Zoom 400 verslag! :D

@ Satoer, 'gewone' gyro's hebben meestal niet zoveel last van drift. Zit hem hoogstwaarschijnlijk in de eenvoudigere regel-logica. Maar ze houden de staart niet echt strak, dempen de bewegingen alleen maar. Met een hoop gegoochel met Revo-mixers e.d. kun je er toch goed vliegende heli's mee maken. CY vloog de eerste 3D figuren nog met 'gewone' gyro's, misschien nog wel van die mechanische tollen.

Goedkopere gyro's met piezo-sensors hebben nogal eens last van temperatuur-drift, vooral als het HH zijn. Op een tochtig plaatsje zetten helpt misschien iets, maar verwacht er geen wonderen van.

Rick

Die zoom pro heb ik ook gezien ja op 't zoom forum,
Word volgend jaar weer telefoonboeken lopen :lol:

Volgens mij verlied je met zo'n Pro een beetje de essentie van het microvliegen uit het oog. De Zoom is ontworpen als een kleine heli voor de beginner en als ik dan zie voor hoeveel Pleuries er aan tuningsdelen opzitten is voor mij de lol er al af. Kost alleen maar meer met crashes.
Ziet er wel mooi uit overigens. :lol:

Hoi,

Gisteren ook een zoom (die van Graupner) gekocht en bij mij zit er zoals eerder al genoemd geen messing tandwiel bij de staart op de as maar een van een soort hard kunststof (anders als het grote tandwiel op de staart) ik denk dat dit wel beter zal werken. Zeker als je het een beetje smeert ik zal julie hierover even op de hoogte houden.

Mark

Genereer je je zelf niet weer een nieuw probleem als je er vet op smeert. Mij is altijd geleerd dat je op nylon en kunststof tandwielen die niet opgeslten zitten beter niet kan vetten omdat er dan zand op komt en blijft plakken en je dus meer slijtage hebt dan zonder vet.

gr REmco

Na bijna twee maanden met de Zoom te hebben gevlogen even een tussenstand: de aandrijftandwielen van de heckrotor heb ik beide eenmaal gestript. het tandwiel op de aandrijfas van de heckrotor is er afgekomen. Maar wat ik vlgns mij nog niet heb gelezen is het volgende probleem: de aandrijfas van de heckrotor is aan de motorkant voorzien van een zeskant. Deze is bij mij en bij mijn zoon al diverse malen rond geslepen. Een oplossing is het tandwiel erop te lijmen. Verder een vraag: ik hoor veel over Heading Lock. Wat is voor de Zoom de beste en ik wil straks een grote electro-heli en dit onderdeel uiteraard meenemen. Welke kan ik dan het beste pakken?
Theo de Kramer

Tadango zei:
410 of 240 Gyro van Futaba ;) 410 is instelbaar vanaf de zender, 240 niet.

Je bedoelt waarschijnlijk de Futabe/Robbe Futaba GY401 ipv 410 :)

Gr Hans

of de CSM micro 200 lightweight, zeer klein en licht en ook HH, goed geschikt voor alle microhelies

of de CSM micro 200 lightweight, zeer klein en licht en ook HH, goed geschikt voor alle microhelies.

Wat kost zoiets en is die dan ook geschikt voor een grotere electro helicopter

Theo de Kramer

remco (dutchelipilot) heeft ze voor rond de 85 euro, moet prima werken op elke heli, de 200 is er ook in het "groot" met behuizing en al.

ik weet niet of dit al oud nieuws is .maar ik meld het gewoon

Zoom Pro
De Zoom 400 PRO is waarschijnlijk oktober 2004 leverbaar.
Veel kunststofdelen zijn vervangen voor carbon onderdelen, zodat o.a. het chassis(1mm) meer stijfheid krijgt dus beter geschikt voor de 3D vlieger.
Prijsschatting: 399,95
Natuurlijk blijft de “gewone”versie van de Zoom 400 leverbaar.
Er komt ook een conversiekit om de Zoom 400 om te bouwen naar de proversie.

groeten allemaal van uit zonnig belgie

399 euro. whoehoi.

daar kan men ook al hele volwassen grotere helis van kopen onderhand :wink:

Dat is 100% prijsverhoging tov de huidige Zoom, en wedden dat je er dan geen blaadjes,motor enzo bij krijgt. Onder het motto de doelgroep heeft toch persoonlijk specifieke eisen.
En wat ik er zo van begrijp is het enige echt zwakke punt die middeleeuwse aandrijving van de staart. Is wel te hoopen dat ze dat oplossen en dat er dan een mini upgrade-kit oid voor de standaard komt.

Rick

We zijn benieuwd, anders zijn er ook threadjes op runryder en rcgroups met een conversie naar riemaandrijving zonder het complete frame aan gort te haken. Je moet dan blijkbaar wel de nick aansturing ombouwen m.b.v. een servo hevel e.d. (iets minder) anders is er niet genoeg ruimte in het frame.
Heb deze threadjes de laatste tijd niet gevolgd aangezien het feit dat die zoom forums barstens druk zijn.

Rick

Back