Zoom 400 verslag! :D

kamiel 1 tip, begin er niet aan, dat draait bij jouw kennis op teleurstelling uit.

@michel, bestel maar een tail drive shaft en een staartboom met lager.
been there, done that :D

Toch maar een nieuw staartje bestellen met een kogellager in het midden.
Satoer: De eerste modificatie voor dit onderdeel was een kogellager. In de geanodiseerde staartbuis zitten zelfs gesloten lagers. Voor wat betreft jouw heck-rotor aansturing, gebruik svp kogel-kwiklinks en een soldeerbusje om dit af te stellen. Dat was het eerste wat ik gedaan heb als verandering. Als je nu je heck-rotor eraf gehaald bebt, kun je hem niet
goed af stellen. Als ik weer thuis ben zal ik een foto plaatsen.

Theo de Kramer

Eens mailen of verspaget dat op voorraat heeft.
Die carbon boom vind ik ook wel mooi :oops:
Neem aan dat daar wel een middenlager in zit.

@Theo: Ik heb nu ook geen speling hoor, en ik kan de lengte afstellen met het busje op de servo-arm.
Heb net de achterkant in het gaatje het meest dichtbij de staarthuis gestoken. Nu is hij weer iets sneller. Denk dat het goed werkt. kon het alleen niet goed testen want hij begon te MHUUUUU-en :(

waarom zou dit op teleursteling uitlopen

met begleiding loop het niet op teleursteling

groeten :twisted:

ik denk dat ik project zoom terug in de doos doe, in ieder geval tot er een duidlijke oplossing is voor de staart.
mijn heli was eindlijk goed, net wat mee aan het vliegen, wilde een piruette draaien om te kijken of de gyro mechanisch goed afgesteld was en PRRRRRRRRRT weer de tandwielen van de staart in het staartrotorhuis kaduuk.

voor het geld wat er inmiddels in dat ding verdwenen is had ik al een raptorkit met motor gehad :(

Same here. Zoom gaat op de kast mooi zitten te zijn tot ik een oplossing heb gevonden.
Echt balen. Hij vliegt zo leuk als ie vliegt. Lekker gekke dingen kan je met dat ding doen.

Eens kijken of ik een tail belt setje ga bestellen. Heb het nu echt even helemaal gehad met dat ding.

Ben aan het vliegen komt er ineens een HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU geluid uit de heli.

Ik herken het geluid direkt !!
Ik heb de tail buis twee keer flink met siliconenolie ingespoten en er geen last meer van gehad. :D

Nou nou nou.

Het is weer Jantje :D , Jantje :(

In de Carbon-staart zit een derde lagertje, evenals in de geanodiseerde uitvoering. In mijn orginele staart zit die niet.

Ik heb (nog?) geen uuu...h geluid.
Idd eventueel smeren, maar je kan ook al te laat zijn.

Technisch lijkt die belt me wel mooier (voor de Zoom dan).

@Gerard. Geen tandwieltjes betellen?
Ingeval van wel doe ik nog steeds mee hoor, laat maar weten.
(oh (edit) ik ben even een uurtje niet geweest. eerst even de post lezen over het ultiem gestripte tandwieltje van Michel. Zo te zien doet hij er korter mee dan ik met de orginele)

kamiel zei:
waarom zou dit op teleursteling uitlopen

met begleiding loop het niet op teleursteling

groeten :twisted:

jawel dat doet het wel, dan sla je mijn waarschuwing toch lekker in de wind ?

het is jouw geld.
de zoom vraagt erg veel andacht om goed vliegend te krijgen en zit vol met kinderziektes, NIKS voor een beginner.

neem een hummingbird of zoiets.

Gerard,
vraag een prijs voor je zoom. Ik heb interesse in je motor en regelaar

Theo de Kramer

ja hummerbrid neem ik natuurlijk maar nam gewoon als vb

binnen een maand zou ik van strart kunnen ik verkoop mijn auto en ik koop een helicopter

groeten :music:

gerard je was zo enthousiast over de zoom de eerst micro die een beetje lijkt op een normale heli
zij je en nu zeg je van micro troep of niet dan
het is dus geen verbetering

de zoom is een geweldige heli en een enorme stap vooruit in de micro's, dat is ALS ie vliegt.
heleaas is de staart absoluut niet problemenvrij.
de tandwielen strippen stik voor stuk, helemaal met die raketaandrijvingen die wij monteren.
de originele staart pitch aansturing is ook bras, en er zit erg veel speling op de pitch slider van de staart, waardoor het allemaal nogal te wensen overlaat.

als de zoom, gewoon zo goed had gevlogen was het een aardig ding, helaas moet er net als de andere micro's nogal aan gesleuteld worden om het vliegend te krijgen, en ik vind het dan veel te duur voor wat je hebt.

de mijne gaat op de kast tot er een goede oplossing is voor de staart.

de mijne gaat op de kast tot er een goede oplossing is voor de staart.
Pwhieuw... was al bang dat je m ging verkopen.

