Zijn dit goede offroad rc auto's?

Discussie in 'Electro offroad' gestart door xSky, 29 aug 2010.

  1. basb84

    basb84

    Lid geworden:
    11 jan 2010
    Berichten:
    222
    Locatie:
    Assendelft
    Het kan zijn dat ik het gemist heb; waar kom je weg?
    11/12 september zijn de opendagen van MVW in purmerend, mooie gelegenheid om alles eens te bekijken. Ben er zelf ook met de mbx5-e als de connectors bijtijds binnen zijn.
     
  2. xSky

    xSky Guest

    Kom uit Harderwijk dus dat is wel een stuk rijden.
     
  3. CircusAso

    CircusAso

    Lid geworden:
    10 jul 2006
    Berichten:
    603
    Locatie:
    Deventer
    Ik zou is leren lezen en dan posten, zoals ik later nogmaals aanhaalde dat het in principe prima spul is. Nogmaals Fanboy zijn is leuk maar, je moet wel een beetje tegen kritiek kunnen. Gebrek aan ervaring zal ik het maar mee afdoen, Dag Leo!
     
  4. leo-rcc

    leo-rcc

    Lid geworden:
    23 mei 2007
    Berichten:
    1.932
    Locatie:
    Hoogvliet
    Jouw bericht liets niets aan onduidelijikheid over, en mijn ervaring is niet relevant mbt jouw post. Je beschuldigt mij van fanboy zijn terwijl ik degene ben die een lijst van merken geef die voor beginners prima zijn en jij degene bent die over het "o zo goede Traxxas" begint.

    Dag CircusAso.
     
    Laatst bewerkt: 5 sep 2010
  5. xSky

    xSky Guest

    Welke Lipo accu past in de Bullet MT? Ben al even aan het zoeken geweest, maar niet speciaal een voor de Bullet vinden. Welke kan ik het beste nemen qua prijs en prestatie? Hoelang rijdt je dan op die accu? En heb ik verder nog wat nodig bij een Lipo accu? (Ja, een lader natuurlijk)
     
  6. Lakigucci

    Lakigucci

    Lid geworden:
    12 jul 2010
    Berichten:
    863
    Locatie:
    Ridderkerk
    xSky, heb je zelf uberhaupt wel de moeite genomen om zelf eens wat op te zoeken? Je zegt gezocht te hebben maar niet kunnen vinden? Ik vind het binnen 10sec, dus ik zou zeggen... beter zoeken! :mad:
     
  7. leo-rcc

    leo-rcc

    Lid geworden:
    23 mei 2007
    Berichten:
    1.932
    Locatie:
    Hoogvliet
    Elke 2S of 3S Lipo van een standaard formaat zal wel passen. Als je langs de lokale hobby shop gaat die een Bullet Flux heeft staan, al is het maar om informatie te winnen, kan je zelf een beetje zien welk formaat past.

    Hoe lang je kan rijden hangt af van het aantal mAh dat de Lipo heeft. Hoe hoger het aantal mAh, hoe langer je kan rijden. Vergelijkbaar met het aantal liters de benzinetank in de auto kan houden.

    Wat je verder nog nodig hebt: Een lader die LiPo kan laden, liefst met ingebouwde balancer om de cellen van de lipo in balans te laden. Zit deze niet ingebouwd dan zijn er ook losse balancers. En ik adviseer een laadzak voor Lipo's, dat is een veiligheids maatregel om eventuele lipo-branden onder controle te houden.
     
  8. xSky

    xSky Guest

    Ja natuurlijk. Er zijn zoveel soorten maten en weet ik het wat allemaal.. Daarom vraag ik jullie hulp, daarom zijn jullie er toch? Aan de reactie van Leo-rcc heb ik meer dan aan die van jou. Bedankt Leo-rcc!
     
