ZELF EEN 140CC V8 BOUWEN.

• Topicstarter Topicstarter Ton van der Sluijs
  • Startdatum Startdatum
Ton van der Sluijs zei:
mogge D.Knoppers... het compressorhuis is al klaar; nu het binnenwerk nog :D kijk maar naar de allereerste foto in deze topic

groeten Ton

Vond het er al idd verdomd veel op lijken maar kon er verders niets meer over terug vinden.

Al een idee hoeveel druk je gaat draaien. vergeet de Blow of niet... of was het een compressor ipv uitlaatturbo. Zag er uit of hij op je krukas zit dus neem ff compressor aan.

Ach , wat is jalouzie :( Alles is betrekkelijk wat we doen en wat we leuk vinden; zaaks ik dat we dat wat we zelf doen plezier in hebben. :wink: Maar goed, het oliepeilstokje..... Toen ik in 1984 de carterpan freesde vond ik de afmeting zeer estetisch; en nóg :D echter, als ik kijk hoeveel oliekanalen het blok heeft en ruimtes waar olie blijft staan, denk ik dat het beter is om een olietankje ónder de motor te zetten met een oliekoeler (óók weer leuk om te maken :P ). omdat het blok toch op een frame komt mét een dashboard met klokken en een gashandel kan dit. De compressor is in de zelfde tijd gemaakt, echter, kogellagers kunnen niet tegen 78000toeren 8O dus dan maar een turbineachtige oplossing bedenken. We zien wel :D

Ton van der Sluijs

Hier een ex binnenvaartschipper :o
Wij hadden een"" MWM"" met oplading zo als dat wij dat plegen te noemen he.
Maar in ieder geval zo.n jankding.(blower)
Die nog heel lang na liep als je de motor stopte.
Ik weet helaas het toerental niet meer van dat ding maar hoog was het wel
En daar zaten speciale naaldlagers in dat weet ik dus nog wel hoor. :roll:
mvg
Frederik :D :D

(uitlaatgas) Turbo's op personenwagens draaien tussen de 100.000 en 200.000 rpm afhankelijk van de afmetingen.
Deze zijn tegenwoordig wel uitgevoerd met kogellagers. Anders moet je glijlagers nemen.
Toerentallen van compressors weet ik niet maar zal ook best nog hoog zijn.

Hallo Frederik :D in je mailbox....

Ik ga ook voor glijlagers onder druk; kogellagers van die diameter zijn gewoon niet bestand ertegen, bovendien zou het mij een uitdaging zijn om glijlagers te maken én te bewerkstelligen dat het ook werkt.

Hallo allemaal :D :D Tussen al het overwerken door toch nog tijd gevonden om de kettingspanners van de nokkenas kettingen te maken.

de onderplaat zit met een spie in het huis gefixeerd... de muizetandjes met een steek van 0,3mm zijn voor een goede borging en houvast

By vandersluijs at 2007-07-27

Hier zie je het spiegleufje van 3mm breed in het huis...

hier het eindresultaat!!

Goedemorgen Ton,

Waar zijn deze kettingen precies voor nodig?
Ik heb namelijk wel de eer gehad om een Rover V8 te slopen, maar zoiets komt me niet bekend voor. ;-)

Ruskenhunter
mvg
ps
Ja en slopen of dat/dat nou zo.n eervolle baan is :?: :?: :?: :?: :?:

Dus de zogenaamde distributieketting :D Wordt in motoren nog veel gebruikt, bij auto's is het tegenwoordig vaak een riem.

Burp :roll:

Wordt in motoren nog veel gebruikt, bij auto's is het tegenwoordig vaak een riem :| :|

Gaat geloof ik ook met een elastiekje hoor :wink: mvg
Frederik :D :D :D

Burp zei:
Dus de zogenaamde distributieketting :D Wordt in motoren nog veel gebruikt, bij auto's is het tegenwoordig vaak een riem.

Ze zijn destijds over gestapt op de distributiesnaar om geluid te reduceren. Het blijkt echter dat met de huidige technieken het weinig uitmaakt, vandaar dat men steeds vaker terug gaat naar de ketting. Onze Avensis heeft een 2.2 D-4D D-CAT, een volledig aluminium diesel met ketting. Deze wordt intern meegesmeerd en hoeft nooit vervangen te worden en knapt ook niet. Ideaal.

Jorrit

Onze Avensis heeft een 2.2 D-4D D-CAT, een volledig aluminium diesel
______________________________-
Ik denk het toch niet hoor

De nieuwe 2,2 liter D-4D motor levert een vermogen van 177 pk/130 kW bij 3.600 tpm. Bovendien beschikt hij over een indrukwekkend maximum koppel van 400 Nm tussen 2.000 en 2.600 tpm. De aluminium krachtbron is voorzien van innovatieve dieseltechnologieën, zoals een Common Rail systeem met de nieuwe generatie piëzoverstuivers, die onder een druk van maar liefst 1.800 bar hun brandstof inspuiten. Hij beschikt bovendien over de laagste compressieverhouding in dit segment (15,8:1), wat bijdraagt tot een lager verbruik. Bovendien beperkt dit het trillings- en geluidsniveau, waardoor rijcomfort op een nog hoger plan is getild.

Technische gegevens:

Motor
2.2 D-4D Clean Power D-CAT 177 pk

Type
L4, turbocompressor met variabele geometrie, intercooler

Materiaal cilinderkop
Aluminium

Materiaal motorblok
Aluminium

Brandstoftype
Diesel

Jorrit :wink:
Al ben je moderator; hoef je niet zo.n reclame te maken hoor :wink:
Het ging mij om het fijt geheel alluminium :roll:
Maar ja Humor is aan jouw ook niet besteed he :idea:
mvg

Haha.. Mooie techniek mag aandacht aan besteed worden. ;)

Maar het feit is wel dat het een aluminium motor betreft. :)

I rest my case, nu weer verder met de machtige V8. :)

Modificatie van de spanners :idea: door geleideplaten langs het pertinax te maken , voorkom ik , dat de ketting er naast kan schieten.

By vandersluijs at 2007-07-29

MOOI,....MOOI,......MOOI......
zoals bij een Lamborginni.......
vakmanschap is meesterschap!

8) 8) 8) 8) 8) 8)

steffe

Back