Zijn dit goede offroad rc auto's?

Discussie in 'Electro offroad' gestart door xSky, 29 aug 2010.

  1. darkfire

    darkfire

    Lid geworden:
    4 jun 2010
    Berichten:
    2.182
    Locatie:
    Diepenveen, Overijsel
    dat noem je 6s maar ga niet gelijk aan 6s, dat is veeeeeeeeel te snel om te wennen aan de auto, begin met nimh en bouw langzaam op tot 6s.
     
  2. Lakigucci

    Lakigucci

    Lid geworden:
    12 jul 2010
    Berichten:
    863
    Locatie:
    Ridderkerk
    Als je 2x 3S lipo's in een Bullet MT doet heet dat een tot de grond afgefikte smeulend hoopje plastic.....
    Als je nu de posts eens had doorgelezen, en dat geld voor meerdere zie je dat ik al heb gemeld dat een Bullet MT max 2S aan kan. En dus geen 3S en al helemaal geen 2X 3S! Hoe weet ik dit allemaal?
    Daar hebben ze een handleiding voor uitgevonden die gewoon online staat en hier te vinden is: http://www.hpieurope.com/manuals/pdf/101403.pdf.
    Hier staan eigenlijk de meeste vragen van jullie in. Maar dat kon Google blijkbaar niet vinden :rolleyes:.
     
  3. Haastnooit

    Haastnooit

    Lid geworden:
    26 okt 2008
    Berichten:
    864
    Locatie:
    Alkmaar
    @lakigucci: scaryroy heeft het over de Savage flux :rolleyes:, beetje offtopic hier maar goed.
     
  4. Lakigucci

    Lakigucci

    Lid geworden:
    12 jul 2010
    Berichten:
    863
    Locatie:
    Ridderkerk
    Klopt, maar dit is het topic van xSky en we hebben het nu over een Bullet ;). Dat Scaryroy het topic wilt kapen is niet mijn zorg :rolleyes:.
     
  5. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    Begin niet met NiMH! Deze kunnen niet voldoende power leveren en zullen ontzettend heet worden. Begin gewoon met 2 * 2S LiPo's in serie.
     
  6. Haastnooit

    Haastnooit

    Lid geworden:
    26 okt 2008
    Berichten:
    864
    Locatie:
    Alkmaar
    Dan moet je ook niet op hem reageren en citeren. Wordt het niet echt duidelijker van, zeker omdat je ook al gezegd had dat 3S in de Bullit niet kan. :confused:
     
  7. rsremco

    rsremco

    Lid geworden:
    3 aug 2010
    Berichten:
    221
    Locatie:
    Lexmond
    Toch kan het qua ESC en motor wel hoor, weet alleen niet of de rest van de auto dat wel houd

    Zit hard te twijfelen of er een 3S in te stoppen, rij nu op 7cell nimh en wil wel naar lipo over gaan maar een 2S lipo is niet zo,n grote vooruitgang in snelheid en kracht
     
  8. Haastnooit

    Haastnooit

    Lid geworden:
    26 okt 2008
    Berichten:
    864
    Locatie:
    Alkmaar
    Weet ik niet, heb ik ook geen uitspraak over gedaan. Kan je lezen in de features/specs van de auto. Mijn reactie is naar het offtopic deel van deze thread. Ik begrijp je citaat niet echt, maar goed

    :eek:ntopic:
     
  9. Lakigucci

    Lakigucci

    Lid geworden:
    12 jul 2010
    Berichten:
    863
    Locatie:
    Ridderkerk
    Zullen we voor de grap eens :eek:ntopic: blijven?

    In de Bullet past 1 accupack met een max van 2S.
    Deze lipo zou mooi moeten passen en is tevens het snelste wat je volgens de specs van HPI zou kunnen plaatsen.
    HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 5200mAh 2S 30C Hard-Case Car Lipo Pack (DE Warehouse).
    Het is een leuke goedkopere optie dan de Savage Flux inderdaad voor de helf van het geld. Maar dan heb je ook
    een mindere motor en een kleinere schaal (1/10 ipv 1/8) al is hij toch groter dan een gemiddelde 1/10.

