ZELF EEN 140CC V8 BOUWEN.

Discussie in 'Foto-Album' gestart door Ton van der Sluijs, 25 jun 2007.

  1. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Die kettingspanner die jij gemaakt hebt is mooi en functioneel, maar had je bijvoorbeeld niet ook een al bestaande kettingspanner van bijvoorbeeld een Vespa Ciao of Vespa Si kunnen gebruiken?
     
  2. hezik

    hezik Guest

    Ik vind het allemaal mooi en verschrikkelijk knap gedaan.

    Als ik echter de foto's van die ketting zie icm die spanners.. gaat dat niet enorm schuren en aanlopen allemaal? Mijn boerenverstand zou zeggen dat je na een half jaar geen pertinax meer over hebt?

    (zal wel niet, anders zou je het niet monteren, maar hoe zit dat dan?)
     
  3. Hoi , bij een niet te strak gespannen ketting tesamen met smering is pertinax een uitstekend materiaal. Je moet ook niet vergeten, dat er weinig tot geen kracht op de spannerkomt; immers, hij zit aan de hangende part dvan de ketting. Bij een veer of olie gespannene installatie gaat men over op een spanrol. In mijn BMW motor zit ook zo'n soort spanner. en wat de Vespaspanner betreft; die zal echt te groot zijn. Deze motor hoeft echt geen 8000 uur te draaien. Het blijft een proefproject en als hij loopt ga ik een testbank bouwe nen opvoeren...totdat ie het opgeeft.... Het doel is het zelf ontwikkelen, bouwen en verbeteren van een V8. en het is me een partij spannend!!
     
  4. Zoef de Haas.

    Zoef de Haas.

    Lid geworden:
    2 okt 2003
    Berichten:
    877
    Locatie:
    Den Haag
    Héél fraai allemaal! Pertinax in olie gaat goed en is zeer slijtvast. In de keerkoppeling van mijn sleper Ionia zitten ook pertinax klemstukken. De keerkoppeling is een oliebad koppeling en geeft geen spoor van slijtage.
    Overigens is het hier toegepaste materiaal geen pertinax, maar celleron.
    Pertinax is geperst en geïmpegneerd papier en celleron is geperste en geïmpegneerd weefsel.
    Dit materiaal werd ook gebruikt voor nokkenas tandwielen in auto motoren.

    Groetjes Hans.
     
  5. Hoi Zoef :D Dan zal dit wel hetzelfde zijn; ik het de spanners uit een tussentandwiel van een draaibank gemaakt :p
     
  6. T800

    T800

    Lid geworden:
    1 dec 2005
    Berichten:
    499
    Locatie:
    Den Haag
    Re: zelf 140cc V8 bouwen


    [​IMG]
     
  7. Denk om je kaak T800 :wink:
    Hier een foto van het stangen en oliekanalenstelsel in een van de cilinderbanken.
    [​IMG]
    By vandersluijs, shot with DSC-P41 at 2007-07-31

    [​IMG]
    By vandersluijs, shot with DSC-P41 at 2007-07-31

    De trekstangen zijn gemaakt van chroom molybdenstaal (34 Cr Mo4) en iedere trekstang is gemerkt met een letter, wat bij het desbetreffende gat hoort. (misschien een tikkeltje perfectionistisch :oops: )
     
  8. dragon9112

    dragon9112

    Lid geworden:
    21 jan 2005
    Berichten:
    237
    Locatie:
    limburg
    monster truckje met een v8.
    [/media]
    [/media]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  9. Ruskenhunter

    Ruskenhunter Guest

    Nog een update?
     
  10. BigBoat

    BigBoat Guest

    Die motor draait ondertussen toch al.......????
     
  11. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    ik ben nog op zoek naar een v8 moter schaal 1/8 voor in mijn truck wat kost dat :p?
     
  12. Hoi Ruskehunter :D
    De motor ligt even stil van wege andere werkjes.. veel werkjes..... Ben nu allerlei gereedschappen aan het maken en die moet ik laten harden. Het zou best wel kunnen dat het voorlopig een half jaar stilligt; (verhuizen) zo gauw ik weer wat heb laat ik het weten.

    groetjes Ton
     
  13. Cheetah; bedankt voor je reactie... Als jij zo'n blokje wilt, komt 350000 Euro eerst; dan praten we verder.

    groetjes Ton
     
  14. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    zo;n vermoeden had ik al :lol:
     
  15. BigBoat

    BigBoat Guest

    Daar koop ik een hand gemaakt 12 cilinder Ferrari blok voor incl omhulsel zodat ik er ook nog mee de weg op kan.
     
  16. huub de jong

    huub de jong

    Lid geworden:
    14 aug 2003
    Berichten:
    580
    Locatie:
    raamsdonksveer
    dat bedoelde hij ook.
     
  17. JohnvanE

    JohnvanE

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    581
    Locatie:
    Tiel
    Als je tevreden bent met een V8, moet je even hier kijken.
    [​IMG]
    Conley V8
    Iets goedkoper, Prices start at $5,295.00
     
  18. l4rsie

    l4rsie Guest

    Spijtig dat er geen filmpje is van die motor in die dragster :(
     
  19. Nou ,wat ik ermee bedoel is; dat er zoveel uren in het tekenen, ontwerpen, verwerpen van ideeen en opnieuw tekenen bouwen en beproeven zit, dat als je 350000 door een uurtarief van laten we zeggen 80 euro zou delen, dat je op 4375 uur zit; en dar zit je zomaar aan. Ik heb iemand gekend die een Porsche van 60cc heeft gebouwd en ook 16000toeren loopt... Is ie 6500 uur mee bezig geweest!!! Ik heb toen ik op Fokker werkte wel eens iemand gehad, die vroeg"zeg, als ik jou nou 1000 gulden geef, kan je dan voor mij ook zo'n blok bouwen"? Mensen hebben vaak geen idee hoeveel werk het is. Conley is schitterend, maar die wordt in serie gebouwd en sterk vereenvoudigd. Het blijft een kunst stukje maar moet ook betaalbaar blijven. Ik wee zeker dat die geen handgeschraapte lagerschalen heeft en een carter wat bomvrij is. Ik kraak het niet af, maar wat ik maak is niet te betalen; trouwens ik zou em niet weg doen
     
  20. l4rsie

    l4rsie Guest

    Het heeft altijd iets meer als het ook echt door jezelf gemaakt is.(meeste kennen dat gevoel wel)
    Niet dat ik zo veel motorkennis heb en dat ik zo handig ben maar ik vind zeker evenveel plezier in het sleutelen als in het rijden.

    Nog veel succes en plezier met je project.

    Lars
     

Deel Deze Pagina