ziroli p-51 mustang en p-40d warhawk

Ik vind ze wat aan de prijzige kant en ik vind de hw junits behoorlijk grof van opzet
ik heb ze ook in de hurigane zitten en echt bevallen doen ze me niet
 
Ik heb ze ligen en ze zien er goed uit
het nadeel van lindinger is dat hun website best onduidelijk is
ik had de eerste keer de vekeerde junits besteld
Je moet daar goed opletten
Want de tekeningen die er bij staan zijn vaak niet hoe ze er echt uit zien
 
Landinggestellen van HAWE zijn kwalitatief zeer goed en worden door heel wat modelbouwers gebruikt en dan met name voor de grotere/ zwaardere modellen
zie de foto's op hun website.

Ook bij de stichting PHantasy in Blue zijn deze retracts voo(vaak custom made) met succes al jaren in gebruik, omdat de meeste modellen bij de stichting 'experimenteel' zijn krijgen ze bij deeerste vluchten nog wel eens flink klappen, de mechanieken blijken in de praktijk dat goed op te kunnen vangen.

bijgaande foto's laten de set zien die in de Gloster Meteor zit, deze mechanieke zijn voor vliegtuigen boven de 20kg!

GroteFoto-7CLFDG4T.jpg


GroteFoto-6JB74V48.jpg


Tekenend voor de kwaliteit: de set op bovenstaand foto is meer dan twaaf jaar oud, ik heb het spul ingebouwd (3cilinders voor het landingestel en 4 voor de wieldeuren) en onder druk gezet: na een week nog volledig op druk! geen enkele lekkage,

succes met je keuze,

Frank
 
Ik zeg ook niet dat de poten van hw slecht zijn
al moet ik er wel bij zeggen dat ik nieuwe blokken bestelde voor een setje pasten die niet ze waren verkeerd gevreest

ik vind ze aleen erg grof gemaakt
er zijn ook een aantal p h i b kisten met eigenbouw retraks en die blijven tog ook heel

Ik maak tegenwoordig de boel gewoon op schaal
Zo goed mogelijk dan want dat van die F16 is wel heel erg op schaal

Net zoals de poten
je kunt bij hw voor veel geld ook de poten er bij kopen
Ze werken maar zijn niet op schaal
En ze zijn zeer eenvoudig te maken
Ik maak al mijn poten zelf
gewoon van oude gasveren maar wel met een voledig nieuw binewek
ik gebruik dus niet de oude gasveer as maar aleen de mantel
 
euheu dit snap ik.

bij die van lindinger kun je ook de poten erbij kopen
Modellbau Lindinger Onlineshop

mijn vader zou de retracts ook zlef kunnen maken, maar dan moet ik die verder gaan bestuderen, al zijn deze van lindinger doenbaar in prijs...
jij maakt idd zeer mooie retracts, maar niet alleen de retracts:)
 
Die poten zijn zeker erg betaalbaar en zien er goed uit
maar niet echt schaal

klapte de wielen bij de p40 niet naar achteren waarbij ze meteen 90 graden verdraaien want die setjes hebben ze ook

Ik heb nog een setje normale van lindiger liggen die bestems zijn voor mijn mk14 spit

ik had eerst de 90 graden verdaaiende besteld per vergising die dus terug gestuurd en toen kreeg ik 2 setjes normale

1 van die setjes heb ik aan yke rusticus gegeven

ook is het apart dat de drie benige retracs dus met neuswiel toen goedkoper waren als de twee benige
 
Laatst bewerkt:
probleem bij veel retract is.. dat om hem op de schaal positie te krijgen in een p51.. je hem vrij dicht bij de neuslijst moet plaatsen.
Bijna alle standaard mechanieken zijn daar te diep voor.
Robart heeft een "out front" type waarbij het mechaniek achter de poot zit zodat het mechaniek in een dikker deel van de vleugel rust.
Maar die van robart vind ik een beetje slapjes.
Ik zou wel even goed kijken en meten voor je er 1 bestel.
Ik heb wel scans liggen van tekeningen van een schaal landingsgestel.. maar die moet dan wel eerst helemaal in de computer gezet worden.
 
Dit is de meest geschikte junit voor de mustang bij lindinger vandaan

full


full


full


full


ze zij behoorlijk betaalbaar en de kwaliteit is zeker goed te noemen
Aleen 1 nadeel
Ik kan ze niet meer vinden op hun site
aleen nog het setje 2 benig 90 graden verdraaiend
die je voor de p40 kan gebruiken
Hier de link naar dat setje
Modellbau Lindinger Onlineshop
 
Laatst bewerkt door een moderator:
de eerste die gebouwd gaat worden is de p40 de p51 zal de toekomst vertellen:p

dus eventueel die van lindinger nemen als ze passen,
en van de poten... die zien er toch redelijk schaal uit voor de p40 schat ik?
MOTDP402.JPG
 
ik zal even denken over die lindinger retracts, kunnen een goed begin zijn, ook eventueel als voorbeeld voor later zelfbouw...

over de motor. wel ik had 2 motoren in gedachten
de nieuwe DLe 55cc of de MVVS58cc. ik denk dat beide motoren zeker niet onderdoen voor een zenoah 62 maar wel lichter zijn. ik lees dat ze zelfs met 80cc vliegen?? hoe doen de meeste van jullie het dan qua uitlaat? ik veronderstel dat iedereen wel wat aan het geluid MOET doen, maar zo weinig mogelijk zichtbaar natuurlijk...

