ziroli p-51 mustang en p-40d warhawk

Discussie in 'Vliegende schaalmodellen' gestart door eclipse86, 17 jan 2010.

  1. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.581
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    iemand een gedacht of mening over de hawe retracts, en of dit een goede prijs is?
     
  2. j.weel

    j.weel

    Lid geworden:
    2 feb 2009
    Berichten:
    3.839
    Ik vind ze wat aan de prijzige kant en ik vind de hw junits behoorlijk grof van opzet
    ik heb ze ook in de hurigane zitten en echt bevallen doen ze me niet
     
  3. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.581
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    oke bedankt voor de input.
    je gaf me ooit deze link van die op lindinger, staan nu zelfs in promo.
    maar in vergelijking met andere merken zijn deze wel heel goedkoop...
    Modellbau Lindinger Onlineshop
     
  4. j.weel

    j.weel

    Lid geworden:
    2 feb 2009
    Berichten:
    3.839
    Ik heb ze ligen en ze zien er goed uit
    het nadeel van lindinger is dat hun website best onduidelijk is
    ik had de eerste keer de vekeerde junits besteld
    Je moet daar goed opletten
    Want de tekeningen die er bij staan zijn vaak niet hoe ze er echt uit zien
     
  5. Frank Hartog

    Frank Hartog

    Lid geworden:
    25 sep 2006
    Berichten:
    1.197
    Locatie:
    Westervoort
    Landinggestellen van HAWE zijn kwalitatief zeer goed en worden door heel wat modelbouwers gebruikt en dan met name voor de grotere/ zwaardere modellen
    zie de foto's op hun website.

    Ook bij de stichting PHantasy in Blue zijn deze retracts voo(vaak custom made) met succes al jaren in gebruik, omdat de meeste modellen bij de stichting 'experimenteel' zijn krijgen ze bij deeerste vluchten nog wel eens flink klappen, de mechanieken blijken in de praktijk dat goed op te kunnen vangen.

    bijgaande foto's laten de set zien die in de Gloster Meteor zit, deze mechanieke zijn voor vliegtuigen boven de 20kg!

    [​IMG]

    [​IMG]

    Tekenend voor de kwaliteit: de set op bovenstaand foto is meer dan twaaf jaar oud, ik heb het spul ingebouwd (3cilinders voor het landingestel en 4 voor de wieldeuren) en onder druk gezet: na een week nog volledig op druk! geen enkele lekkage,

    succes met je keuze,

    Frank
     
  6. j.weel

    j.weel

    Lid geworden:
    2 feb 2009
    Berichten:
    3.839
    Ik zeg ook niet dat de poten van hw slecht zijn
    al moet ik er wel bij zeggen dat ik nieuwe blokken bestelde voor een setje pasten die niet ze waren verkeerd gevreest

    ik vind ze aleen erg grof gemaakt
    er zijn ook een aantal p h i b kisten met eigenbouw retraks en die blijven tog ook heel

    Ik maak tegenwoordig de boel gewoon op schaal
    Zo goed mogelijk dan want dat van die F16 is wel heel erg op schaal

    Net zoals de poten
    je kunt bij hw voor veel geld ook de poten er bij kopen
    Ze werken maar zijn niet op schaal
    En ze zijn zeer eenvoudig te maken
    Ik maak al mijn poten zelf
    gewoon van oude gasveren maar wel met een voledig nieuw binewek
    ik gebruik dus niet de oude gasveer as maar aleen de mantel
     
  7. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.581
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    euheu dit snap ik.

    bij die van lindinger kun je ook de poten erbij kopen
    Modellbau Lindinger Onlineshop

    mijn vader zou de retracts ook zlef kunnen maken, maar dan moet ik die verder gaan bestuderen, al zijn deze van lindinger doenbaar in prijs...
    jij maakt idd zeer mooie retracts, maar niet alleen de retracts:)
     
  8. j.weel

    j.weel

    Lid geworden:
    2 feb 2009
    Berichten:
    3.839
    Die poten zijn zeker erg betaalbaar en zien er goed uit
    maar niet echt schaal

    klapte de wielen bij de p40 niet naar achteren waarbij ze meteen 90 graden verdraaien want die setjes hebben ze ook

    Ik heb nog een setje normale van lindiger liggen die bestems zijn voor mijn mk14 spit

    ik had eerst de 90 graden verdaaiende besteld per vergising die dus terug gestuurd en toen kreeg ik 2 setjes normale

    1 van die setjes heb ik aan yke rusticus gegeven

    ook is het apart dat de drie benige retracs dus met neuswiel toen goedkoper waren als de twee benige
     
    Laatst bewerkt: 31 mei 2010
  9. Peter Pankras

    Peter Pankras

    Lid geworden:
    21 jan 2004
    Berichten:
    1.896
    Locatie:
    eenrum
    probleem bij veel retract is.. dat om hem op de schaal positie te krijgen in een p51.. je hem vrij dicht bij de neuslijst moet plaatsen.
    Bijna alle standaard mechanieken zijn daar te diep voor.
    Robart heeft een "out front" type waarbij het mechaniek achter de poot zit zodat het mechaniek in een dikker deel van de vleugel rust.
    Maar die van robart vind ik een beetje slapjes.
    Ik zou wel even goed kijken en meten voor je er 1 bestel.
    Ik heb wel scans liggen van tekeningen van een schaal landingsgestel.. maar die moet dan wel eerst helemaal in de computer gezet worden.
     
