weer wat verder
Zo, de plug is immiddels klaar en na gisteren ook al beschadigd (niet ernstig, maar toch shit). Ik had het plan opgevat om te experimenten zonder p.v.a. en dit ging niet goed (later meer).
Na de laatste post waar ik de flensen aangebracht had en de passing controleerde, heb ik voor het verschuiven van de kap twee carbonstiften ingelijmd om verschuiven tegen te gaan.
Terwijl ik dit deed, werden ook de laatse plekken en verschillen weggewerkt met plamuur. Tegelijk vond ik het ook mooier om het landingsgestel in de romp te laten vallen. Dit betekende meer werk, plamuur en lastiger te maken mal maar hierdoor wel een mooier gezicht.
Dit betekende uiteindelijk veeeeeel meer werk. Omdat ik alles met de hand doe en dit ook voor het eerst verkijk je er nogal op.
Hier zie de lagen plamuur, spuitprimer en de onderlaag van balsa en de bende van hiervan. Je schuurt er eindeloos erop en er lijkt soms geen einde aan te komen.
Toen dit klaar was werd het tijd voor de vinnen. Uitlijnen, kijken en weer uitlijnen en toen ik klaar was blijk de romp niet helemaal waterpas te staan (ze staan nu ong. 3 graden verticaal uit "lood", maar daar kan ik mee leven voorlopig en bij de volgende krijg ik dit wel weg). De vinnen in de plamuur van hars en microballons.
Weer het bekende verhaal van schuren,plamuren,spuitprimer om te kijken of het goed is en weer overnieuw.
Ook tegelijk gekeken waar de openingen in de achterkant ongeveer komen (is plakfolie wat geknipt is en wat ik bewaar voor later als indicatie).
Dan is het langzaam tijd voor de primer en kreeg ik een idee hoe hij er uit kwam te zien (de staart moest nog).
Hierna weer het bekende verhaal en elke keer weer kijken en bewerken.
Uiteindelijk komt er einde aan en kon ik hem in de 2-k lak zetten.
Hier zie je ook de punten voor de bevestiging en de ophanging.
Na het spuiten weer opnieuw schuren en polijsten. De kap was hier gepolijst en romp een beetje.
Het resultaat voor de loswas.
gr.Pat