hoe doen jullie dit of zijn er betere motorkeuzes dan dit?

greetzz
 
ik zal even denken over die lindinger retracts, kunnen een goed begin zijn, ook eventueel als voorbeeld voor later zelfbouw...

over de motor. wel ik had 2 motoren in gedachten
de nieuwe DLe 55cc of de MVVS58cc. ik denk dat beide motoren zeker niet onderdoen voor een zenoah 62 maar wel lichter zijn. ik lees dat ze zelfs met 80cc vliegen?? hoe doen de meeste van jullie het dan qua uitlaat? ik veronderstel dat iedereen wel wat aan het geluid MOET doen, maar zo weinig mogelijk zichtbaar natuurlijk...

hoe doen jullie dit of zijn er betere motorkeuzes dan dit?

greetzz

Ik ben dus een Ziroli Corsair aan het bouwen en ik heb bewust voor een Zenoah 62 gekozen omdat Ziroli de Corsair voor deze motor heeft getekend en ik weet via het amerikaanse forum dat iemand deze Corsair had uitgerust met een DLE 55 en die moest behoorlijk veel lood in de neus erbij doen omdat de DLE een stuk lichter is dan een ZG 62.

Patrick
 
idd daarvan ben ik mij bewust. ik heb wel de zware spinner ook van ziroli liggen. met de soort uitlaat kan ook gespeeld worden... en zoveel mogelijk vooraan steken zeker??

maar qua power, enzo...???
 
idd daarvan ben ik mij bewust. ik heb wel de zware spinner ook van ziroli liggen. met de soort uitlaat kan ook gespeeld worden... en zoveel mogelijk vooraan steken zeker??

maar qua power, enzo...???

Ik denk dat wat ze adviseren,dat ook voldoende zal zijn,tenzij je een warbird wil met teveel vermogen...

Patrick
 
In het geval van de dle 55 die kwa vermogen meer levert dan de 62 zenoah
is het aan te raden te proberen de constuctie van de staart lichter te maken
Daardoor word het totaalgewicht van het model veel lager omdat er geen lood in de neus hoeft
Waardoor het model ook beter gaat vliegen
 
In het geval van de dle 55 die kwa vermogen meer levert dan de 62 zenoah
is het aan te raden te proberen de constuctie van de staart lichter te maken
Daardoor word het totaalgewicht van het model veel lager omdat er geen lood in de neus hoeft
Waardoor het model ook beter gaat vliegen

Ik heb dat ook overwogen en bij de Corsair is al erg licht in de staart(stab ingedekt met 1.5mm balsa en de roeren in de solartex) en de DLE heeft idd meer vermogen dan de ZG maar het gewichrsverschil is wel meer dan 1 kilo...

Patrick
 
hallo,

zoals ik het hoor ga ik eerder naar de DLe (of moest ik ergens een mvvs58 tegenkomen die wat goedkoper is)...
Het toestel zelf wordt met eigen hout gefabriceerd. Ik ga hiervoor 90% balsatriplex en balsa gebruiken. die balsatriplex(hobbyplaat) is volgens mij ook in totaal een pak lichter dan de amerikaanse gesneden kits. hiermee hoop ik ook wat gewicht te besparen. ook de vleugelspanten zijn wat lichter uitgetekend.

de staart zo licht mogelijk houden is dus idd de hoofdzaak +zoveel mogelijk vooraan steken. staartwielkeuze zal een grote rol spelen hier ook.

Maar hoe verwerken jullie dan de uitlaat of wek type uitlaat gebruiken jullie...
de standaard pot is te luid. een reso en een muffler wordt denk ik terug een hele klus om die ingebouwd te krijgen??

ik begin stilletjesaan een beeld te krijgen van hoe ik het allemaal ga doen, of ten minste wil doen:)

bedankt!!
 
hallo,

zoals ik het hoor ga ik eerder naar de DLe (of moest ik ergens een mvvs58 tegenkomen die wat goedkoper is)...
Het toestel zelf wordt met eigen hout gefabriceerd. Ik ga hiervoor 90% balsatriplex en balsa gebruiken. die balsatriplex(hobbyplaat) is volgens mij ook in totaal een pak lichter dan de amerikaanse gesneden kits. hiermee hoop ik ook wat gewicht te besparen. ook de vleugelspanten zijn wat lichter uitgetekend.

de staart zo licht mogelijk houden is dus idd de hoofdzaak +zoveel mogelijk vooraan steken. staartwielkeuze zal een grote rol spelen hier ook.

Maar hoe verwerken jullie dan de uitlaat of wek type uitlaat gebruiken jullie...
de standaard pot is te luid. een reso en een muffler wordt denk ik terug een hele klus om die ingebouwd te krijgen??

ik begin stilletjesaan een beeld te krijgen van hoe ik het allemaal ga doen, of ten minste wil doen:)

bedankt!!

Ik heb een stille 4kamer demper van Tony Clark en die mast mooi in mijn cowl.

Patrick
 
Ik maak al mijn dempers zelf
Ik zal wel eve foto,s maken van de mogelijkheden
Ik ben tog bezig met de demper voor de D21

Ook yke rusticus vliegt met mijn dempers
 
Back
Top