  10. j.weel

    j.weel

    Lid geworden:
    2 feb 2009
    Berichten:
    3.839
    Dit is de meest geschikte junit voor de mustang bij lindinger vandaan

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    ze zij behoorlijk betaalbaar en de kwaliteit is zeker goed te noemen
    Aleen 1 nadeel
    Ik kan ze niet meer vinden op hun site
    aleen nog het setje 2 benig 90 graden verdraaiend
    die je voor de p40 kan gebruiken
    Hier de link naar dat setje
    Modellbau Lindinger Onlineshop
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  11. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.581
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    de eerste die gebouwd gaat worden is de p40 de p51 zal de toekomst vertellen:p

    dus eventueel die van lindinger nemen als ze passen,
    en van de poten... die zien er toch redelijk schaal uit voor de p40 schat ik?
    [​IMG]
     
  12. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.581
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    ik zal even denken over die lindinger retracts, kunnen een goed begin zijn, ook eventueel als voorbeeld voor later zelfbouw...

    over de motor. wel ik had 2 motoren in gedachten
    de nieuwe DLe 55cc of de MVVS58cc. ik denk dat beide motoren zeker niet onderdoen voor een zenoah 62 maar wel lichter zijn. ik lees dat ze zelfs met 80cc vliegen?? hoe doen de meeste van jullie het dan qua uitlaat? ik veronderstel dat iedereen wel wat aan het geluid MOET doen, maar zo weinig mogelijk zichtbaar natuurlijk...

    hoe doen jullie dit of zijn er betere motorkeuzes dan dit?

    greetzz
     
  13. psnijders

    psnijders

    Lid geworden:
    7 nov 2007
    Berichten:
    708
    Locatie:
    vlieg bij RVB te Kaatsheuvel
    Ik ben dus een Ziroli Corsair aan het bouwen en ik heb bewust voor een Zenoah 62 gekozen omdat Ziroli de Corsair voor deze motor heeft getekend en ik weet via het amerikaanse forum dat iemand deze Corsair had uitgerust met een DLE 55 en die moest behoorlijk veel lood in de neus erbij doen omdat de DLE een stuk lichter is dan een ZG 62.

    Patrick
     
  14. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.581
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    idd daarvan ben ik mij bewust. ik heb wel de zware spinner ook van ziroli liggen. met de soort uitlaat kan ook gespeeld worden... en zoveel mogelijk vooraan steken zeker??

    maar qua power, enzo...???
     
  15. psnijders

    psnijders

    Lid geworden:
    7 nov 2007
    Berichten:
    708
    Locatie:
    vlieg bij RVB te Kaatsheuvel
    Ik denk dat wat ze adviseren,dat ook voldoende zal zijn,tenzij je een warbird wil met teveel vermogen...

    Patrick
     
  16. j.weel

    j.weel

    Lid geworden:
    2 feb 2009
    Berichten:
    3.839
    In het geval van de dle 55 die kwa vermogen meer levert dan de 62 zenoah
    is het aan te raden te proberen de constuctie van de staart lichter te maken
    Daardoor word het totaalgewicht van het model veel lager omdat er geen lood in de neus hoeft
    Waardoor het model ook beter gaat vliegen
     
  17. psnijders

    psnijders

    Lid geworden:
    7 nov 2007
    Berichten:
    708
    Locatie:
    vlieg bij RVB te Kaatsheuvel
    Ik heb dat ook overwogen en bij de Corsair is al erg licht in de staart(stab ingedekt met 1.5mm balsa en de roeren in de solartex) en de DLE heeft idd meer vermogen dan de ZG maar het gewichrsverschil is wel meer dan 1 kilo...

    Patrick
     
  18. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.581
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    hallo,

    zoals ik het hoor ga ik eerder naar de DLe (of moest ik ergens een mvvs58 tegenkomen die wat goedkoper is)...
    Het toestel zelf wordt met eigen hout gefabriceerd. Ik ga hiervoor 90% balsatriplex en balsa gebruiken. die balsatriplex(hobbyplaat) is volgens mij ook in totaal een pak lichter dan de amerikaanse gesneden kits. hiermee hoop ik ook wat gewicht te besparen. ook de vleugelspanten zijn wat lichter uitgetekend.

    de staart zo licht mogelijk houden is dus idd de hoofdzaak +zoveel mogelijk vooraan steken. staartwielkeuze zal een grote rol spelen hier ook.

    Maar hoe verwerken jullie dan de uitlaat of wek type uitlaat gebruiken jullie...
    de standaard pot is te luid. een reso en een muffler wordt denk ik terug een hele klus om die ingebouwd te krijgen??

    ik begin stilletjesaan een beeld te krijgen van hoe ik het allemaal ga doen, of ten minste wil doen:)

    bedankt!!
     
  19. psnijders

    psnijders

    Lid geworden:
    7 nov 2007
    Berichten:
    708
    Locatie:
    vlieg bij RVB te Kaatsheuvel
    Ik heb een stille 4kamer demper van Tony Clark en die mast mooi in mijn cowl.

    Patrick
     
  20. j.weel

    j.weel

    Lid geworden:
    2 feb 2009
    Berichten:
    3.839
    Ik maak al mijn dempers zelf
    Ik zal wel eve foto,s maken van de mogelijkheden
    Ik ben tog bezig met de demper voor de D21

    Ook yke rusticus vliegt met mijn dempers
     

Deel Deze Pagina