Ben nu in mailwisseling met de maker van de belt drive. Aardige jongen, duurt alleen nog een paar weken eer die ze weer kan leveren.

Denk wel dat ik er een ga aanschaffen. Hoor alleen maar positieve dingen erover. Weet het anders ook niet.

Anders dacht ik aan een brushles motor staart ofzo. alleen dat is ook weer een stuk trager.
Zou natuurlijk ook een brushles motor in de staart kunnen knutselen en de bladen collective pitch houden. Zoiets zoals Niels net gemaakt heeft.

Ach ja... hoe dan ook is de tail belt het efficiëntst goedkoopst en makkelijkst.

ik ben het gesleutel zat, ik wil vliegen met dat ding.

denk al 50 keer dat staarthuis uit elkaar gehad, de staart zelf al 20 keer, 3 keer een nieuwe hoofdas erin, het eeuwige gepiel met de motor.............nee ik heb het even gezien.

overigens vliegt de mijne weer wel, ben alleen niet tevreden over de staart.

8O 50x
Zo dan ben je volhardender dan ik.
Heb nu 2 keer een gewoon tandwiel gesloopt, 1 keer dat ultem tandwiel en een setje foam bladen.
Ik wil gewoon echt niet meer vliegen met het gevoel dat ik m'n staart elk ogenblik kan verliezen tijdens een vlucht. Dat ding valt echt niet te besturen als die als een gek rondjes tolt.

nou, inmiddels heb ik project zoom ECHT heel erg in de ijskast gezet.
ben er net mee naar john geweest om te kijken of we de trillingen eruit konden krijgen, mijn weegschaal stond nog bij hem om de bladen te balanceren.
nadat dat gedaan te hebben proberen, trillen was weg, vloog goed alleen de staart was nog niet goed.
gain hoger, staart beter.
ding staat op de grond, wil hem in idle 1 zetten...............KABOOM spattert zo uit het niets ineens helemaal in stukken, frames kaduuk, assen, tandwielen, the works.

daag zoom, restanten in het doosje en ik zal het wel weer eens aankijken over een jaar of wattes.

Soooooh 8O 8O 8O :?: :?:

Da's niet niks, daar kan Michel nog wat van leren.
Wat was dat nu ook al weer, Himax....motor als een bom?
Zo letterlijk moet je het niet nemen Gerard.

Nou OK.
Effe treuren, en dan weer verder he!
Kunnen wij hier nog iets van leren? Oorzaak?

Wel jammer hoor, mijn ervaringen zijn gelukkig niet negatief.
Heeft er vast en zeker mee te maken dat ik (nog) niet met 150% motor-vermogen speel.

Wel jammer hoor, mijn ervaringen zijn gelukkig niet negatief.
Helemaal mee eens Gerarard.Ik verkeer nog in het "Hoover-stadium" en heb van mijn Zoom al veel geleerd. Natuurlijk wil ik wel een motor, die langer meegaat, de eerste tandwielen heb ik ook gestript, etc. etc., maar over het alemeen, 2x per dag een accu leegmaken en ik begin er steeds meer van te begrijpen. Ik weet niet of je de Zoom moet zien als een volwaardige 3d-helicopter. Daarvoor is hij veel te fragiel. Maar als je een beetje wilt rond-hooveren en zo snel mogelijk iets wilt begrijpen van een heli lijkt het mij ogen geen verkeerde machine. Ik ben nu in ieder geval in staat om hem een volledige accu-lading in de lucht te houden. Buiten vliegen gaat ook steeds beter en ik beschouw hem nog steeds als een leer-helicopter. Het gaat mij met deze helicopter in ieder geval beter af als met de Icarus Fun. Natuurlijk kan Watkins er alle 3d figuren mee vliegen. Na elke vlucht krijgt hij waarschijnlijk alles vernieuwd, maar nogmaals, om te leren een hele leuke machine. (dat moest ik even kwijt)
Theo de Kramer

Back