zo zegt ben ik inderdaad ook wel foto's tegen gekomen met die blauwe/grijze kleur aan de binnenkant maar ik weet daarvan niet de reden. Misschien een soort menie?

Het staat mij bij dat dit (vroeger?) gebruikt werd om met name vliegen en andere insecten af te schrikken (of was het misschien voor de vogels en hun poepgedrag :eek: o_O?).
Of het een vorm van bijgeloof is weet ik niet, maar met name de Engelse zijn nog vrij trouw aan het gebruik van de lichtblauwe kleur voor de binnenkant van hun roei- open zeil- boten / Dingy's of hoe je ze allemaal wilt noemen.​
Ik heb zojuist geprobeerd dit onderwerp te Googlen maar kan het even niet zo snel vinden, toch weet ik zeker dat ik dit vroeger ooit eens gelezen of gehoord heb, alleen WAAR stond of was dat ook al weer?
Groet, Bert

Het staat mij bij dat dit (vroeger?) gebruikt werd om met name vliegen en andere insecten af te schrikken (of was het misschien voor de vogels en hun poepgedrag :eek: o_O?).
Of het een vorm van bijgeloof is weet ik niet, maar met name de Engelse zijn nog vrij trouw aan het gebruik van de lichtblauwe kleur voor de binnenkant van hun roei- open zeil- boten / Dingy's of hoe je ze allemaal wilt noemen.​
Ik heb zojuist geprobeerd dit onderwerp te Googlen maar kan het even niet zo snel vinden, toch weet ik zeker dat ik dit vroeger ooit eens gelezen of gehoord heb, alleen WAAR stond of was dat ook al weer?
Groet, Bert

Ha leuk! Dank voor alle reacties!

Ik denk ook dat er een heel praktische reden is dat je dit veel ziet, ik zou er daarom graag de vinger op leggen zodat ik ook weet of ik dan alles moet doen of alleen het deel boven de waterlijn. Als iemand meer weet hou ik me aanbevolen!!

Wat een prachtig bouwwerk, ik struikelde net over dit topic, maar ik moet zeggen dat ik aangenaam de laatste 30min heb zitten lezen, wat een mooie boot, de detailles maken het volledig af.
Dit blijf ik volgen.

Back