  9. Lakigucci

    Lakigucci

    Lid geworden:
    12 jul 2010
    Berichten:
    863
    Locatie:
    Ridderkerk
    De Bullet MT kan geen 3S aan :rolleyes:. Max 2S, mits je rook uit je ESC wilt zien komen ;).
     
  10. xSky

    xSky Guest

    Oké, had je ook meteen kunnen melden dan. Nu heb je 2 reacties gezet, terwijl deze laatste genoeg was geweest.
     
  11. xSky

    xSky Guest

    Ik woon dus in Harderwijk. Er zat eerst een redelijk grote rc winkel in t'Harde (dat is 20 minuten rijden), maar die is er helaas mee gestopt. Dus heb ik gezocht naar andere winkels in mijn buurt. Het zijn er best wel veel, maar welke zijn bekend? Bijvoorbeeld van deze lijst: HMBC-lijst modelbouwwinkels Ik had er nog veel meer gevonden, maar hier staan de meeste wel tussen. Wat denk je trouwens van die in Zwolle? (Overijssel)
     
  12. scaryroy

    scaryroy Guest

    weet iemand waar s6 of s4 voor staat?
    en weet je ook met hoeveel je de savage flux koopt?
    heb hem gezien op www.nextag.de voor 649,-
    is dat duur?
     
  13. Haastnooit

    Haastnooit

    Lid geworden:
    26 okt 2008
    Berichten:
    864
    Locatie:
    Alkmaar
    @ scaryroy: De S staat voor het aantal cellen. Ik heb ook al eens gepost in 1 van je eerdere topics dat je de accupacks nog zelf moet kopen. Dus je koopt hem met 0S ;). Als je meerdere sites vergelijkt weet je toch wat de gangbare prijs is, dan kan je imo ook beoordelen of het goekoop is.
     
  14. leo-rcc

    leo-rcc

    Lid geworden:
    23 mei 2007
    Berichten:
    1.932
    Locatie:
    Hoogvliet
    Okay, dat wist ik niet. 2S dus.
     
  15. scaryroy

    scaryroy Guest

    je krijgt dus alleen de auto en de zender?
    oplader ook nog erbij kopen?
    en als ik het goed heb moeten er 2 batterijen in.
    ik wou er 2 keer 7s batterijen in doen.
    kan die dat aan?
     
  16. darkfire

    darkfire

    Lid geworden:
    4 jun 2010
    Berichten:
    2.182
    Locatie:
    Diepenveen, Overijsel
  17. xSky

    xSky Guest

    De Bullet Flux die je linkt, is een brandstof auto. 349 kost de Brushless
     
  18. scaryroy

    scaryroy Guest

    er moeten volgens mij 2 batterijen in.
    als ik er 2 keer 3s in doe, noem je het dan een 3s of een 6s?
     
  19. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    scaryroy, stop nu eens met het hijacken van andermans thread en doe zelf eens wat onderzoek.

    @ xSky, zoek de afmetingen op van het Bullet batterij vakje en zoek vervolgens een LiPo die past op HobbyKing.

    Ik krijg de indruk dat jullie beide nagenoeg geen onderzoek doen want op alle vragen die jullie stellen kun je binnen enkele minuten een antwoord vinden.
     
  20. Haastnooit

    Haastnooit

    Lid geworden:
    26 okt 2008
    Berichten:
    864
    Locatie:
    Alkmaar
    @scaryroy: Kom op man !! Kijk eens op de site van HPI, daar staat alles over de Savage Flux. Maar goed:

    Ja, alleen de auto+zender.
    Ja, lader moet je erbij kopen
    Ja, accupacks moet je er bij kopen
    Ja, 2 accupacks tegelijk in de auto
    nee, 2x 7S kan niet (of bedoel 7 cell nimh accupacks ?)

    lees: HPI Savage Flux HP RTR 2.4GHz RC Car by HPI Racing Europe

    NU KLAAR HE !!
     

Deel Deze Pagina