    Hier nog een filmpje om je over te halen


    Edit: Haastnooit, je was me voor haha.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  10. rsremco

    rsremco

    Lid geworden:
    3 aug 2010
    Berichten:
    221
    Locatie:
    Lexmond
    Ik reageer alleen op het laatste stuk over dat een 3S niet zou kunnen, jou post is de laatste waar dat word aangehaald maakt niks uit of jij daar de uitspraak over deed veel mensen lezen alleen de laatste posts vandaar dat ik jou post aanhaal als iemand er meer over wil lezen kan die toch verder terug lezen naar de post waar dat gezegt word

    voor de rest val ik je niet aan of iets in die richting dus weet niet waarom je er op reageerd, het is gewoon ter info.
     
  11. Haastnooit

    Haastnooit

    Lid geworden:
    26 okt 2008
    Berichten:
    864
    Locatie:
    Alkmaar
    @rsremco: ik voel me niet aangevallen, hoor :D. Maar net als jij mijn reactie niet begrijpt, begreep ik jou quote niet ... En ja dan reageer je dus ... ;)

    Maar even over de Buliit MT: de motor+esc lijken imo verdacht veel op een hobbywing product .... is dat ook zo ?
     
  12. rsremco

    rsremco

    Lid geworden:
    3 aug 2010
    Berichten:
    221
    Locatie:
    Lexmond

    Het is zeker te weten een Hobbywing, heb hem toevalig net opengeschroefd omdat me bullet kopje onderwater was gegaan op de printplaat staan ook codes die beginnen met HW ook de instelllingen zijn exact hetzelfde als die van de hobbywing

    Vandaar dat ik ook zei dat een 3S lipo voor de esc kan omdat hobbywing dit zelf zo opgeeft
     
  13. darkfire

    darkfire

    Lid geworden:
    4 jun 2010
    Berichten:
    2.182
    Locatie:
    Diepenveen, Overijsel
    als het hobbywing is, dan is het dus ezrun en yeah racing.
     
  14. rsremco

    rsremco

    Lid geworden:
    3 aug 2010
    Berichten:
    221
    Locatie:
    Lexmond

    ja het is exact dezelfde als jij in je rc hebt, 35a esc 9T motor en het presteerd best goed

    En zelfs al staat de ESC vol met water, je maakt hem open en droogt hem en je rijd weer verder :-D
     
  15. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    Zullen we wedden van wel ?
     
  16. Lochii

    Lochii

    Lid geworden:
    14 apr 2009
    Berichten:
    1.564
    Locatie:
    Het land van Maas en Waal
    +1 ik wilde hetzelfde gaan posten
     
  17. Hackroader

    Hackroader

    Lid geworden:
    12 sep 2009
    Berichten:
    1.336
    Locatie:
    Arnhem
    gaat 2s 7,4v lipo echt veel harder dan een 8,4v ni-mh ? :eek:
    dan ga ik die namelijk bestellen :D
     
  18. leo-rcc

    leo-rcc

    Lid geworden:
    23 mei 2007
    Berichten:
    1.932
    Locatie:
    Hoogvliet
    Een goede 2S LiPo is een sprong vooruit in performance tov een 7 cel NiMh.
     
  19. xSky

    xSky Guest

    Zal de HPI Bullet MT Flux in het buitenland veel goedkoper zijn? (Incl. verzendkosten?) Heb even gezocht, er zijn zat sites met ponden maar heb er nog geen een waar de Bullet MT op staat in dollars. Kennen jullie bekende sites uit Amerika? (Of een ander land met dollars?)
     
  20. Lakigucci

    Lakigucci

    Lid geworden:
    12 jul 2010
    Berichten:
    863
    Locatie:
    Ridderkerk
    Zal je een paar tientjes schelen ben ik bang...
    Dus echt de moeite is het niet.
     

Deel Deze Pagina