Zoom 400 verslag! :D

Als je de krimpfolie van de regelaar verwijderd en deze tegen de buitenzijde van je onderstel monteert, wordt ze nog maar nauwelijks warm (de regelaar).

Ik zou met het monteren van een borsteloos monster even wachten tot de tandwiel-upgrade er is (of je moet een voorraad hebben).
Die kunnen de power gewoon niet aan.

Zet die twee prul-tandwieltjes dik in de vasseline, scheelt toch wel in de slijtage (ondanks vuil).

Groetjes, Erwin

Kortom, stock issie prima voor novice vliegers die na de dragon iets spannenders willen, en opfokken is afgeraden tot ze met iets komen voor die tandwielen. Correct?

Ik wil na mijn Dragon iets beters gaan vliegen, en ik vind de zoom400 wel interesant. Ik wil iig iets wat niet meer met die losse staart motortjes zit..

Is de zoom400 de beste keuze in zijn klasse?

Tja... Ik heb er de standaard 400-motor op (mits goed ingelopen etc etc) en vlieg op max throttle 80%.
Da's genoeg voor een beetje rondvliegen.

De borsteloze motor van Michel wist in minder dan een seconde een splinter nieuw tandwiel (uh.. beiden) tandeloos te maken.
Dus dat schiet niet op.

Ik ben er erg enthousiast over. Gewoon een leuk ding dat lekker vliegt.
Als instap-model tot helivliegen raadt ik hem niet aan.
Dan beter eerst "even" uit de voeten kunnen met een groter model.

Leren vliegen met een heli van 3000 om te kunnen vliegen met een heli van 600. :P Klinkt raar, maar et zal dan wel.

En als je al n tijdje vliegt met een "Wegwerp" microtje van n euro of 200?

Met die paddles verlichten zou ik ook even wachten gerard. Als je toch een brushless er in schroeft is je rotorsnelheid ook een stuk hoger. Dat maakt hem een stuk wendbaarder.
Denk dat dat kleine ding qua snelheid geen moeite heeft jouw dikke raptor er uit te vliegen :P

@Freakazoid: Gewoon je pitch niet zo ruim op je zender instellen. -1 tot + 6 ofzo. Trainingskruisje (zonder pingpong) er onder en wat extra staart tandwieltjes aanschaffen. Dan is het prima te leren met een Zoom denk ik.

tot nu toe "vlieg" ik een maand met de zoom en ik moet zeggen dat het hooveren al aardig begint te lukken. lees trouw dit forum en heb een paar opmerkingen: de regelaar van de zoom is er in 2 versies schijnbaar. Ik heb degene met 3 vierkante electronica-blokjes en die moet je hebben volgens protech. Het schijnt dat je hem kunt ruilen. de as van de heckrotor is nu ook anders: een kunststof tandwiel i.p.v. messing. Vraagje: als je al een beetje kunt hooveren, wat is dan de volgende stap?
Ik vlieg binnen, in een stal van 15x25 meter.

Theo de kramer

Kickass, je eigen indoor hal. :P
Ik denk dat de volgende stap een beetje lage snelheid voorwaards vliegen is. Dus n beetje meelopen met de staart naar je toe.

@Satoer: Waarom geen pingpongballen? :P

Het preciese verschil in de electronica ken ik niet, maar bij problemen vroeg Protech aan mij of mijn regelaar voorzien was van alleen vierkante electronische componenten of dat er okk ronde opzaten. Ik had alleen vierkante en dat was volgens hen de juiste versie. De andere deugde niet. Maar spring in de auto, kom naar heeze en:
a. zie het verschil
b. vlieg even in de stal, en het belangrijkste:
c. geef me een klein vlieglesje

Theo de Kramer

zou wel willen maar mijn zoom is gistermiddag even zeer harhandig tegen de grond geklapt.

ik noem hem voortaan ook BOOM, inplaats van ZOOM :)
morgen even naar verspaget

Zie ik je daar morgen misschien (zag dat mijn hofdrotor as slingert)

Theo de Kramer

even snel op de plaats gevlogen, werd een beetje te enthousiast :D

met de aandrijving die michel erop heeft weet ik zeker dat het ding potentie heeft.
na 3d masters ga ik hem even fixen en wat power erop schroeven.

Is het normaal, dat je bij een, standaard, zoom tijdens 1 accu-lading 4 a 5 keer de trim van de heckrotor (of gyro) bij moet stellen? als ik een verse accu plaats vlieg ik met de trim neutraal, doch tijdens het leegvliegen (12 minuten) moet ik deze trim 4 tot 5 keer een tandje naar links zetten.
Theo de Kramer

nee hij bedoelt wat er staat, voor sommige HH gyros is dat normaal :wink:

lees, robbe 3d gyro en aanverwanten.

Oh, lastig zeg.

Theo heeft het over een standaard Zoom. Dus met standaard non HH gyro. Volgens mij is dat ook normaal ja, dat je die als de acculading minder wordt (Dus motor trager gaat draaien) moet bij trimmen.

tjakkie tjakkie, trek je beurs maar open.

kickass.

Zoompro03.jpg

Zoompro04.jpg

Zoompro01.jpg

Zoompro02.jpg

meer info: http://kdeuser.de/zoom/phpBB2/viewtopic.php?t=545

Back