ziroli p-51 mustang en p-40d warhawk

neneen de 35 is voor de decathlon:)

mja ik heb een DL 50 en clublid de DL55, goeie motoren, maar dan denk ik dat de mvvs 58 een betere keus is. de goedkoopste is wellicht de zenoah...
veel keuzes zo te zien. wel moet ik een klein beetje letten op geluid. dus hier zijn ook mogelijkheden of aanpassingen voor nodig of mogelijk.
een muffler ofzo is denk ik wat moeilijker in te bouwen...

we zijn zo ver nog niet!:p maar toch het denken en wikken en wegen waard:)

hallo,

ik zal denk ik voor de mvvs 58 gaan, welke uitlaat dat weet ik nog niet.
je kan deze motor op rubbers zetten, maar dat hangt ook wat af van de uitlaat denk ik, en ook, is het niet beter om die motor star te bevestigen met die zware spinner die er aan komt te hangen ook?

soit, ik ga deze paasvakantie de decathlon afwerken, ik ga ook proberen de spanten klaar voor te frezen hebben, zodat ik eind april/mei aan de bouw kan beginnen.
nu zou ik graag deelbare vleugels hebben...
maaar hoe doen jullie dit met een V stelling?

optie 1:
horizontale vleugelBUIS en de spanten aanpassen, dus bij de ene zitten de gaten lager dan de andere spanten.

optie 2: 2 vleugelbuizen en eventueel een vast middenstuk aan de romp(3delen vleugel

optie 3: met 2 liggers in de juiste V vorm (geen buis dus) die dan in een "gleuf schuiven ipv een huls of buis?

Presentatie1.jpg

optie 2 vergeten in te kleuren

dit ziet er overigens ook leuk uit. en zelfs nog goedkoper dan een nieuwe mvvs58 (+-550euro zonder verzending voor motor esc en 2packs 12cellen 5800mah)
attachment.php

ziroli mustang

dit is wel de toekomst
hoe zwaar is zo een electromotor in watage e n z
wat voor motor zou ik nodig hebben voor een 2,6 meter spitfire
als de mk2b af is zit ik er aan te denken de mk14 met electro uit te voeren

ik ga werken met balsa en balsatriplex(dit is wat lichter)
deelbare vleugel is natuurlijk wat zwaarder, mensen met daarvoor sugesties... altijd welkom

de gekozen setup van die man is:
motor:
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5139

regelaar
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=10332

accu 2x 6cellen =12cellen
5800mah is het meeste wat ze hebben.
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=10288

wil je meerdere keren vliegen moet je echter die lipo's x2 doen. ook is er een gepaste lader voor nodig.

het is idd de toekomst, en zoals je hier ziet goedkoper dan een benziner erop, +-zelfde prijs met 2x accu's en verzendingen.
tjach het is een moeilijke keuze denk ik,
qua inbouw wel veeeeel makkelijker:)

mooimooi, heb ik zeker wat aan, dus jij hebt gewoon een rechte buis erin... kan ik ook doen

heb je diameter en lengte ervan??

ik heb hier nog eentje liggen 1meter lang en 40mm diameter, wel alu...
als hij electro wordt moet dit lichter:p maar zover zijn we zeker nog niet:)

Bij mijn spit zit er een alu koker in de romp en komer er essehouten balken in de vleugol die daar in schuiven

ik heb net effe de alu buis gemeten.
lengte 99cm (buiten)diameter 30mm wand-dikte 1,5mm

zoals je op de foto's kunt zien komt de buis tot voorbij het landingsgestel

Laatst bewerkt:
hallo,

inmiddels staat denk ik alles klaar om de p40 te frezen, ook het hout heb ik al, alleen moet ik het hout nog bij de frezer zien te krijgen.

om de vleugels met een vleugelbuis te laten samenkomen zal moeilijk gaan bij de p40 geloof ik. ik heb wat zitten tekenen met enkele buizen, een 25mm zou gaan tot in het spant na het landingsgestel(30mm is al teveel door de grotere V stelling)
maar dan zit je in de problemen omdat het wiel naar achteren moet klappen.
toch maar uit 1 geheel maken dan? wat ik ook kan doen is uit 3delen werken, en de tippen appart... maar lijkt me zwaar
wat denken jullie

ik heb in mijn p51 een buis van 40mm alu.
Bij de p40 zit je inderdaad met dat de wielen naar achter klappen.
Ik heb een keer een ziroli p40 gezien waar de vleugel uit 3 delen bestond.
Een middenstuk en 2 stukken net na de retracts.

ja wel dat ben ik ook aan het overwegen, dan kan het middenstuk met alle aansluitingen mss gewoon onder de romp blijven, en staat ie ook makkelijk in de auto. ik denk 2 buizen van 25mm(carbon) dat die dan wel moeten volstaan voor de tippen...

de knoop is doorgehakt, ik ga enkel de tippen verwijderbaar maken, dus de vleugel uit 3 delen. de splitsing gebeurd de spant na de retracts...

nu zou ik graag carbon vleugelbuizen in steken. welke diameter gebruik ik het best en vooral, waar kan ik dit krijgen. ik dacht aan een 20/25mm diameter
groeten Chris

ik heb hobby in even gecontacteerd voor vleugelbuizen, nu antwoord afwachten.
ik had er mooie gevonden van 22mm diameter, lijkt me doenbaar 22 a 25mm

nu heb ik die vlug even getekend, scheiding net na de flaps:

vleugelbuis.jpg

de buis gaat telkens over 3 ribben en heeft een totale lengte van 47cm
(kunnen er dus makkelijk 2 uit een buis van 1meter)

vooraan en achteraan kan ik ook eentje voorzien die als pennetjes fungeren.
daar was ik aan het kijken voor een buisje van 6 en een hulsje van 8 carbon...

wat denken jullie

hobby in heeft enkel carbon buizen van 20mm buitendiameter en wanddikte 1mm en een lengte van 1meter. zou dit voldoende zijn??

begin juli zal denk ik al het hout naar de frezer gaan als het goed is.

nu wat betreft de retracts.. zijn er pro's en contra's qua merken?

ik kan aan een HAWE retract gestel geraken voor 250euro
voor een span van 2,5 tot 2,8m en gewicht tussen 16/20kg

attachment.php

wat denken jullie en wat moet ik nog qua materiaal kopen om ze werkbaar te krijgen??

zelfbouw kan natuurlijk ook maar dan moet ik goede plannen zien te vinden of een goed voorbeeld.
mss staartwiel zowiso zelfbouw proberen...

wat je nog nodig hebt:
een vul ventiel
dunne slangetjes
T-stukjes
een druk fles
een schakel-ventiel
mischien nog een paar zuigertjes voor de wieldeuren (dan heb je we een speciaal ventiel nodig.

Back