ziroli p-51 mustang en p-40d warhawk

ziroli maakt die spinner backplate expres zo zwaar omdat je toch gewicht voor in de neus nodig heb.
Achter dus proberen zo licht mogelijk te bouwen!.
Al zijn modellen zijn ontworpen met een zg62 in de neus.

Zo'n kleine mustang had ik hier ook nog wel voor je liggen hoor.. inclusief retracts van robart met robo struts en een 10cc. En die is nog mooier ook :D

@j.weel

Ik zal de tekeningen van de LG even opzoeken. Probleem is alleen dat ik ze in meervoud wil kunnen maken.
Dus ik zoek OF een bestaande set zaosl de sierra exact scale 1:4.5 die past op de composite arf P51, OF ik wil de tekening zo uitwerken dat ik ze in een kleine serie kan laten maken.
Mijn P51B/C word namelijk voll gfk, en is niet alleen voor mezelf bedoeld :)

het oogt minder massief dan...:p

ja die kleine p51 had ik met clublid geruild voor de fun en retracts eens uit te proberen. (onder brandstofmodellen een draadje)
echter was hier toch wat meer schade aan dan verwacht, achja ik lap hem gewoon zo snel mogelijk op om mee te vliegen.ik moet ook niet wachten op mais voor lowpasses he:p die folie is idd heel slecht maar als het ding vliegt krijgt hij later wel ene update denk ik

welke motor raden jullie aan?? ik lees veel over de zenoah 62cc een 3w 75 80cc...
maar wat vinden jullie van de modernere MVVS 58cc... en met welke uitlaat dan?
of zal deze te weinig zijn of te licht?
groeten

Volgens mij zijn die gaten voor wat exstra koeling
De motorren van 3w zijn een aanrader
maar er zijn nog wel meer merken
80cc is wel lekker veel
voral in de P40 is i makelijk weg te bouwen

Het is aleen jammer dat een zg62 duurder is dan een flinke 3w
en de 3w heeft standaart electroniche ontsteking
wat tog wel erg fijn start
maar opzich is er niks mis met een zenoah
ik had hem om mijn hurigane staan
maar daar staat nu tog de 70 3w op

ik gaf de mvvs58 aan omdat velen zeggen dat deze meer power heeft dan een zenoah 62... klopt dit denken jullie? ikzelf denk voor de mvvs te gaan of anders iest van 70/75cc
de kist wordt zo licht mogelijk gebouwd, toch graag deelbare vleugels, als dit mogelijk isd met die vleugelvorm

Ik heb gewoon het advies van Ziroli aangehouden omdat de ze voor de Corsair een ZG adviseren en deze heeft voldoende power om lekker schaal te vliegen,maar er zijn wel meer goede benzine motoren hoor.

Patrick

MvvS 58 is geen slechte keuze denk ik,
Zelf zou ik zo lang mogelijk wachten voor het nemen van de beslissing TZT zijn er misschien andere motoren beschikbaar (DL55 is misschien ook een optie)
Tegenwoordig is de ZG62 ook met electr onsteking

Als je licht bouwt dan kan er misschien een iets lichtere motor op.
(ziroli schrijft voor de Beech-18 2xZG38 voor in de USA vliegen er verschillende met ZG45 , die wegen dan ook ruim 25KG , die van mij met 2x3W28i weegt ongeveer 16KG)

ik heb zelf zowel zg62 als de mvvs 58 gehad.

Ik zou persoonlijk voor de mvvs gaan.. meer power.. mooiere motor.

Ziroli heeft hem ontworpen met een zg62.. de mvvs zal niet helemaal in de neus passen.. want die is iets hoger dan de zg62.

op rcscalebuilders heb ik al heel wat gelezen.

dit forum die je me nu aangeeft kende ik nog niet. ik heb me geregistreerd en kan inloggen, maar ik kan geen topic bekijken,raar morgen opnieuw proberen, bedankt voor de tips!

ja, dat had ik ook toen ik me aangemeld had,
toen het na een paar dagen nog niet lukte heb ik geloof ik een e-mail gestuurd. omdat ik geen activatie e-mail had gekregen.
(ik was je al tegen gekomen op RCscalbuilder/ ziroli) ;)

Hoi Chris,

Als je je nu toch nog lekker aan het oriënteren bent... kan ook nog even bij Airworld kijken. De Moki motoren....
Hebebn meen ik ook een betrouwbare reputatie. Blokje zijn prachtig... iedergeval de 22cc zijn fraai.
AIRWORLD
Verder bij Roto Motory.. te vinden bij Engel Modellbau
Engel Modellbau und Technik

Ook naar Bezine omgekatte Super Tigres... de grote dan... > 2000... zijn zeer betrouwbaar... mag ik de berichten hierover geloven...

Gr Bas

De dle 55 zou ook zeer goed kunnen
dees word binnenkort oficeel leverbaar in nederland
dan hoeft die dus nietmeer via duitsland besteld te worden

Back