Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
ik zal even denken over die lindinger retracts, kunnen een goed begin zijn, ook eventueel als voorbeeld voor later zelfbouw...
over de motor. wel ik had 2 motoren in gedachten
de nieuwe DLe 55cc of de MVVS58cc. ik denk dat beide motoren zeker niet onderdoen voor een zenoah 62 maar wel lichter zijn. ik lees dat ze zelfs met 80cc vliegen?? hoe doen de meeste van jullie het dan qua uitlaat? ik veronderstel dat iedereen wel wat aan het geluid MOET doen, maar zo weinig mogelijk zichtbaar natuurlijk...
hoe doen jullie dit of zijn er betere motorkeuzes dan dit?
greetzz
idd daarvan ben ik mij bewust. ik heb wel de zware spinner ook van ziroli liggen. met de soort uitlaat kan ook gespeeld worden... en zoveel mogelijk vooraan steken zeker??
maar qua power, enzo...???
In het geval van de dle 55 die kwa vermogen meer levert dan de 62 zenoah
is het aan te raden te proberen de constuctie van de staart lichter te maken
Daardoor word het totaalgewicht van het model veel lager omdat er geen lood in de neus hoeft
Waardoor het model ook beter gaat vliegen
hallo,
zoals ik het hoor ga ik eerder naar de DLe (of moest ik ergens een mvvs58 tegenkomen die wat goedkoper is)...
Het toestel zelf wordt met eigen hout gefabriceerd. Ik ga hiervoor 90% balsatriplex en balsa gebruiken. die balsatriplex(hobbyplaat) is volgens mij ook in totaal een pak lichter dan de amerikaanse gesneden kits. hiermee hoop ik ook wat gewicht te besparen. ook de vleugelspanten zijn wat lichter uitgetekend.
de staart zo licht mogelijk houden is dus idd de hoofdzaak +zoveel mogelijk vooraan steken. staartwielkeuze zal een grote rol spelen hier ook.
Maar hoe verwerken jullie dan de uitlaat of wek type uitlaat gebruiken jullie...
de standaard pot is te luid. een reso en een muffler wordt denk ik terug een hele klus om die ingebouwd te krijgen??
ik begin stilletjesaan een beeld te krijgen van hoe ik het allemaal ga doen, of ten minste wil doen
bedankt!!